Prepaid kartice

Želim imati kontrolu nad svojim troškovima i bezbrižno plaćati putem interneta.
Prepaid kartice mi omogućavaju upravo to.

VISA prepaid kartica s nadoplatom idealna je za sve koji su do sada izbjegavali plaćanje putem interneta. Uz limitiranje visine sredstava na računu i nemogućnost odlaska u minus, VISA prepaid nudi vam potpunu kontrolu nad vašim troškovima te bezbrižno i sigurno plaćanje putem interneta. HPB u ponudi ima dvije prepaid kartice: VISA prepaid kartica s nadoplatom i VISA prepaid kartica za mlade – IDEEEŠ!.

Za što mogu koristiti prepaid kartice?

Imam li neke pogodnosti u HPB-u?

  • Preko 1.500 isplatnih mjesta bez naknade
  • JednostavnoBez kreditne sposobnosti, posjedovanja tekućeg računa i sl. dobivanje kartice
  • JednostavnostU poslovnicama i uplatnim bankomatima HPB-a, poštanskim uredima i poslovnicama FINA-e putem EFTPOS uređaja, internetskim bankarstvom, mHPB-om. nadoplate sredstava
  • Mogućnost ostvarenja brojnih pogodnosti na prodajnim mjestima
  • Mogućnost ugovaranja servisa elektronskog plaćanja: PayPal
  • Sigurnost internetskog plaćanja: Verified by Visa

Prepaid kartice u brojkama

Koja je razlika između prepaid, debitne i kreditne kartice?

Prepaid kartica omogućuje plaćanje ili podizanje gotovog novca koji je prethodno uplaćen na karticu. Prilikom plaćanja prepaid karticom, novac se odmah skida s kartice. Prepaid kartica nije vezana uz tekući račun.

Debitna kartica omogućuje plaćanje ili podizanje gotovog novca koji je raspoloživ na tekućem ili žiro računu. Prilikom plaćanja debitnom karticom, novac se odmah skida s računa.

Kreditna kartica omogućuje otplatu troškova jednokratno uz odgodu, u željenom postotku ili na rate. Računi za plaćanja kreditnom karticom stižu na mjesečnoj bazi.

Koje su prepaid kartice dostupne u HPB-u?

1 / 2

Kako nadoplatiti prepaid karticu?

  • Za nadoplatu kartice s računa drugih banaka potrebno je upisati:
    IBAN HPB-a, Model
     te Poziv na broj primatelja (broj prepaid računa u HPB-u).
    Primjer uplate:
    IBAN HPB: HR46 2390 0011 0700 0002 9,
    Model: HR00,
    Poziv na broj primatelja: 34xxxxxxxx
  • Za nadoplatu kartice putem HPB internetskog bankarstva za građane potrebno je otvoriti izbornik Kartice – podizbornik Uplata na kartice / račun kartice te odabrati karticu na koju želite uplatiti sredstva.
  • Za nadoplatu kartice putem mHPB-a potrebno je otvoriti izbornik Kartice – opciju Uplati, odabrati račun s kojeg se vrši isplata i unijeti broj računa prepaid kartice na koji želite uplatiti sredstva.

