eBankarstvo

Prebacivanje računa za plaćanje

Treba mi banka koja mi je uvijek dostupna u blizini i bankomati koje mogu lako pronaći. Treba mi i banka s kojom mogu poslovati na daljinu i kad mi odgovara. Trebaju mi napredne usluge koje mogu kombinirati prema vlastitim željama i potrebama. Zato biram HPB.
Prebacivanje računa za plaćanje

Kako prebaciti poslovanje u HPB?

Dovoljno je doći u najbližu poslovnicu i sa sobom ponijeti:

Koji su transakcijski računi i usluge predmet prebacivanja?

  • Tekući i žiro računi u kunama i svim valutama na tečajnoj listi Banke.
  • Trajni nalozi i izravna terećenja.
  • Uplate redovnih i ostalih primanja.
  • Prijenos dijela ili cijelog pozitivnog salda računa, uz zatvaranje ili bez zatvaranja računa za plaćanje kod banke u kojoj trenutno imate otvoren račun.
Često postavljena pitanja
Poslovanje s fizičkim osobama
  • Kako glasi SWIFT Banke?
  • SWIFT Banke je HPBZHR2X.
  • Mogu li slijepe ili nepismene osobe otvorit tekući račun?
  • Nepismene osobe prihvaćaju opće uvjete Banke stavljanjem otiska prsta na obrazac Ugovora. Slijepe ili slabovidne osobe prihvaćaju opće uvjete Banke kao i sve druge, poslovno sposobne osobe vlastoručnim potpisom na obrazac Ugovora. Zaposlenik Banke je dužan pročitati opće uvjete poslovanja s fizičkim osobama nepismenoj, slijepoj ili slabovidnoj osobi. Nepismena ili slijepa osoba može biti u pratnji s osobom od povjerenja koja će joj pročitati – objasniti ugovore, opće uvjete i ostalu dokumentaciju te ujedno može provjeriti ispravnost unesenih podataka koje nepismena ili slijepa osoba ne bi mogla samostalno i pravovremeno uočiti.
  • Želim zatvoriti svoj tekući račun u banci. Što trebam učiniti?
  • Tekući račun možete zatvoriti u poslovnicama Banke ili poštanskim uredima, a potrebno je sljedeće:
    • vratiti karticu tekućeg računa vlasnika i opunomoćenika ukoliko postoje
    • vratiti uređaje za identifikaciju klijenta (token) te druge isprave i dokumente vezane za poslovanje po računu
    • podmiriti sve obveze po računu i kreditnim karticama vezanim uz isti
  • Kako glasi IBAN Banke?
  • IBAN Banke je HR46 2390 0011 0700 0002 9.
  • Tko može otvoriti tekući račun u HPB-u?
  • Tekući račun može otvoriti:
    • poslovno sposobna fizička osoba, rezident i nerezident;
    • maloljetna osoba u radnom odnosu;
    • maloljetna osoba uz zakonskog zastupnika;
    • osoba pod skrbništvom uz skrbnika.
  • Nisam državljanin Republike Hrvatske, što mi je potrebno za otvaranje računa u Banci?
  • Strani državljani mogu otvoriti račun u poslovnici Banke uz predočenje važećeg identifikacijskog dokumenta i potvrde o osobnom identifikacijskom broju (OIB-u) koji je prethodno izdala Porezna uprava RH.  
  • Može li se ukinuti trajni nalog?
  • Trajni nalog može se ukinuti na zahtjev vlasnika transakcijskog računa u poslovnici Banke ili poštanskom uredu.  
  • Što je to trajni nalog?
  • To je nalog kojim vlasnik transakcijskog računa ovlašćuje Banku da u njegovo ime i za njegov račun obavlja redovita plaćanja. On se može ugovoriti u jednakim ili različitim iznosima, a prilikom njegovog ugovaranja određuje se i datum izvršavanja naloga.
  • Može li opunomoćena osoba po transakcijskom računu zadati trajni nalog po istom?
  • Ne može. To može učiniti samo vlasnik transakcijskog računa.
  • Mogu li se u HPB-u naplatiti čekovi neke inozemne banke?
  • Hrvatska poštanska banka preuzima bankarske čekove izdane u Švicarskoj, Lihtenštajnu, Norveškoj, svim zemljama Europske unije izuzev Francuske, Danske i Velike Britanije te US Treasury čekove Sjedinjenih Američkih Država, odnosno u valutama euro, američki, australski i kanadski dolar, švicarski franak, britanska funta, švedska i norveška kruna te japanski jen.
    U obradi inozemnih čekova HPB djeluje kao posrednik u poslovanju između izdavatelja i korisnika čeka u skladu s međunarodnim standardima. Sve što je potrebno za unovčenje inozemnog čeka je devizni transakcijski račun otvoren u HPB-u. Riječ je o jedinstvenoj usluzi na hrvatskom tržištu, koju je moguće realizirati samo u centrima i ispostavama HPB-a.
    Nasljednik sam po računu preminule osobe. Kome se moram javiti i što mi je od dokumentacije potrebno?
    Potrebno je da se nasljednik/ci jave u poslovnicu Banke ili poštanski ured s važećim osobnim dokumentom i pravomoćnim rješenjem o nasljeđivanju (original ili kopija ovjerena kod javnog bilježnika). Ukoliko ostavinska rasprava nije pokrenuta i postoji mogućnost da će izdavanje rješenja o nasljeđivanju zahtijevati duže razdoblje Banku je potrebno obavijestiti o smrti vlasnika računa donošenjem smrtnog lista u poslovnicu Banke ili poštanski ured.
  • Nasljednik sam po računu preminule osobe. Kome se moram javiti i što mi je od dokumentacije potrebno?
  • Potrebno je da se nasljednik/ci jave u poslovnicu Banke ili poštanski ured s važećim osobnim dokumentom i pravomoćnim rješenjem o nasljeđivanju (original ili kopija ovjerena kod javnog bilježnika). Ukoliko ostavinska rasprava nije pokrenuta i postoji mogućnost da će izdavanje rješenja o nasljeđivanju zahtijevati duže razdoblje Banku je potrebno obavijestiti o smrti vlasnika računa donošenjem smrtnog lista u poslovnicu Banke ili poštanski ured.
  • Postoji li mogućnost otvaranja računa iz inozemstva bez osobnog dolaska u poslovnicu Banke?
  • Banka može i temeljem propisno ovjerene specijalne punomoći i identifikacijskog dokumenta uspostaviti poslovni odnos s klijentom. Specijalnu punomoć i identifikacijski dokument ovjerava domaće ili strano nadležno tijelo sukladno posebnim propisima. Ovjera dokumenata (specijalna punomoć) ne smije biti starija od 3 (tri) mjeseca za nerezidenta odnosno 6 (šest) mjeseci za rezidenta.

