HPB Kockica – dječji račun i štednja

Moje dijete možda još ne razmišlja o financijama – zato ja brinem o njegovoj budućnosti i štedim.

HPB Kockica je dječja štednja koja glasi na ime djeteta, a ugovara je zakonski zastupnik – roditelj ili skrbnik. Oročena dječja štednja namijenjena je djeci do 18 godina starosti, a omogućava sigurnu i dostupnu štednju za svoje dijete prema vlastitim financijskim mogućnostima.

Za što mogu koristiti dječji račun i dječju štednju?

Što trebam od papira?

  1. Izvadak iz matične knjige rođenih ili Rodni list djeteta.
  2. OIB djeteta i zakonskog zastupnika/skrbnika.
  3. Pravomoćno rješenje Centra za socijalnu skrb o imenovanju skrbnika.

Banka zadržava pravo tražiti i drugu dokumentaciju koju smatra potrebnom za ugovaranja dječjeg računa.

Imam li neke pogodnosti u HPB-u?

Dječji račun i dječja štednja u brojkama

  1. Račun po viđenju donosi promjenjivu kamatu od 2,00%.
  2. Štednja se može otvoriti iznosom već od 100 kuna, odnosno 15 euraIli u protuvrijednosti američkih dolara i švicarskih franaka..
  3. Dječji račun i dječju štednju mogu koristiti sva djeca i mladi do 18 godina starosti.
  4. Zakonski zastupnik mjesečno može isplatiti s dječjeg računa i do 10.000 kuna, a vlasnik računa (dijete) do 900 kuna.
  5. Kamatne stope saznajte ovdje.

Kalkulator

Često postavljena pitanja

Štednja
Mogu li prijevremeno razročiti oročena sredstva i naplaćuje li Banka naknadu za tu uslugu?

U slučaju prijevremenog raskida oročenja Banka obračunava trenutno važeću kamatnu stopu za najbliži ostvareni rok štednje. Naknada za prijevremeni raskid depozita ne naplaćuje se ukoliko se ugovor raskida u roku od 15 dana od dana ugovaranja ili nakon proteka roka od 15 dana od dana zaključenja ugovora uz uvjet da je depozit barem jednom automatski obnovljen. Prijevremeni raskid depozita nakon proteka roka od 15 dana od dana zaključenja ugovora naplaćuje se 0,50% od iznosa koji se dalje ne oročava, minimalno 100 kuna, maksimalno 500 kuna.

Budući da mi uskoro ističe rok oročenja, zanima me koliko dana prije podizanja novčanog iznosa od 30 tisuća kuna moram najaviti svoj dolazak u poslovnicu?

Svoj dolazak potrebno je najaviti jedan dan prije podizanja oročenog depozita i to najkasnije do 14 sati, a dolazak se može najaviti i putem telefona u poslovnici Banke. Za iznose manje od 30 tisuća kuna najava nije potrebna.

Koji je najprimjereniji oblik štednje za male iznose?

Za male iznose najpogodnija je oročena otvorena štednja s višekratnim uplatama koju je moguće započeti s već 200 kuna ili 50 eura, dok iznose i dinamiku daljnjih uplata, kao i način uplaćivanja, birate sami u skladu s vašim mogućnostima.

Mogu li ugovoriti štednju putem internetskog bankarstva?

Internetsko bankarstvo HPB-a omogućuje online ugovaranje nenamjenski oročene i rentne štednje u kunama, eurima i američkim dolarima te oročene štednje s višekratnim uplatama u kunama i eurima. Najniži iznos uplate pri ugovaranju nenamjenski oročene štednje je 2.000 kuna, 500 eura ili 600 američkih dolara, a kod rentne štednje 10.000 kuna, 1.300 eura ili 1.700 američkih dolara. Najniži iznos pri ugovaranju oročenog depozita s višekratnim uplatama iznosi 200 kuna, odnosno 50 eura.

Koja je razlika između oročene štednje i štednje po viđenju?