Često postavljena pitanja

Kartično poslovanje - sigurno korištenje kartica
Koje su prednosti korištenja kartice za kupnju na prodajnim mjestima?
  • nije potrebno nositi gotovinu
  • svaka provedena transakcija evidentira se u Banci i omogućuje transparentno praćenje troškova potrošnje
Zaštita od zlouporabe kod korištenja kartice na prodajnim mjestima
  • PIN naučite napamet, ne zapisujte ga niti ga nosite uz karticu; radi lakšeg pamćenja PIN-a na bankomatima HPB-a moguća je besplatna promjena PIN-a uz preporuku izbjegavanja kombinacije brojeva koje je lako pogoditi (npr. datum ili godina rođenja, četiri iste znamenke, 1234…)
  • kod zaprimanja kartice obavezno se potpišite na potpisnoj traci na poleđini kartice
  • karticu aktivirajte tek po zaprimanju na neki od navedenih načina:
    • HPB internetskim bankarstvom – izbornik Kartice/Aktivacija kartice
    • mHPB-om – Kartice/Aktivacija kartice
    • pozivom na govorni automat 072 472 472 – izbornik br. 4; Aktivacija kartice/unos prvih 6 znamenaka i zadnje 4 znamenke kartice te OIB-a
    • u poslovnicama Banke
    • pozivom na 0800 472 472
  • beskontaktno plaćanje možete koristiti tek nakon prve transakcije potvrđene PIN-om
  • karticu kojoj je istekao rok valjanosti uništite tako da je prerežete preko magnetske trake i čipa
  • prilikom plaćanja na prodajnom mjestu karticu nemojte ispuštati iz vida kako bi se izbjegle eventualne prijevare (dodatno terećenje, fotografiranje kartice ili prepisivanje podataka s kartice...)
  • ako primijetite gubitak/krađu kartice nazovite Kontakt centar Banke na broj telefona 01 4804 464 koji je dostupan od 0 do 24 sata ili napravite privremenu blokadu putem aplikacije mobilnog bankarstva i to što je prije moguće kako bi se spriječio nastanak neželjenih troškova
  • broj za blokadu kartica imajte zapisan na nekom dostupnom mjestu odvojenom od same kartice
  • redovno kontrolirajte troškove na računima provjerom stanja računa na bankomatima Banke, praćenjem prometa po računima putem aplikacije mHPB ili internetskog bankarstva Banke, provjerom mjesečnih izvješća po računima
  • karticu isključivo smije koristiti osoba čije je ime navedeno na kartici, a ukoliko želite da netko drugi raspolaže sredstvima na vašim računima potrebno je te osobe opunomoćiti uz izradu novih kartica koje glase na njihovo ime i prezime
  • kod podizanja gotovine na bankomatu ili plaćanja u trgovini rukom zaklonite tipkovnicu prilikom unosa PIN-a
Zaštita od zlouporabe kod korištenja kartice na internetu
  • čuvajte svoje kartice na sigurnom mjestu i ne ostavljajte ih bez nadzora
  • ne objavljujte fotografije svojih kartica na društvenim mrežama
  • sve podatke o karticama, PIN-ovima, tokenu/mTokenu čuvajte u tajnosti i ne odajte ih nikome osobno, putem telefona ili drugih sredstava za komunikaciju
  • ne šaljite podatke s kartica, kao ni fotografije kartica elektronskom poštom ili nekom od aplikacija za slanje poruka - za prodaju robe, npr. preko Njuškala, nije potrebno kupcu slati fotografiju kartice, dovoljno je dostaviti podatak o IBAN-u
  • ako primite elektroničku poštu sumnjivog sadržaja ili primatelja ne otvarajte poveznice iz poruke niti odgovarajte na poruke – Banka, Mastercard, Visa, Paypal, Google i slične institucije neće vas elektroničkom poštom tražiti nikakve korisničke podatke (lozinke, korisničko ime, broj kartice i dr.)
  • prilikom plaćanja na internetskim prodajnim mjestima obratite pozornost je li stranica na kojoj namjeravate izvršiti kartično plaćanje sigurna, odnosno, počinje li adresa stranice s HTTPS, dok stranice koje započinju s HTTP izbjegavajte
  • izbjegavajte kartična plaćanja te unošenje bilo kakvih podataka o kartici ukoliko ste spojeni na javnu WI-FI mrežu
  • izbjegavajte kupovine preko neprovjerenih oglasa na društvenim mrežama (Facebook, Instagram i sl.), a naročito kad se radi o robi poznatih robnih marki po nevjerojatno povoljnim cijenama. Najčešće se radi o lažnim stranicama koje služe za prikupljanje i krađu osobnih podataka i podataka o kartici, a roba često ne bude isporučena. Na taj način otuđeni podaci korisnika mogu se od strane lopova koristiti za plaćanje na drugim internetskim trgovinama, pri čemu korisnici tek naknadno uočavaju da su njihovi računi terećeni za transakcije koje oni nisu izvršili
  • nagradne igre koji pozivaju potencijalne korisnike na sudjelovanje ili ih obavještavaju o već osvojenoj nagradi vrlo često se koriste u svrhu prevare. U većini slučajeva nagradne igre vezane su za osvajanje mobilnih uređaja, računala, brendirane robe, avio karata i slično
  • nikako nemojte slati jednokratnu zaporku (Token, mToken) SMS-om, Messengerom, WhatsAppom, Viberom i drugim aplikacijama za slanje poruka
  • ukoliko obavljate jednokratnu kupovinu računalnih igrica ili nekih drugih aplikacija na nekom od uređaja koje nemate pod kontrolom (npr. Playstation konzoli, mobitelu neke druge osobe, a posebice mobitelu kojeg koriste djeca) dobro provjerite jesu li podaci o kartici ostali zapamćeni na tom uređaju te ih u tom slučaju obrišite
  • izbjegavajte prijave na usluge s besplatnim probnim periodom od nekoliko dana za koje se prilikom prijave traži unos podataka s kartice (osim ako se radi o provjerenom prodajnom mjestu) ili pak za takve registracije koristite kartice za koje imate potpunu kontrolu moguće potrošnje (npr. HPB Visa prepaid karticu)
  • u slučaju da vam nakon izvršenog plaćanja roba nije dostavljena ili vam je dostavljena oštećena ili pogrešna roba, odnosno da vam usluga koju ste platili nije bila omogućena, dužni ste najprije pokušati problem riješiti s prodajnim mjestom. Tek kad iskoristite sve dostupne mogućnosti za rješavanje spora s prodajnim mjestom, a i dalje smatrate da ste oštećeni, kontaktirajte Banku putem nekog od dostupnih kanala (poslovnice Banke, internetsko bankarstvo, poziv Kontakt centru) te će vam Banka pokušati pomoći u skladu s pravilima kartičnih transakcija
  • redovno ažurirajte svoj internetski preglednik i antivirusne programe na uređajima s kojih obavljate kupovinu na internetu
Što učiniti u slučaju nepoznatih troškova za koje ste sigurni da ih niste napravili?
  • odmah kontaktirajte HPB Kontakt centar koji radi 24 sata dnevno radi provjere troškova i blokade kartice te sprječavanja daljnjeg korištenja kartice odnosno generiranja novih neželjenih troškova
  • ili privremeno blokirajte karticu putem aplikacije mobilnog bankarstva
  • podnesite pisani prigovor putem službenih kanala komunikacije (poslovnice Banke, internetsko bankarstvo)
Blokada kartica
  • broj za blokadu kartica (01 4804 464) zapisan je na poleđini samih kartica
  • navedeni broj dostupan je 365 dana u godini, od 0 do 24 sata
  • savjetujemo vam da broj za blokadu imate zapisan na nekom dostupnom mjestu odvojenom od same kartice
  • karticu možete privremeno blokirati putem mHPB aplikacije
Kartično poslovanje
Koja je naknada za podizanje gotovine na bankomatima drugih banaka u zemlji i inozemstvu?