    U specijalnoj punomoći moraju biti navedeni svi potrebni identifikacijski podaci, pravne radnje i poslovi koje opunomoćenik može u ime i za račun vlasnika obavljati. 
  • Hoće li banka izvršiti trajni nalog ako na transakcijskom računu nemam osigurana sredstva za njegovo izvršenje?
  • Izvršenje trajnog naloga, za koje na dan dospijeća nisu osigurana sredstva na transakcijskom računu s kojeg se izvršava plaćanje, provodi se na sljedeći način:
    • za kredit odobren u Banci sve dok se u cijelosti ne naplati dospjeli anuitet
    • 25 dana za trajne naloge u korist kredita po mandatnim poslovima
    • 15 dana za trajne naloge u korist računa fizičkih osoba otvorenih u Banci
    • 7 dana za trajne naloge u korist računa otvorenih u drugim bankama.
    Istekom navedenog roka, ukoliko se trajni nalog nije izvršio, Banka će vam dostaviti Obavijest o neizvršenju trajnog naloga i naplatiti naknadu sukladno važećim naknadama Banke. Nakon tri uzastopna neizvršenja Banka zatvara trajni nalog.
  • Gdje mogu otvoriti devizni račun i što mi je potrebno od dokumenata da bih ga otvorio?
  • Devizni račun možete otvoriti u poslovnicama Banke uz predočenje važećeg identifikacijskog dokumenta i potvrde o osobnom identifikacijskom broju (OIB-u). Otvaranje računa je besplatno.
  • Na kućnu adresu dobivam izvatke po tekućem računu koji mi nisu potrebni i želio bih ukinuti tu uslugu. Što je potrebno učiniti?
  • Zahtjev za ukidanjem slanja izvatka na kućnu adresu možete podnijeti u bilo kojoj poslovnici Banke ili poštanskom uredu. Osim usluge slanja izvatka na kućnu adresu, Banka nudi mogućnost slanja izvatka putem email-a, a izvadak o promjenama stanja i transakcijama po računu možete  zatražiti u svim poslovnicama Banke.
  • Što je potrebno napraviti kako bih aktivirao SMS/E-mail uslugu i koliki je mjesečni trošak usluge?
  • Potrebno je ispuniti zahtjev za aktivaciju SMS/E-mail usluge u najbližoj poslovnici Banke ili poštanskom uredu.
    Naknade za korištenje SMS/Email usluge možete pronaći ovdje.  
  • Kako mogu provjeriti stanje svog tekućeg računa?
  • Informacije o stanju računa možete saznati u svim poslovnicama i na bankomatima Banke, uredima Hrvatske pošte ili putem usluga izravnog bankarstva Banke koje, ako nemate ugovoreno, možete ugovoriti u svim poslovnicama Banke i uredima Hrvatske pošte.