eBankarstvo

Pripajanje Nove hrvatske banke HPB-u - Poslovni korisnici

Pripajanje Nove hrvatske banke HPB-u - Poslovni korisnici
Transakcijski računi i obavljanje platnih usluga
Informacije za poslovne korisnike (FAQ)
  • Na koji način postupiti u slučaju uplate na stari IBAN nakon 1. lipnja 2024.?
  • Sve uplate u korist Vašeg transakcijskog računa sa starim IBAN-om će se preusmjeriti na novi IBAN.
    Molimo Vas da u što kraćem roku obavijestite uplatitelje o novom IBAN-u Vašeg računa u HPB-u.
    U slučaju primitka uplata iz drugih banaka u korist starih IBAN-a, iste ćemo preusmjeravati na novi IBAN do 3. srpnja 2024. Nakon tog datuma, uplate u drugim bankama automatizmom će se provoditi u korist računa sljednika.
  • Hoće li promjena IBAN-a utjecati na stanje na transakcijskom računu?
  • Zatečeno stanje Vaših transakcijskih računa će se prenijeti na račune s novim IBAN-om i to sa stanjem na dan 31. svibnja 2024. uključujući i obračunate kamate.
  • Hoće li i na koji način biti dostupni izvodi o prometu i stanju na računu sa starim IBAN-om?
  • Izvode/izvješća o prometu i stanju na transakcijskom računu sa starim IBAN-om ćete od 1. lipnja 2024. moći zatražiti od svog Voditelja poslovnog odnosa u Banci. Isti neće biti dostupni putem kanala online bankarstva nakon 1. lipnja 2024. 
  • Koja je nova SWIFT adresa koju je potrebno proslijediti uplatiteljima za uplate iz inozemstva nakon 1. lipnja 2024.?
  • Od 1. lipnja 2024. za potrebe međunarodnih i prekograničnih plaćanja molimo Vas da uz novi IBAN koristite SWIFT adresu HPB-a: HPBZHR2X.
  • Što ako je zadani datum valute za plaćanje naloga 1. lipnja 2024. ili nakon tog datuma?
  • Ako ste zadali naloge za plaćanje s datumom valute 1. lipnja 2024. odnosno datumom koji slijedi nakon tog datuma, isti će biti izvršeni na teret novog IBAN-a.
  • Treba li poduzeti dodatne aktivnosti u vezi s ugovorenim uslugama na transakcijskom računu prije 1. lipnja 2024. kao što su primjerice i trajni nalozi?
  • Usluge na transakcijskom računu prije 1. lipnja 2024. kao što su i trajni nalozi će se nastaviti izvršavati na novom IBAN-u.
  • Na koji će se način izvršavati ugovoreni nalog nakon 1. lipnja 2024.?
  • Nalozi koje neće biti moguće izvršiti na datum valute, zbog nedostatka pokrića na transakcijskom računu ili blokade računa, a do 1. lipnja 2024. još uvijek nije protekao rok određen Općim uvjetima poslovanja HPB-a za transakcijske račune i obavljanje platnih usluga za poslovne subjekte, u kojem Banka pokušava izvršiti predmetne naloge, Banka će nakon 1. lipnja 2024. iste pokušati izvršiti u skladu s rokovima iz navedenih Općih uvjeta poslovanja, odnosno, u roku od 5 (pet) kalendarskih dana ako se radi o plaćanjima unutar Banke ili u sljedećih 5 (pet) radnih dana ako se radi o međubankovnim plaćanjima.
     
  • Hoće li se promijeniti iznos dopuštenog prekoračenja nakon 1. lipnja 2024.?
  • Visina ugovorenog dopuštenog prekoračenja će ostati nepromijenjena.
  • Je li potrebno zbog promjene IBAN-a izdati novu punomoć postojećim opunomoćenicima ili ovlaštenjima ovlaštenicima po transakcijskom računu?