Naknade za poslovanje karticama možete provjeriti ovdje.

Izgubio sam svoj PIN. Kako da dođem do svog PIN broja?

Potrebno je ispuniti zahtjev za ponovnim izdavanjem PIN-a u najbližoj poslovnici Banke ili poštanskom uredu.

Na mojoj kartici piše valjanost do 12/18. Što to znači i kada mogu očekivati novu karticu?
To znači da vaša kartica vrijedi do 31.12.2018. godine. Zamjenske kartice šalju se u izradu otprilike 60 dana prije isteka postojeće kartice. Ovim postupkom HPB osigurava da svi njeni korisnici pravovremeno zaprime svoje zamjenske kartice ili Obavijesti o preuzimanju kartice u poslovnicama Banke.
Koji su limiti po Maestro kartici izdanoj od strane Hrvatske poštanske banke?

Odlukom o limitima u poslovanju s građanima propisani su najviši dnevni i četverodnevni sigurnosni limiti za podizanje gotovine i iznos plaćanja debitnom karticom po tekućim i žiro računima građana. Dnevni limit za podizanje gotovine iznosi 5.000 kuna, a za plaćanje 10.000 kuna dok četverodnevni limit za podizanje gotovine iznosi 8.000 kuna, a za plaćanje 15.000 kuna. Zahtjev za povećanje limita po kartici moguće je potpisati i predati u poslovnicama Banke ili poštanskim uredima.

Izgubio / izgubila sam / ukradena mi je kartica. Što je potrebno poduzeti?
Trebali biste što prije kontaktirati telefonski broj Banke za blokadu kartica 01 4804 464 (0-24h) kako bi djelatnici Banke blokirali vašu karticu i time spriječili eventualno zlouporabu. Broj je naveden na svim HPB karticama te na svim bankomatima Banke. Kartice je također moguće privremeno blokirati kroz aplikaciju internetskog ili mobilnog bankarstva, ukoliko ste korisnik navedenih usluga.Nakon blokade kartice pozivom u Banku ili korištenjem aplikacija, potrebno je u što kraćem roku napraviti i pisanu prijavu gubitka ili krađe kartice u vama najbližoj poslovnici Banke ili poštanskom uredu. Tek nakon što Direkcija kartičnog poslovanja zaprimi i pisanu prijavu, pristupa se izradi nove kartice i novog PIN-a. Nova kartica ima novi broj, a vrijedi do datuma koji je imala izgubljena, odnosno ukradena kartica.
Što mi nudi Visa kartica na rate?
Visa kartica na rate omogućava obročnu otplatu troškova učinjenih u zemlji i inozemstvu. Svaka provedena transakcija u iznosu većem od 200 kuna automatski se dijeli na rate prema odabranom modelu otplate - 3, 6 ili 12 mjeseci. Model otplate birate prilikom ispunjavanja pristupnice za izdavanje kartice, a možete ga mijenjati i putem govornog automata na 072 472 472. Za kupovinu koja se dijeli na rate obračunava se jednokratna naknada. Otplata na rate vrijedi za plaćanje roba i usluga na prodajnim mjestima u zemlji i inozemstvu, podizanje gotovog novca na bankomatima te za plaćanje putem interneta.
Obračunsko razdoblje na mojoj kreditnoj kartici završilo je još prije nekoliko dana, a moj račun još uvijek nije terećen.