Štednja po viđenju je oblik štednje u kojem u svakom trenutku možete raspolagati sredstvima na vašem računu. Na štednju po viđenju obračunava se niža kamatna stopa nego na oročenu štednju. Ukoliko raspolažete viškom sredstava, isplati se ugovoriti kratkoročnu ili dugoročnu oročenu štednju. Uz oročenu štednju ostvarit ćete viši prinos na ušteđevinu, a ako vam novac ipak zatreba prije isteka ugovorenog roka, Banka će vam obračunati kamatnu stopu važeću za najbliži ostvareni rok u kojem ste štedjeli.

Poslovanje s fizičkim osobama
Kako glasi SWIFT Banke?

SWIFT Banke je HPBZHR2X.

Mogu li slijepe ili nepismene osobe otvorit tekući račun?

Nepismene osobe prihvaćaju opće uvjete Banke stavljanjem otiska prsta na obrazac Ugovora. Slijepe ili slabovidne osobe prihvaćaju opće uvjete Banke kao i sve druge, poslovno sposobne osobe vlastoručnim potpisom na obrazac Ugovora. Zaposlenik Banke je dužan pročitati opće uvjete poslovanja s fizičkim osobama nepismenoj, slijepoj ili slabovidnoj osobi. Nepismena ili slijepa osoba može biti u pratnji s osobom od povjerenja koja će joj pročitati – objasniti ugovore, opće uvjete i ostalu dokumentaciju te ujedno može provjeriti ispravnost unesenih podataka koje nepismena ili slijepa osoba ne bi mogla samostalno i pravovremeno uočiti.

Želim zatvoriti svoj tekući račun u banci. Što trebam učiniti?

Tekući račun možete zatvoriti u poslovnicama Banke ili poštanskim uredima, a potrebno je sljedeće:

  • vratiti karticu tekućeg računa vlasnika i opunomoćenika ukoliko postoje
  • vratiti uređaje za identifikaciju klijenta (token) te druge isprave i dokumente vezane za poslovanje po računu
  • podmiriti sve obveze po računu i kreditnim karticama vezanim uz isti
Kako glasi IBAN Banke?

IBAN Banke je HR46 2390 0011 0700 0002 9.

Tko može otvoriti tekući račun u HPB-u?

Tekući račun može otvoriti:

  • poslovno sposobna fizička osoba, rezident i nerezident;
  • maloljetna osoba u radnom odnosu;
  • maloljetna osoba uz zakonskog zastupnika;
  • osoba pod skrbništvom uz skrbnika.
Nisam državljanin Republike Hrvatske, što mi je potrebno za otvaranje računa u Banci?

Strani državljani mogu otvoriti račun u poslovnici Banke uz predočenje važećeg identifikacijskog dokumenta i potvrde o osobnom identifikacijskom broju (OIB-u) koji je prethodno izdala Porezna uprava RH.  

Može li se ukinuti trajni nalog?

Trajni nalog može se ukinuti na zahtjev vlasnika transakcijskog računa u poslovnici Banke ili poštanskom uredu.  

Što je to trajni nalog?

To je nalog kojim vlasnik transakcijskog računa ovlašćuje Banku da u njegovo ime i za njegov račun obavlja redovita plaćanja. On se može ugovoriti u jednakim ili različitim iznosima, a prilikom njegovog ugovaranja određuje se i datum izvršavanja naloga.

Može li opunomoćena osoba po transakcijskom računu zadati trajni nalog po istom?

Ne može. To može učiniti samo vlasnik transakcijskog računa.

Mogu li se u HPB-u naplatiti čekovi neke inozemne banke?
HPB ne preuzima na naplatu čekove izdanja stranih banaka u valuti USD, AUD i CAD bez obzira na vrijednost čeka.Preuzimanje ostalih čekova inozemnih banaka provodi se uz naplatu naknade sukladno važećoj Odluci naknadama u poslovanju s fizičkim osobama.Od 2016. godine HPB ne zaprima putničke čekove bez obzira na valutu čeka.
Nasljednik sam po računu preminule osobe. Kome se moram javiti i što mi je od dokumentacije potrebno?

Potrebno je da se nasljednik/ci jave u poslovnicu Banke ili poštanski ured s važećim osobnim dokumentom i pravomoćnim rješenjem o nasljeđivanju (original ili kopija ovjerena kod javnog bilježnika). Ukoliko ostavinska rasprava nije pokrenuta i postoji mogućnost da će izdavanje rješenja o nasljeđivanju zahtijevati duže razdoblje Banku je potrebno obavijestiti o smrti vlasnika računa donošenjem smrtnog lista u poslovnicu Banke ili poštanski ured.