  • Ugovorene punomoći ostaju u primjeni na transakcijskom računu s novim IBAN-om, kao i dodijeljena ovlaštenja, bez potrebe izmjene obrasca za evidentiranje ovlaštenika po transakcijskom računu (tzv. potpisnog kartona).
  • Ima li potrebe za poduzimanjem dodatnih aktivnosti kod ugovorenih SEPA izravnih terećenja?
  • U slučaju korištenja usluge SEPA izravnog terećenja, molimo Vas da o novom IBAN-u obavijestite primatelje plaćanja, kojima ste dali suglasnost za izravno terećenje Vašeg računa.
    Sredstva za izvršenje izravnog terećenja potrebno je osigurati na računu na dan dospijeća do 10 sati.
  • Na koji način će se dostavljati izvodi o stanju i prometu na transakcijskom računu te ostale obavijesti nakon 1. lipnja 2024.?
  • Informacije koje Vam HPB dostavlja će se i dalje dostavljati ugovorenim kanalom dostave na adresu evidentiranu u HPB-u
  • Hoće li nakon 1. lipnja 2024. biti omogućeno poslovanje u uredima HP- Hrvatske pošte d.d.?
  • Poslovanje po Vašim transakcijskim računima u domeni obavljanja usluga platnog prometa će od datuma primjene biti, na Vaš zahtjev i prema redovnoj proceduri, omogućeno i u uredima HP-Hrvatske pošte d.d.
  • Kad dospijeva naknada za vođenje računa?
  • Naknada se u pravilu obračunava 4. radni dan u mjesecu, a dospijeće plaćanja je 8 (osam) dana od dana obračuna (ako se radi o neradnom danu, datumom dospijeća podrazumijeva se prvi sljedeći radni dan).
  • Na koji će se način pripisivati kamata po transakcijskom računu?
  • Kamata će se obračunavati mjesečno, a pripisivati transakcijskom računu kvartalno te pri zatvaranju transakcijskog računa.
  • Kako se obračunava i naplaćuje kamata na dopušteno prekoračenje po transakcijskim računima?
  • Kamata na dopušteno prekoračenje po transakcijskom računu će se obračunati zadnjeg dana u mjesecu te će se ista naplatiti direktnim terećenjem računa na datum obračuna.
  • Ima li izmjena u ugovorenom GREEN poduzetničkom paketu?
  • Uvjeti i funkcionalnosti ugovorenog GREEN paketa ostaju nepromijenjeni.
  • Ima li izmjena u ugovorenom ORANGE poduzetničkom paketu?
  • Uvjeti i funkcionalnosti ugovorenog ORANGE paketa ostaju nepromijenjeni. 
  • Postoji li mogućnost korištenja instant plaćanja za poslovne korisnike?
  • Od 1. lipnja 2024. moći ćete koristiti uslugu instant plaćanja ako imate ugovorenu uslugu mobilnog ili internetskog bankarstva koja Vam omogućuje brzo provođenje platnih transakcija u realnom vremenu, uz maksimalnu dostupnost 24/7 prema bankama koje također pružaju istu uslugu.
  • Što ako je klijent već imao ugovoren transakcijski račun u NHB-u te sada ima dva transakcijska računa u HPB-u?
  • Klijentima koji su imali otvoren transakcijski račun u NHB-u otvara se novi račun i u HPB-u te se na novootvoreni račun primjenjuju sva prava i ovlaštenja dana po transakcijskom računu prethodno otvorenom u NHB-u. Posljedično, postoji mogućnost da će klijent imati dva transakcijska računa u HPB-u, svaki s evidentiranim potencijalno različitim ovlaštenicima na tzv. potpisnom kartonu, korisnicima usluga online bankarstva, platnih kartica i slično.
    U razdoblju od 6 (šest) mjeseci nakon 1. lipnja 2024. Banka će naplaćivati samo jednu naknadu za vođenje računa - za postojeći HPB račun.
    Klijent može u razdoblju od 6 (šest) mjeseci, bez naknade, zatvoriti jedan ili više računa u Banci i prenijeti sredstva s tih računa na transakcijski račun po vlastitom izboru u Banci. Nakon navedenog razdoblja, klijentu će se nastaviti naplaćivati naknada za vođenje po oba odnosno svim transakcijskim računima sukladno Odluci o naknadama i drugim troškovima Banke za usluge u poslovanju.
Digitalno bankarstvo
Informacije za poslovne korisnike (FAQ)
  • Na koji način mogu provjeriti dodijeljene fizičke tokene i kome su dodijeljeni u slučaju sumnje na neovlašteno korištenje tokena?
  • Ako niste sigurni koji se tokeni vode pod Vašim imenom (odnosno, OIB-om) u slučaju da uređaj više ne posjedujete (uslijed gubitka, oštećenja i sl.) ili ste neki od tokena dali drugoj osobi na korištenje (primjerice računovodstvenom uredu), molimo da o tome bez odgode, obavijestite Vašeg voditelja poslovnog odnosa te dodatno na e-mail [email protected].
  • Nakon pripajanja, s jednim tokenom imam uvid u račune više poslovnih subjekata, a prije sam imao uvid u poslovanje samo jednog poslovnog subjekta?
  • S obzirom kako su tokeni uvijek dodijeljeni na korištenje fizičkoj osobi uz njezin OIB, prelaskom na HPB, klijenti i dalje sa svim tokenima imaju pristup svim poslovnim računima po kojima su ovlašteni, odnosno, svi tokeni su postali izjednačeni u smislu pristupa poslovnim subjektima na Corporate Internet bankarstvu.
  • Korisnik sam više fizičkih tokena. Hoće li svi tokeni ostati važeći?
  • Da. Svi fizički tokeni ostaju važeći te posebno ističemo, kako je potrebno obratiti pažnju na njihovo korištenje. Fizički tokeni se dodjeljuju uz OIB fizičke osobe koja ih je preuzela u Banci te ih isključivo ta osoba smije koristiti. Davanje tokena drugim osobama na korištenje, kao što su računovodstveni uredi, protivno je Općim uvjetima poslovanja te može prouzročiti štetu za Vas kao klijenta, a posljedično rezultirati i Otkazom ugovora.
  • Do kada se mogu ugovoriti nove usluge IB@Nova i MB@Nova?
  • Ugovaranje je ukinuto 2. travnja 2024.
  • Do kada ću moći koristiti uslugu MB@Nova?
  • MB@Nova uslugu moći ćete koristiti do 31. svibnja 2024. do 16:00 sati. Od 3. lipnja 2024. od 08:00 sati potrebno je inicirati proces prelaska na HPB usluge izravnog bankarstva, mHPB.
  • Što je Lista poznatih primatelja i na koji se način Lista kreira?
  • Lista poznatih primatelja će se kreirati za sve klijente, a ista će sadržavati Non-HR račune primatelja plaćanja prema kojima je poslovni subjekt imao prekogranična i međunarodna plaćanja u razdoblju od 1. 1. 2020. do 15. 5. 2024. 
  • Kada će biti dostupne upute na koji način pokrenuti postupak za prijenos podataka s postojeće MB@Nova mobilne aplikacije?
  • Upute će biti u dostupne u formatu video tutoriala, često postavljenih pitanja i ostalih informacija važnih klijentima, na web stranici (link na microsite: https://www.hpb.hr/prelazak-na-mhpb )
    Banka će sve važne informacije o prijenosu podataka objavljivati na spomenutoj poveznici.
  • Kada kreće proces prelaska na mHPB i do kada traje? Što ako ne provedem proces prelaska u navedenom periodu?
  • Proces prelaska započinje 3. lipnja 2024. od 8 sati i trajat će do 3. kolovoza 2024. godine, nakon čega više neće biti moguć prelazak digitalnim putem - app2app.
    Po završetku migracijskih koraka, klijentima će biti aktivne HPB usluge izravnog bankarstva i postojeći tokeni za prijavu, na mobilno i internetsko bankarstvo.
    Ako na vrijeme ne provedete proces prelaska digitalnim putem, za korištenje usluga HPB izravnog bankarstva bit će potrebno javiti se voditelju poslovnog odnosa u Banci. 
  • Obuhvaća li digitalni proces prelaska s MB@Nova na mHPB i prelazak na nove mTokene i što je potrebno napraviti da se prebaci i IB@Nova?
  • Obuhvaća li digitalni proces prelaska s MB@Nova na mHPB i prelazak na nove mTokene i što je potrebno napraviti da se prebaci i IB@Nova?
  • Provedbom digitalnog procesa prelaska, nisu potrebne dodatne radnje vezane uz postojeće mTokene jer će se po uspješnoj provedbi procesa prelaska prenijeti i sve informacije o postojećem mTokenu.  
  • Poslovni sam korisnik IB@Nova, s fizičkim prijavnim uređajem (HW token). Hoću li moći nastaviti koristiti postojeći prijavni uređaj za prijavu na HPB internetsko bankarstvo?
  • Od 3. lipnja 2024. na HPB internetsko bankarstvo prijavljujete se korištenjem postojećeg prijavnog uređaja. 
     
    VAŽNO! Za poslovne korisnike koji su u ex Novoj hrvatskoj banci imali app za fizičke osobe i poslovne subjekte nije potrebna migracija s obje mobilne aplikacije te je dovoljno pokrenuti prelazak na mHPB kroz samo jednu mobilnu aplikaciju. 
Kartično poslovanje
Informacije za poslovne korisnike (FAQ)
  • Hoće li zbog promjene IBAN-a po tekućem računu biti izdane nova kartica i PIN?
  • Da, zbog promjene IBAN-a, po tekućem i zaštićenom računu u euru, izdana je nova Visa debitna kartica i pripadajući PIN, bez naknade za izradu kartice i izdavanje PIN-a. Kartica i PIN su poslani zasebno poštom tijekom travnja 2024. na adresu korisnika kartice koja je evidentirana u HPB-u.
  • Hoće li za novu Visa karticu biti poslan i PIN?
  • Nove Visa kartice, a zatim i pripadajući PIN-ovi su izrađeni bez naknade za izdavanje kartice i PIN-a. Kartica i PIN su zasebno poslani tijekom travnja 2024. na adresu korisnika kartice koja je evidentirana u HPB-u. Uz karticu su klijenti zaprimili i detaljnu obavijest o funkcionalnostima nove Visa kartice koja će zamijeniti postojeću Mastercard karticu. 
  • Trebam li samostalno aktivirati nove HPB debitne i kreditne kartice?
  • Sve nove HPB debitne i kreditne kartice nije potrebno samostalno aktivirati već će biti aktivirane do 3. lipnja 2024. Vaša nova Visa kartica preuzima status Mastercard kartice Nove hrvatske banke.
    Ako nikad niste aktivirali Mastercard karticu Nove hrvatske banke, potrebno je aktivirati novu Visa karticu, prema uputama koje ste dobili na nosaču kartice.
  • Kad mogu početi koristiti novu VISA debitnu HPB karticu?
  • Novu Visa debitnu karticu ćete moći koristiti od 3. lipnja 2024. za izvršavanje transakcija na prodajnim mjestima i bankomatima. Postojeća Mastercard debitna kartica se više neće moći koristiti od 3. lipnja 2024. Ako niste zaprimili Vašu novu Visa debitnu karticu, molimo da se javite u najbliži Centar Banke, kako bi se napravila provjera i po potrebi izradila nova kartica.
  • Hoće li se promijeniti sigurnosni limiti po debitnoj kartici?
  • Dnevni limiti za korištenje Visa debitnih kartica su objavljeni na mrežnoj  stranici HPB-a pod Sigurnosni limiti, a mogu se mijenjati na zahtjev korisnika putem distribucijskih kanala HPB-a (mobilna i internetska aplikacija, Kontakt centar, u centrima HPB-a). 
  • Kad može započeti korištenje nove Visa kreditne kartice?
  • Visa kreditnu karticu moći ćete koristiti na bankomatima i prodajnim mjestima od 3. lipnja 2024., usporedno kad prestaje i mogućnost korištenja postojeće Mastercard kreditne kartice.
  • Hoće li doći do promjene odobrenog limita po kreditnoj kartici od 3. lipnja 2024.?
  • Odobreni limiti po Mastercard charge kreditnim karticama ostaju važeći i po Visa kreditnim karticama. Korisnici Revolving kartica od 3. lipnja 2024. nastavljaju otplaćivati svoje dugovanje po ugovorenoj dinamici. Mastercard Revolving Business kartica se gasi, a korisnicima Revolving kreditne kartice bit će ponuđeno ugovaranje Charge kartice. 
  • Hoću li morati samostalno aktivirati svoju novu HPB kreditnu karticu u slučaju ako mi stara MasterCard kartica nije bila aktivirana?
  • Ako nikad niste aktivirali Mastercard kreditnu karticu Nove hrvatske banke, potrebno je aktivirati novu Visa kreditnu karticu prema uputama koje ste dobili na nosaču kartice. 
  • Kako ću podmirivati svoje troškove po kreditnim karticama od 1. lipnja 2024.?
  • Ugovoreno podmirenje mjesečnih obaveza po kreditnim karticama ostaje nepromijenjeno.
    Ugovoreno izravno terećenje Vašeg transakcijskog računa u Banci za podmirenje mjesečnih troškova bit će preneseno za plaćanje troškova po novoj Visa kreditnoj kartici.
     
    Ako nemate ugovoreno izravno terećenje Vašeg transakcijskog računa u Banci za podmirenje mjesečnih troškova, možete plaćati svoje dospjele obveze prema uputama u Obavijesti o učinjenim troškovima, koju Vam Banka dostavlja jednom mjesečno ugovorenim kanalom dostave.
  • Kako ću potvrđivati online transakcije debitnom ili kreditnom karticom?
  • Ako niste korisnik usluge mobilnog ili internetskog bankarstva, za online kupovinu Visa debitnom ili kreditnom karticom, potrebno je ugovoriti mToken uslugu u centrima Banke. 
Kreditno poslovanje
Informacije za poslovne korisnike (FAQ)
  • Dobiva li klijent i dalje mjesečne obavijesti o dospijeću anuiteta, odnosno, rate po kreditu?
  • Mijenja se način informiranja o dospijeću anuiteta te će se klijentima nakon 1. lipnja 2024. dostaviti obavijest o iznosu i dospijeću anuiteta. Prikaz udjela glavnice u odnosu na kamatu u anuitetu bit će dostavljen o dospijeću anuiteta.
     
    Umjesto mjesečne obavijesti o dospijeću rate, nakon 1. lipnja 2024. za kredite s otplatom u ratama, dostavljat će se kamatni list o dospijeću rate.
  • Hoće li se trajni nalog za otplatu kredita i dalje redoviti izvršavati, iako je račun za uplatu kredita izmijenjen?
  • Trajni nalog za podmirenje otplate kredita ugovoren u NHB-u i dalje će se izvršavati, kako je ugovoreno.
    Ako anuitete ili rate kredita plaćate trajnim nalogom ugovorenim u nekoj drugoj banci, molimo Vas da ažurirate instrukciju za plaćanje s novim podacima.
  • Što u slučaju u kojem je krajnji datum dospijeća neradni dan?
  • Ako je krajnji datum dospijeća kredita neradni dan (državni praznici, blagdani, subote i nedjelje), datumom dospijeća podrazumijeva se prvi sljedeći radni dan.
  • Kad dospijevaju obračunate naknade po kreditu?
  • Obračunate naknade dospijevaju u roku od 8 (osam) radnih od dana obračuna.