Naplata mjesečnih troškova kreditne kartice vrši se automatski terećenjem tekućeg računa 10 dana nakon završetka obračunskog razdoblja.

Kako mogu provjeriti stanje na kreditnoj kartici?

Stanje kreditne kartice možete provjeriti putem internetskog ili mobilnog bankarstva te pozivom na broj 072 472 472. Nakon uspostave veze na vašem telefonu birate tipku 3. Nakon toga je potrebno unijeti broj kreditne kartice te prve četiri znamenke vašeg OIB-a. Na taj način dobivate informacije o troškovima i limitima vaše kreditne kartice.

Putem vašeg govornog automata pokušao sam provjeriti stanje svog tekućeg računa, no ne znam što je to kontrolni broj i gdje se nalazi?

Kontrolni broj je troznamenkasti broj koji se nalazi na poleđini kartice.

Koja je prednost uporabe HPB Mastercard kartica u odnosu na kreditne kartice drugih banaka?

Prednosti su:

  • povoljne naknade za podizanje gotovine na bankomatima;
  • mogućnost podizanja gotovine, plaćanja računa i uplata u poslovnicama FINA-e i uredima Hrvatske pošte;
  • kupovina GSM bonova na bankomatima HPB-a;
  • troškovi dospijevaju izravno na tekući račun i nije potrebno trošiti vrijeme za plaćanje na šalterima ;
  • odabir datuma terećenja tekućeg računa prema željama i mogućnostima korisnika, 5., 15. ili 25. u mjesecu;
  • prijevremena otplata troškova bez naplate naknade;
  • plaćanja u stranim valutama obračunavaju se u kunama;
  • odobravanje revolving kredita u kunama.
Primio sam prvo primanje na tekući račun u HPB-u. Mogu li dobiti Mastercard karticu?

Poželjno je da na tekući račun budu uplaćena najmanje 3 mjesečna primanja, ali karticu možete zatražiti i ranije.

Je li moguće prijevremeno podmiriti troškove po kreditnoj kartici u potpunosti ili djelomično?

Ukoliko korisnik želi prijevremeno podmiriti troškove po kreditnoj kartici djelomično ili u cijelosti, željeni iznos može uplatiti u korist kartice u poslovnicama Banke, uredima Hrvatske pošte, poslovnicama Fine te putem internetskog bankarstva.

Tko može postati korisnikom Mastercard kartice?

Kartica se može izdati svakoj poslovno sposobnoj osobi za koju Banka procijeni da može sigurno i na vrijeme podmirivati sve troškove i obveze nastale korištenjem kartice i koja se obvezuje postupati u skladu s Općim uvjetima.

Tekući račun mi je blokiran, kako mogu podmiriti dospjele obveze na računu kartice bez da uplaćujem sredstva na tekući račun?

Dugovanje po računu kartice moguće je podmiriti uplatom na račun kartice u poslovnici Banke ili uplatom na:

  • IBAN Banke: HR4623900011070000029
  • Model: 00
  • Poziv na broj: broj računa kartice
Kartica mi je zadržana u bankomatu. Kome se trebam javiti?

