eBankarstvo

PSD2 – HPB Open API portal

Posjetite naš HPB Open API portal i saznajte sve o PSD2 Direktivi u HPB-u.
PSD2 – HPB Open API portal

Obavijest

11. lipnja 2021.
Poštovani,
HPB PSD2 namjensko sučelje je nakon otklanjanja greške dostupno i funkcionalno.
Zahvaljujemo na razumijevanju

Payment Service Directive – PSD2

Payment Service Directive – PSD2 Direktiva (EU) 2015/2366 sadrži propise o novim uslugama kojima će upravljati pružatelji platnih usluga treće strane (Third Party Payment Service Providers – TPP) u ime korisnika platnih usluga (Payment Service User – PSU).

Za provedbu novih usluga TPP, uz suglasnost korisnika platne usluge, može pristupiti njegovom računu putem API sučelja (XS2A sučelja). PSD2 propisuje sigurnosne mjere povezane s pristupom na račun korisnika platne usluge (Strong Customer Authentication – SCA) i uvjete za implementaciju i rad API sučelja detaljnije opisanima u EBA RTS dokumentu koji stupa na snagu od 14. rujna 2019. godine.

Dodatna dokumentacija za PSD2, zajednička svim bankama u Hrvatskoj, dostupna je na internetskim stranicama Hrvatske udruge banaka.

HNB link na navedenu tematiku: Obavijest Hrvatske narodne banke o novom Zakonu o platnom prometu i novom Zakonu o elektroničkom novcu

PSD2 – HPB Open API portal

Posjetite naš HPB Open API portal https://openbanking.hpb.hr/ koristeći preglednik Firefox, Chrome ili Edge.

Ukoliko ste registrirani kao Pružatelj usluga treće strane (TPP) i želite sudjelovati u testiranju HPB Open API portala, molimo da ispunite obrazac koristeći preglednik Firefox, Chrome ili Edge.

Informacije o tome kako banka obrađuje osobne podatke dostupne su na web adresi:
https://www.hpb.hr/hr/zastita-osobnih-podataka/2970

Podrška

Više informacija o Open API portalu dostupni su Vam na našim stranicama https://openbanking.hpb.hr/. Ciljana razina usluge produkcijskog namjenskog sučelja tj. vremena oporavka u slučaju nepredviđenih situacija:
  • Ciljano vrijeme oporavka (RTO) = 4 sata
  • Ciljana točka oporavka (RPO) = 4 sata

Kontakt

Za sva otvorena pitanja na koja ne možete pronaći odgovor na našim stranicama ili prijavu problema dostupan vam je naš Kontakt centar:
 
Česta pitanja
  • Što PSD2 donosi klijentima?
    • Za klijente to znači da će preko jednog pružatelja usluge plaćanja i/ili informiranja o računu, moći raspolagati sredstvima s jednog ili više računa, u jednoj ili svim bankama u kojima ima otvoren račun, odnosno da će preko istog moći provjeravati stanje računa u jednoj ili više banaka. Preduvjet tome je sklapanje posebnog ugovora između pružatelja usluge (PISP/AISP) i klijenta te davanje suglasnosti za račune terećenja i račune informiranja. U tom slučaju, uloga Banke je davanje potrebnih informacija o klijentima s kojima imaju sklopljen ugovor, odnosno za one račune za koje su dobili suglasnost.
    • Povećanu sigurnost klijenta dinamičkim povezivanjem transakcija – plaćanja koja se provode prema računu primatelja na koji nije ranije evidentirana uplata od strane korisnika usluge internetskog ili mobilnog bankarstva, morat će se autorizirati s novom metodom APPLI 3. Primjena pouzdane autentifikacije klijenta uključuje dinamičku vezu između iznosa transakcije i računa primatelja plaćanja
    • Povećanu sigurnost klijenta te jednostavnije i brže provođenje transakcija prilikom kupovine putem interneta (3D Secure code)
  • Kakvog utjecaja PSD2 ima na moju uslugu internetskog i mobilnog bankarstva?
  • Od 22. listopada 2019. godine, na internetskom i mobilnom bankarstvu za fizičke osobe i poslovne subjekte, koriste se dvije metode autorizacije transakcija: postojeća metoda APPLI 2 i nova metoda APPLI 3.

    Svi korisnici koji će provoditi naloge, moraju dodati primatelje plaćanja na liste pouzdanih primatelja, neovisno o tome jesu li u prošlosti imali prema njima plaćanja. To znači da svaki prvi put kod plaćanja prema primatelju koji nije na listi pouzdanih primatelja, ukoliko želite provesti plaćanje pojedinačno, grupno ili putem datoteke, istoga morate dodati na listu primjenom metode APPLI 3.

    Postojeća metoda autorizacije APPLI 2 koristi se:

    – kada klijent inicira plaćanje prema primatelju prema kojem ste već imali plaćanja uz uvjet da se nalazi na listi pouzdanih primatelja

    – kada klijent inicira plaćanje prema primatelju koji je prethodno dodan na listu pouzdanih primatelja.

    Nova metoda autorizacije APPLI 3 koristi se:

    – kada klijent inicira prvi put plaćanje prema određenom primatelju koji se ne nalazi na listi pouzdanih primatelja

    – kada klijent pojedinačno stvara ili mijenja listu pouzdanih primatelja