eBankarstvo

2016. - godina novih usluga i rasta tržišnih udjela


Prioritet Hrvatske poštanske banke u 2016. je akvizicija mlađe populacije, razvoj nekamatnog biznisa i primjena novih tehnologija uz veću kvalitetu usluge klijentima

Za Hrvatsku poštansku banku 2015. godina bila je u znaku 1. priprema i provedbe dokapitalizacije; 2. nove organizacije; 3. odličnih poslovnih rezultata i 4. rasta broja klijenata.

Dokapitalizacija: U lipnju je kapital Banke povećan pretvaranjem hibridnih instrumenata u iznosu od 252 mil. kuna, a u rujnu emisijom novih dionica za dodatnih 550 mil. kuna te ukupni kapital iznosi 1,7 milijardi kuna. Banka je postigla adekvatnost kapitala od 16,5% (2,5 pp više u odnosu na regulatorno propisanu stopu od 14%). Uprava Banke je Europskoj komisiji u Bruxellesu uspješno predstavila poslovni plan temeljen na MEO principu, a privatni investitori su uplatom od 305 milijuna kuna gotovo dvostruko premašili iznos koji je Komisija zahtijevala kako bi se dokapitalizacija HPB-a smatrala tržišnom.

Rezultati poslovanja i reorganizacija: Istodobno, ostvaren je najbolji poslovni rezultat u povijesti Banke - rekordna neto dobit za devet mjeseci 2015. iznosi 107 milijuna kuna. C/I pokazatelj je nakon godina zaostajanja za tržišnim prosjekom poboljšan na 54,8%.  Reorganizacija Banke provedena je sa 1. listopadom 2015. i u novoj strukturi broj organizacijskih jedinica je smanjen sa 94 na 71 što će pridonijeti bržem i efikasnijem poslovanju.

Rast broja klijenata i tržišnih udjela: Banka ima 640 tisuća klijenata s trendom rasta. Dok tržište stagnira, u HPB-u su krediti stanovništvu u rujnu 2015. u odnosu na godinu ranije porasli 7,4%, a tržišni udio povećan sa 3,4 na 3,6%. I u štednji stanovništva HPB raste brže od tržišta - depoziti stanovništva porasli su 2,7% nasuprot tržišnog povećanja od 1,7%. U 2015. otvoreno je više od 30.000 novih tekućih računa građana i gotovo 1.200 novih poslovnih računa.  

 

Prioriteti u 2016.: U sljedećoj godini prioritet HPB-a u segmentu poslovanja sa stanovništvom je podizanje kvalitete usluga i broja klijenata te masovno tržište i akvizicija mlađe populacije dok je u gospodarstvu fokus na malom i srednjem poduzetništvu.

«Poboljšanje financijskog rezultata i rast tržišnih udjela prvenstveno u poslovanju sa stanovništvom i stambenim kreditima je naš strateški plan kao i povećanje kvalitete i daljnje specijalizacije u SME segmentu. Razvijat ćemo nekamatne prihode i ozbiljnije se posvetiti modernim tehnologijama, novim kanalima prodaje i nebankarskoj konkurenciji koja ulazi u tržište do sada rezervirano samo za banke. Projekt suradnje s Hrvatskom poštom uspješno nastavljamo i ubuduće očekujemo rast prodaje i doprinos rezultatima i Pošte i HPB-a», najavio je Tomislav Vuić, predsjednik Uprave Hrvatske poštanske banke na predblagdanskom druženju s novinarima.         

Povratak na novosti