Postoji li mogućnost otvaranja računa iz inozemstva bez osobnog dolaska u poslovnicu Banke?
Banka može i temeljem propisno ovjerene specijalne punomoći i identifikacijskog dokumenta uspostaviti poslovni odnos s klijentom. Specijalnu punomoć i identifikacijski dokument ovjerava domaće ili strano nadležno tijelo sukladno posebnim propisima. Ovjera dokumenata (specijalna punomoć) ne smije biti starija od 3 (tri) mjeseca za nerezidenta odnosno 6 (šest) mjeseci za rezidenta. U specijalnoj punomoći moraju biti navedeni svi potrebni identifikacijski podaci, pravne radnje i poslovi koje opunomoćenik može u ime i za račun vlasnika obavljati. Račun se blokira i tek kad na račun bude doznačena prva uplata s računa klijenta otvorenog u drugoj kreditnoj instituciji ili se klijent (vlasnik računa) osobno identificira u Banci račun se može deblokirati, izdati kartice za raspolaganje te se (sukladno punomoći ili na zahtjev vlasnika računa) mogu ugovoriti usluge izravnog bankarstva. Sva sredstva koja se proknjiže na novootvoreni račun prije sredstava doznačenih s računa otvorenog na ime klijenta iz druge kreditne institucije (banke), odnosno prije osobne identifikacije klijenta u poslovnici Banke, moraju se vratiti uplatitelju umanjena za troškove slanja te se u navedenom slučaju račun treba zatvoriti.
Hoće li banka izvršiti trajni nalog ako na transakcijskom računu nemam osigurana sredstva za njegovo izvršenje?

Izvršenje trajnog naloga, za koje na dan dospijeća nisu osigurana sredstva na transakcijskom računu s kojeg se izvršava plaćanje, provodi se na sljedeći način:

  • za kredit odobren u Banci sve dok se u cijelosti ne naplati dospjeli anuitet
  • 25 dana za trajne naloge u korist kredita po mandatnim poslovima
  • 15 dana za trajne naloge u korist računa fizičkih osoba otvorenih u Banci
  • 7 dana za trajne naloge u korist računa otvorenih u drugim bankama.

Istekom navedenog roka, ukoliko se trajni nalog nije izvršio, Banka će vam dostaviti Obavijest o neizvršenju trajnog naloga i naplatiti naknadu sukladno važećim naknadama Banke. Nakon tri uzastopna neizvršenja Banka zatvara trajni nalog.

Gdje mogu otvoriti devizni račun i što mi je potrebno od dokumenata da bih ga otvorio?

Devizni račun možete otvoriti u poslovnicama Banke uz predočenje važećeg identifikacijskog dokumenta i potvrde o osobnom identifikacijskom broju (OIB-u). Otvaranje računa je besplatno.

Na kućnu adresu dobivam izvatke po tekućem računu koji mi nisu potrebni i želio bih ukinuti tu uslugu. Što je potrebno učiniti?

Zahtjev za ukidanjem slanja izvatka na kućnu adresu možete podnijeti u bilo kojoj poslovnici Banke ili poštanskom uredu. Osim usluge slanja izvatka na kućnu adresu, Banka nudi mogućnost slanja izvatka putem email-a, a izvadak o promjenama stanja i transakcijama po računu možete  zatražiti u svim poslovnicama Banke.

Što je potrebno napraviti kako bih aktivirao SMS/E-mail uslugu i koliki je mjesečni trošak usluge?

Potrebno je ispuniti zahtjev za aktivaciju SMS/E-mail usluge u najbližoj poslovnici Banke ili poštanskom uredu.
Naknade za korištenje SMS/Email usluge možete pronaći ovdje.  

Kako mogu provjeriti stanje svog tekućeg računa?
Informacije o stanju računa možete saznati u svim poslovnicama i na bankomatima Banke, uredima Hrvatske pošte ili putem usluga izravnog bankarstva Banke koje, ako nemate ugovoreno, možete ugovoriti u svim poslovnicama Banke i uredima Hrvatske pošte.

Korisnike HPB kockice zanima i sljedeće: