eBankarstvo

Pripajanje Nove hrvatske banke HPB-u - Građanstvo

Pripajanje Nove hrvatske banke HPB-u - Građanstvo
Informacije za privatne korisnike (FAQ)
  • 1) Hoće li se zbog pripajanja NHB banke nešto promijeniti u našem poslovanju s HPB bankom?
  • Za Vas kao HPB klijenta se ništa ne mijenja, nastavljate poslovati s HPB bankom kao i do sada.
  • 2) Hoće li uslijed pripajanja doći do promjena kod postojećih HPB proizvoda koje trenutno koristim kao klijent HPB banke?
  • Kod postojećih proizvoda HPB banke neće biti promjena, i dalje ih nastavljate koristiti kao i do sada, funkcionalnosti i uvjeti proizvoda ostaju nepromijenjeni.
  • 3) Hoće li se nakon pripajanja moći ugovarati, transakcijski, kreditni i depozitni proizvodi koje trenutno nudi NHB banka?
  • Nakon pripajanja će se ugovarati proizvodi koje u svojoj ponudi ima HPB banka koje možete pronaći na https://www.hpb.hr/
  • 4) Što će se dogoditi s proizvodima koje imam ugovorene s NHB bankom? Hoću li morati aneksirati postojeće ugovore i trebam li se javljati banci zbog proizvoda koje trenutno koristim?
  • Proizvodi koje trenutno koristite kao NHB klijent se ne mijenjaju i možete ih nastaviti koristiti te nije potrebno aneksirati postojeće ugovore zbog spajanja s HPB bankom. Isto tako nema potrebe za kontaktiranjem banke, međutim za sve dodatne informacije možete se javiti u bilo koji Centar Banke.
    Ukoliko su potrebne promjene po Vašim postojećim ugovorima sklopljenim s NHB bankom i dalje ih možete provesti kao i do sada, uz napomenu da zbog pripajanja HPB banci nisu potrebne promjene po postojećim ugovorima za daljnje nesmetano korištenje proizvoda NHB banke.
    Sve eventualne izmjene pravovremeno će vam se komunicirati kroz individualne obavijesti ugovorenim kanalom komunikacije s Bankom (pismo, e-mail). Pravovremeno znači u skladu sa zakonskim rokom, minimalno 2 mjeseca ranije ako se radi o transakcijskom poslovanju (uključene kartice i digitalni kanali), odnosno minimalno 15 dana ako se radi o promjenama u depozitnom ili kreditnom poslovanju.
  • ​5) Kako će se nakon pripajanja provoditi promjene koje želim provesti po postojećim NHB proizvodima?
  • U slučaju da su potrebne promjene po postojećim ugovorima nakon pripajanja (npr. izmjena roka korištenja kredita, izmjena kamatne stope, prolongat kredita i sl.), nije potrebno sklapati novi ugovor, dovoljno je aneksirati postojeći ugovorni odnos. Potrebno se obratiti banci sa zahtjevom za traženom izmjenom te nakon odobrenja aneksirati postojeći ugovor koji imate sklopljen s bankom.
    Ako su potrebne bilo kakve izmjene po postojećem transakcijskom računu otvorenom u NHB banci, možete ih provoditi kao i do sada, odnosno dovoljno je uputiti banci zahtjev za traženu izmjenu (izmjene ovlaštenika i sl.)
    Ako želite ugovoriti dodatne usluge po postojećim proizvodima (npr. aktivirati novu uslugu unutar ugovorenog paketa), možete ih ugovoriti kao i do sada.
    Banka će pravovremeno obavijestiti klijente o svim izmjenama vezanim uz proizvode ukoliko bude potrebe za time, vodeći računa da klijenti uvijek imaju dostupan zamjenski proizvod ili uslugu koju su koristili do tada.
  • 6) Hoće li uslijed spajanja doći do promjene naknada koju trenutno koristim u NHB banci?
