Koje vrste plaćanja mogu vršiti u HPB-u?

Prednosti plaćanja u HPB-u

Zašto se u HPB-u godišnje obavlja čak 50 milijuna gotovinskih platnih naloga u Hrvatskoj?

* Popis ugovornih partnera po županijama
Ugovorni partnerŽupanija
Komunalije d.o.o. ČazmaBjelovarsko-bilogorska
Općina Veliko TrojstvoBjelovarsko-bilogorska
Općina SibinjBrodsko-posavska
Plin projekt d.o.o.Brodsko-posavska
Bilan, OrebićDubrovačko-neretvanska
Čistoća d.o.o DubrovnikDubrovačko-neretvanska
Komunalac LastovoDubrovačko-neretvanska
Komunalac Slivno d.o.o.Dubrovačko-neretvanska
Općina Kula Norinska (N)Dubrovačko-neretvanska
Vodovod BlatoDubrovačko-neretvanska
Vodovod DubrovnikDubrovačko-neretvanska
Croatia osiguranje d.d.Grad Zagreb
Croatia zdravstveno osiguranje d.d.Grad Zagreb
HEP – Hrvatska elektroprivredaGrad Zagreb
HPB-Stambena štedionica d.d.Grad Zagreb
HRT-Hrvatska radiotelevizijaGrad Zagreb
HZZO polog participacijeGrad Zagreb
Istarski vodovod d.o.o. BuzetIstarska
Monte Giro d.o.o.Istarska
Općina LupoglavIstarska
Usluga Poreč d.o.o.Istarska
Gradska toplana d.o.o., KarlovacKarlovačka
Komus d.o.o., Donja StubicaKrapinsko-zagorska
Kabelsko distributivni sustav d.o.o., ČakovecMeđimurska
Grad Osijek (Unikom d.o.o., Ukop d.o.o., Vodovod Osijek)Osječko-baranjska
Grad LipikPožeško-slavonska
Grad BakarPrimorsko-goranska
Grad KastavPrimorsko-goranska
Grad RabPrimorsko-goranska
Grad VrbovskoPrimorsko-goranska
Općina ČavlePrimorsko-goranska
Općina DobrinjPrimorsko-goranska
Općina JelenjePrimorsko-goranska
Općina KostrenaPrimorsko-goranska
Općina MatuljiPrimorsko-goranska
Općina OmišaljPrimorsko-goranska
Općina Ravna GoraPrimorsko-goranska
Općina VinodolskaPrimorsko-goranska
Općina ViškovoPrimorsko-goranska
PONIKVE d.o.o. Krk – VodaPrimorsko-goranska
Ponikve d.o.o. UslugaPrimorsko-goranska
Vinodolska općinaPrimorsko-goranska
Grad Glina, Gradsko poglavarstvoSisačko-moslavačka
Grad PetrinjaSisačko-moslavačka
NOVOKOM,d.o.o., NovskaSisačko-moslavačka
Čistoća d.o.o. SplitSplitsko-dalmatinska
HVARSKI VODOVOD d.o.o. JelsaSplitsko-dalmatinska
MICHIELI – TOMIĆSplitsko-dalmatinska
Općina LovrećSplitsko-dalmatinska
Općina SelcaSplitsko-dalmatinska
Peovica OmišSplitsko-dalmatinska
Vodovod imotske krajineSplitsko-dalmatinska
Čempresi d.o.o., ŠibenikŠibensko-kninska
Grad Šibenik, Upravni odjel za financijeŠibensko-kninska
J.K.P. Bucavac, ŠibenikŠibensko-kninska
Općina KistanjeŠibensko-kninska
Rivina Jaruga d.o.o., SkradinŠibensko-kninska
Škovacin d.o.o., RogoznicaŠibensko-kninska
Općina PrimoštenŠibensko-kninska
Općina BeretinecVaraždinska
Čistoća i održavanje KolanZadarska
Porat Povljana d.o.o.Zadarska
Vodovod Povljana d.o.o.Zadarska
Općina Marija GoricaZagrebačka

 

Plaćanja kanalima izravnog bankarstva

Za što mogu koristiti kanale izravnog bankarstva?

  • Za obavljanje svih plaćanja, prijenosa sredstava i ostalih bankarskih usluga te upravljanje računima i karticama 0-24, neovisno o radnom vremenu poslovnica Banke.

Trajni nalog

Za što mogu koristiti trajni nalog?

Izravno terećenje i SEPA izravno terećenje

Za što mogu koristiti izravno terećenje odnosno SEPA izravno terećenje?

  • Za plaćanja izdavateljima računa s kojima Banka ili vlasnik transakcijskog računa ima ugovorenu poslovnu suradnju.

Western Union

Za što mogu koristiti Western Union Money Transfer?

  • Za brz prijenos novca drugoj fizičkoj osobi, uplatom u domicilnoj valuti.
  • Za prijenos novca bez obveze posjedovanja računa u banci.
  • Za slanje novca na pouzdan način osobama koje su izgubile dokumente ili novac.

Često postavljena pitanja

Poslovanje s fizičkim osobama
Može li opunomoćena osoba po transakcijskom računu zadati trajni nalog po istom?

Ne može. To može učiniti samo vlasnik transakcijskog računa.

Mogu li se u HPB-u naplatiti čekovi neke inozemne banke?

Čekovi inozemne banke, izuzev čekova u valuti USD, se mogu naplatiti u svim poslovnicama Banke. Od 2016. godine Banka više ne zaprima putničke čekove.

Gdje mogu otvoriti devizni račun i što mi je potrebno od dokumenata da bih ga otvorio?

Devizni račun možete otvoriti u poslovnicama Banke uz predočenje važećeg identifikacijskog dokumenta i potvrde o osobnom identifikacijskom broju (OIB-u). Otvaranje računa je besplatno.

Na kućnu adresu dobivam izvatke po tekućem računu koji mi nisu potrebni i želio bih ukinuti tu uslugu. Što je potrebno učiniti?

Zahtjev za ukidanjem slanja izvatka na kućnu adresu možete podnijeti u bilo kojoj poslovnici Banke ili poštanskom uredu. Osim usluge slanja izvatka na kućnu adresu, Banka nudi mogućnost slanja izvatka putem email-a, a izvadak o promjenama stanja i transakcijama po računu možete  zatražiti u svim poslovnicama Banke.

Što je potrebno napraviti kako bih aktivirao SMS/E-mail uslugu i koliki je mjesečni trošak usluge?

Potrebno je ispuniti zahtjev za aktivaciju SMS/E-mail usluge u najbližoj poslovnici Banke ili poštanskom uredu.
Naknade za korištenje SMS/Email usluge možete pronaći ovdje.  

Mogu li slijepe ili nepismene osobe otvorit tekući račun?

Nepismene osobe prihvaćaju opće uvjete Banke stavljanjem otiska prsta na obrazac Ugovora. Slijepe ili slabovidne osobe prihvaćaju opće uvjete Banke kao i sve druge, poslovno sposobne osobe vlastoručnim potpisom na obrazac Ugovora. Zaposlenik Banke je dužan pročitati opće uvjete poslovanja s fizičkim osobama nepismenoj, slijepoj ili slabovidnoj osobi. Nepismena ili slijepa osoba može biti u pratnji s osobom od povjerenja koja će joj pročitati – objasniti ugovore, opće uvjete i ostalu dokumentaciju te ujedno može provjeriti ispravnost unesenih podataka koje nepismena ili slijepa osoba ne bi mogla samostalno i pravovremeno uočiti.

Kako mogu provjeriti stanje svog tekućeg računa?
Provjeru stanja vašeg računa možete izvršiti pozivom na broj 072 472 472. Nakon uspostave veze na vašem telefonu birajte 1. Nakon toga je potrebno unijeti broj vašeg tekućeg računa te prve četiri znamenke vašeg osobnog identifikacijskog broja (OIB-a). Na taj način dobivate informaciju o stanju vašeg računa i visini dopuštenog prekoračenja.
Kako glasi SWIFT Banke?

SWIFT Banke je HPBZHR2X.

Želim zatvoriti svoj tekući račun u banci. Što trebam učiniti?

Tekući račun možete zatvoriti u poslovnicama Banke ili poštanskim uredima, a potrebno je sljedeće:

  • vratiti karticu tekućeg računa vlasnika i opunomoćenika ukoliko postoje
  • vratiti uređaje za identifikaciju klijenta (token) te druge isprave i dokumente vezane za poslovanje po računu
  • podmiriti sve obveze po računu i kreditnim karticama vezanim uz isti
Kako glasi IBAN Banke?

IBAN Banke je HR46 2390 0011 0700 0002 9.

Tko može otvoriti tekući račun u HPB-u?

Tekući račun može otvoriti:

  • poslovno sposobna fizička osoba, rezident i nerezident;
  • maloljetna osoba u radnom odnosu;
  • maloljetna osoba uz zakonskog zastupnika;
  • osoba pod skrbništvom uz skrbnika.
Nasljednik sam po računu preminule osobe. Kome se moram javiti i što mi je od dokumentacije potrebno?

Potrebno je da se nasljednik/ci jave u poslovnicu Banke ili poštanski ured s važećim osobnim dokumentom i pravomoćnim rješenjem o nasljeđivanju (original ili kopija ovjerena kod javnog bilježnika). Ukoliko ostavinska rasprava nije pokrenuta i postoji mogućnost da će izdavanje rješenja o nasljeđivanju zahtijevati duže razdoblje Banku je potrebno obavijestiti o smrti vlasnika računa donošenjem smrtnog lista u poslovnicu Banke ili poštanski ured.

Postoji li mogućnost otvaranja računa iz inozemstva bez osobnog dolaska u poslovnicu Banke?

Banka može i temeljem propisno ovjerene specijalne punomoći i identifikacijskog dokumenta uspostaviti poslovni odnos s klijentom. Specijalnu punomoć i identifikacijski dokument ovjerava domaće ili strano nadležno tijelo sukladno posebnim propisima. Ovjera dokumenata ne smije biti starija od šest (6) mjeseci. U specijalnoj punomoći moraju biti navedeni svi potrebni identifikacijski podaci, pravne radnje i poslovi koje opunomoćenik može u ime i za račun vlasnika obavljati. Račun se blokira i tek kad na račun bude doznačena prva uplata s računa klijenta otvorenog u drugoj kreditnoj instituciji ili se klijent (vlasnik računa) osobno identificira u Banci račun se može deblokirati, izdati kartice za raspolaganje te se (sukladno punomoći ili na zahtjev vlasnika računa) mogu ugovoriti usluge izravnog bankarstva. Sva sredstva koja se proknjiže na novootvoreni račun prije sredstava doznačenih s računa otvorenog na ime klijenta iz druge kreditne institucije (banke), odnosno prije osobne identifikacije klijenta u poslovnici Banke, moraju se vratiti uplatitelju umanjena za troškove slanja te se u navedenom slučaju račun treba zatvoriti.  

Nisam državljanin Republike Hrvatske, što mi je potrebno za otvaranje računa u Banci?

Strani državljani mogu otvoriti račun u poslovnici Banke uz predočenje važećeg identifikacijskog dokumenta i potvrde o osobnom identifikacijskom broju (OIB-u) koji je prethodno izdala Porezna uprava RH.  

Može li se ukinuti trajni nalog?

Trajni nalog može se ukinuti na zahtjev vlasnika transakcijskog računa u poslovnici Banke ili poštanskom uredu.  

Hoće li banka izvršiti trajni nalog ako na transakcijskom računu nemam osigurana sredstva za njegovo izvršenje?

Izvršenje trajnog naloga, za koje na dan dospijeća nisu osigurana sredstva na transakcijskom računu s kojeg se izvršava plaćanje, provodi se na sljedeći način:

  • za kredit odobren u Banci sve dok se u cijelosti ne naplati dospjeli anuitet
  • 25 dana za trajne naloge u korist kredita po mandatnim poslovima
  • 15 dana za trajne naloge u korist računa fizičkih osoba otvorenih u Banci
  • 7 dana za trajne naloge u korist računa otvorenih u drugim bankama.

Istekom navedenog roka, ukoliko se trajni nalog nije izvršio, Banka će vam dostaviti Obavijest o neizvršenju trajnog naloga i naplatiti naknadu sukladno važećim naknadama Banke. Nakon tri uzastopna neizvršenja Banka zatvara trajni nalog.

Što je to trajni nalog?

To je nalog kojim vlasnik transakcijskog računa ovlašćuje Banku da u njegovo ime i za njegov račun obavlja redovita plaćanja. On se može ugovoriti u jednakim ili različitim iznosima, a prilikom njegovog ugovaranja određuje se i datum izvršavanja naloga.