  • Banka će nakon spajanja imati jedinstvenu Odluku o naknadama koja će biti objavljena na mrežnoj stranici banke i u poslovnoj mreži sukladno zakonskim rokovima, a obračunavat će se visina naknada koju primjenjuje HPB.
  • 7) Hoće li se zbog pripajanja NHB banke mijenjati broj transakcijskog računa koji imam otvoren u NHB banci?
  • Transakcijski račun koji trenutno imate otvoren u NHB, u razdoblju nakon pripajanja, će ostati isti te ćete ga i dalje nastaviti koristiti kao i do sada. O svim promjenama bit ćete obaviješteni najmanje dva mjeseca prije početka primjene u okviru individualne obavijesti koju će HPB dostaviti ugovorenim kanalom.
  • 8) Hoće li se zbog pripajanja mijenjati SWIFT adresa HPB banke i/ili NHB banke?
  • Swift adrese HPB banke i NHB banke ostaju nepromijenjene u razdoblju nakon pripajanja te ih i dalje koristite kao i do sada. O prelasku na korištenje SWIFT adrese HPB banke biti ćete na vrijeme obaviješteni.
  • 9) Hoće li se uslijed spajanja nešto promijeniti u mom poslovanju s HPB bankom i/ili NHB bankom?
  • Osim promjene naziva banke, za Vas, kao našeg klijenta, trenutno se ništa ne mijenja. Nastavljate obavljati sve poslove s Bankom kao i do sada. S dovršetkom procesa pripajanja povećat će se broj bankomata, POS uređaja i poslovnica.
  • 10) Trebam li sada nešto kao klijent poduzeti?
  • Kao klijent ne trebati poduzimati ništa za daljnje korištenje proizvoda i usluga. O svim eventualnim budućim promjenama bit ćete pravovremeno obavješteni. Promjene u transakcijskom poslovanju šalju se najkasnije 2 mjeseca prije primjene, a u depozitnom i kreditnom poslovanju najmanje 15 dana prije primjene.
  • 11) Mogu li nakon pripajanja u svim centrima/ poslovnim centrima Hrvatske poštanske banke, dioničko društvo obavljati sve poslove vezane uz debitne i kreditne kartice koje sam do sada obavljao/la u poslovnim jedinicama Nove hrvatske banke d.d.?
  • Sve poslove koji zahtijevaju odlazak u poslovne jedinice Banke, Vi, kao klijent NHB-a, nastavljate obavljati kao i do sada u centrima/ poslovnim centrima Hrvatske poštanske banke, dioničko društvo.
  • 12) Hoće li nakon pripajanja moje platne kartice funkcionirati kao i do sada ili će ih biti potrebno zamijeniti?
  • Vaše debitne i kreditne kartice funkcionirat će kao i do sada. Banka će Vas pravovremeno obavijestiti kada i na koji način će Vaše kartice biti zamijenjene.
  • 13) Hoće li nakon pripajanja postojeći uvjeti po debitnim i kreditnim karticama ugovoreni s Bankom ostati na snazi ili je potrebno doći u poslovne jedinice Banke radi promjene ugovorenih proizvoda/usluga?
  • Svi Vaši ugovori s Bankom ostat će na snazi, po uvjetima definiranim na dan pripajanja i neće biti potrebno dolaziti u Banku radi dodatnih izmjena.
  • 14) Hoće li nakon pripajanja biti promjene u načinu funkcioniranja bankomata?
  • Nakon pripajanja, svi bankomati bit će označeni HPB logom, a bankomati koji nude samo pojedine usluge poput podjele gotovine na rate bit će posebno označeni naljepnicom MBnet Mastercard na rate.
  • ​​15) Hoće li mi se naplatiti naknada za podizanje gotovog novca debitnim karticama na bankomatima HPB-a?

  • Nakon pripajanja neće Vam se naplaćivati naknada za podizanje gotovog novca debitnim karticama na bankomatima HPB banke, neovisno od toga čiji ste klijent bili prije navedenog datuma.
  • 16) ​Hoće li nakon pripajanju podjela gotovine na rate po usluzi Debitna na rate te Mastercard NOVA kreditnoj kartici funkcionirati kao i do sada?
  • Nakon pripajanja, navedena podjela na rate funkcionirat će na isti način i po istim uvjetima kao i do sada. Podjela gotovine na rate bit će omogućena na posebno označenim bankomatima sa naljepnicom MBnet Mastercard na rate.
  • 17) Hoće li nakon pripajanja naknadna podjela transakcija kupnje na rate po usluzi Debitna na rate te Mastercard NOVA kreditnoj kartici funkcionirati kao i do sada?
  • Nakon pripajanja, naknadna podjela transakcija na rate bit će omogućena na isti način kao i do sada, u Centrima Banke, putem Kontakt centra te putem MINT@Nova mobilne aplikacije.
  • 18) ​Mogu li nakon pripajanja koristiti poslovnice Hrvatske pošte kao kanal pružanja usluge HPB-a?
  • Nakon pripajanja moći će se koristiti određene usluge u poslovnicama Hrvatske pošte, dok će za usluge vezane uz račune otvorene u NHB-u koje nije moguće koristiti u Hrvatskoj pošti isto biti jasno naznačeno u Odluci o naknadama kod pojedine usluge.
  • 19) ​Hoću li kao postojeći klijent NHB-a moći koristiti usluge HPB-a koje želim bez obveze zatvaranja postojećeg računa u NHB-u?
  • Pojedine usluge vezane su uz proizvode HPB-a te ih se neće moći kombinirati (primjerice ukoliko imate tekući račun u NHB-u nećete moći ugovoriti Kombinaciju u HPB-u bez da se otvori tekući račun u HPB-u dok postojeći tekući račun u NHB-u može ostati aktivan ili ga možete zatvoriti).U Odluci o naknadama će biti jasno naznačeno koje usluge se odnose na koje proizvode.
  • 20) Mijenja li se naknada za vođenje računa te da li će se spojiti računi klijenta HPB-a i NHB-a?
  • Visina naknade za vođenje tekućeg računa od 3.7.2023. godine iznosi 1,59 EUR (12,00 HRK) / mjesečno.

    Pripajanjem NHB-a Hrvatskoj poštanskoj  banci neće doći do spajanja računa već će klijent zadržati sve račune otvorene u NHB-u i/ili HPB-u te za iste plaćati naknadu za vođenje sukladno važećoj Odluci o naknadama. Zatvaranje računa se provodi sukladno važećim općim uvjetima.
  • 21) Hoće li se naplaćivati naknada za vođenje žiro računa?
  • Za žiro račune bez debitne kartice naknada se neće naplaćivati. Sukladno Odluci o naknadama mjesečna naknada za vođenje žiro računa s debitnom karticom iznosi 1,06 EUR (8,00 HRK).
  • 22) Što će se dogoditi s postojećim paketima (Orange i Green)?
  • Pripajanjem ne dolazi do promjene uvjeta korištenja postojećih/ugovorenih paketa Green i Orange.
  • 23) Mijenja li se kamata po oročenom depozitu?
  • Pripajanjem ne dolazi do promjene visine kamatnih stopa po ugovorenim oročenim depozitima. Promjena visine kamatne stope ovisi o vrsti depozita.
  • 24) Hoće li se sredstva s računa klijenta moći podići nakon pripajanja?
  • Klijent sredstvima na svojim računima raspolaže sukladno ugovoru te pripadajućim općim uvjetima neovisno o pripajanju.
  • 25) Vrijedi li osiguranje depozita do 100.000 eura i dalje za obje banke bez obzira na pripajanje?
  • S danom pripajanja osiguranje depozita vrijedi i to po deponentu u kreditnoj instituciji što znači da su svi Vaši depoziti u istoj kreditnoj instituciji »agregirani«, a ukupan iznos ograničen je na 100.000 eura (po OIB-u).
  • 26) Mijenja li se broj računa za otplatu kredita?
  • Broj kreditne partije u razdoblju nakon pripajanja ostaje isti. O promjeni broja kreditne partije biti ćete obaviješteni kako biste mogli na vrijeme obavijestiti poslodavca u slučaju plaćanja obustavom na primanja odnosno izmijeniti trajni nalog ako je način plaćanja trajnim nalogom iz druge banke.
  • 27) Mijenja li se naziv primatelja ako kredit uplaćujem iz druge banke, odnosno mijenja li se nakon pripajanja u naziv primatelja: HPB?
  • Nakon pripajanja broj računa/partije za uplatu kredita neće se promijeniti, a u naziv primatelja potrebno je upisati HPB. Ako i ne promijenite naziv primatelja, odnosno ako ostane NHB, uplata kredita biti će realizirana.
  • 28) Ostaju li uvjeti po ugovorenom kreditu isti nakon pripajanja?
  • Nakon pripajanja ugovoreni uvjeti po kreditu ostaju jednaki kao što su bili do pripajanja.
  • 29) Ako imam ugovoren kredit i u NHB-u i HPB-u hoće li će se pripajanjem krediti spajati ili i dalje plaćam dva zasebna kredita?
  • Kreditne partije se neće spajati već ćete i dalje imati dva zasebna kredita koja treba nastaviti plaćati kao i prije pripajanja.
  • 30) Hoće li se naplatiti naknada za podizanje gotovog novca debitnim karticama na bankomatima drugih banaka u zemlji i inozemstvu?
  • Nakon pripajanja će se naplaćivati naknada sukladno Odluci o naknadama koju primjenjuje HPB.
  • 31) Hoću li moći uplatiti gotovinu preko bankomata HPB-a na račun NHB-a?
  • Uplata gotovine će biti omogućena kao i dosada isključivo na bankomatu na lokaciji Centra banke u Varšavskoj 9, Zagreb.
  • 32) Ostaju li podaci za uplate za kredite NHB-a isti?
  • Uplate za kredite vrše se na isti način kao i do sada. O svim eventualnim promjenama Banka će Vas pravovremeno obavijestiti.
  • 33) Zašto je stigla MasterCard kartica (kreditna)?
  • MasterCard kreditna kartica koja Vam je stigla zamjenjuje kreditnu karticu bivše Sberbank d.d. Ista je posve funkcionalna i omogućuje Vam neometan nastavak poslovanja i podizanje gotovine na rate. Svoju novu MasterCard kreditnu karticu možete slobodno koristiti na svim bankomatima koji imaju naljepnicu s oznakom MBnet ATM.
  • 34) Mogu li koristiti HPB bankomate bez naknade?
  • Naknada za podizanje gotovog novca debitnim karticama na bankomatima HPB banke se ne naplaćuje, neovisno od toga čiji ste klijent bili prije datuma pripajanja.
  • 35) Zašto HPB bankomati nemaju mogućnost podizanja gotovine na rate?
  • Isplata gotovine na rate usluga je omogućena na posebno označenim bankomatima s naljepnicom MBnet Mastercard na rate. Banka će pravovremeno informirati klijente o širenju mreže bankomata.
  • 36) Koji su bankomati na kojima mogu podizati na rate?
  • Svi bankomati koji imaju naljepnicu sa oznakom MBnet ATM, Isplata gotovine na rate Mastercard karticama imaju mogućnost podizanja gotovine na rate.
  • 37) Kako mogu pronaći lokacije centara/poslovnih centara i mogu li u svim centrima/poslovnim centrima HPB-a obavljati sve poslove vezane uz debitne i kreditne kartice koje sam do sada obavljao/la u poslovnim jedinicama Nove hrvatske banke d.d.?
  • Popis centara/poslovnih centara nalazi se na HPB Mreža.

    Sve poslove koji zahtijevaju fizički  dolazak u poslovne jedinice Banke nastavljate obavljati kao i do sada u centrima/ poslovnim centrima HPB-a.