Ukoliko je izdavatelj vaše kartice Hrvatska poštanska banka, kartica će biti izvađena iz bankomata prilikom redovnog punjenja bankomata i dostavljena u pripadajuću poslovnicu gdje ju možete preuzeti. Ukoliko je ne preuzmete u roku od pet dana, kartica će biti poslana na vašu kućnu adresu. Ako izdavatelj vaše kartice nije Hrvatska poštanska banka, vaša kartica bit će izvađena iz bankomata prilikom redovnog punjenja, bankomata. Izvađenu karticu možete preuzeti isključivo u poslovnici Banke kamo će biti dostavljena nakon vađenja. Ako je kartica zadržana u bankomatu koji je smješten uz poslovnicu, povrat kartice možete zatražiti u radno vrijeme poslovnice. U tom slučaju radnici poslovnice provjerit će zbog čega je kartica zadržana i vratiti je, ako se utvrdi da za to nema prepreka. Ako je kartica oduzeta na zahtjev banke, odnosno, institucije koja je izdala karticu, povrat je moguć isključivo uz pisanu suglasnost banke, odnosno, institucije koja ju je izdala. Korisnik može zatražiti i hitno vraćanje kartice, ali u tom slučaju mora podmiriti trošak hitnog vraćanja kartice. Iznos troška ovisi o lokaciji bankomata. Upute o načinu podmirenja troška i preuzimanja kartice korisnik će dobiti telefonski od korisničke službe ili u poslovnici banke. Ukoliko je izdavatelj vaše kartice Hrvatska poštanska banka, a kartica vam je zadržana u bankomatu druge banke, za eventualni povrat kartice potrebno je javiti se banci u čijem bankomatu je kartica ostala. Za dodatne informacije o proceduri preuzimanja kartice ili provjere je li kartica zadržana u bankomatu na raspolaganju vam je besplatni info telefon (0 – 24h) 0800 472 472. Svi bankomati Hrvatske poštanske banke imaju naveden broj korisničke službe (0 – 24h) 01 4804 464.

Da li je moguće prijevremeno otplatiti rate po Visa kartici na rate?
Ukoliko korisnik želi prijevremeno otplatiti cijelu cjelokupno dugovanje po Visa kartici na rate ili pojedinu transakciju u cijelosti, potrebno je u poslovnicama Banke napraviti zahtjev za prijevremenu otplatu troškova s popunjavanjem podataka o transakcijama i ratama koje želi otplatiti sukladno Obavijesti o učinjenim troškovima. Ukoliko je vlasnik Visa kartice na rate korisnik internetskog bankarstva troškove po kartici je moguće otplatiti i putem internetskog bankarstva.
Zašto koristiti kreditnu karticu, kad već imam međunarodno valjanu debitnu karticu?

Mastercard kartica nudi vam čitav niz dodatnih pogodnosti, kao što su:

  • mogućnost plaćanja i kad na tekućem računu nemate dovoljno sredstava;
  • odgoda plaćanja ili plaćanje troškova u mjesečnim obrocima
  • rezervacija hotela i avionskih karata putem interneta, telefona ili telefaksa i sl.
Može li opunomoćena osoba po tekućem računu podići karticu vlasnika računa u poslovnici?

Karticu tekućeg računa može podići samo vlasnik računa, ne i opunomoćena osoba, no vlasnik tekućeg računa može podići kartice ovlaštenika po svom tekućem računu.

Koja je razlika između Mastercard kartice s odgodom plaćanja i Mastercard kreditne kartice?

Mastercard kartica s odgodom plaćanja omogućuje:

  • plaćanje svih troškova učinjenih u jednom obračunskom razdoblju jednom mjesečno, 5., 15. ili 25. u mjesecu, uz 30 dana odgode

Mastercard kreditna kartica omogućuje:

  • korištenje odobrenog okvirnog iznosa kredita s automatskim obnavljanjem
  • izbor visine mjesečnog obroka otplate putem odabira postotka otplate ukupnih troškova, 5%, 10% ili 20%, uz minimalni iznos otplate od 100 kuna i uz kamatnu stopu propisanu Odlukom o visini kamatnih stopa,
  • odabir datuma dospijeća troškova, 5., 15. ili 25. u mjesecu
  • prijevremenu otplatu troškova
Koliko osoba mogu opunomoćiti na svoju Mastercard karticu?

Osnovni korisnik Mastercard kartice može opunomoćiti najviše dva dodatna korisnika.

Kakva je to kartica za mlade?
Riječ je o Visa prepaid kartici za mlade Ideeeš! koja pruža potpunu kontrolu nad troškovima. Nema minusa, članarine niti naknade, može se višekratno puniti, a prihvaćena je u cijelom svijetu za plaćanje roba i usluga na Visa prodajnim mjestima, podizanje gotovog novca na bankomatima te plaćanje putem interneta. Kartica je dostupna svim korisnicima starijima od 14 godina.
Na koji način mogu promijeniti model otplate po Visa kartici na rate i Mastercard Pošta & HPB kartici?
Model otplate moguće je promijeniti putem govornog automata 072 472 472, putem usluge internetskog bankarstva ili podnošenjem zahtjeva u poslovnici Banke. Po Visa kartici na rate, promjenu modela potrebno je izvršiti prije izvršenja transakcije, a po Mastercard Pošta & HPB kartici najkasnije zadnji dan obračunskog razdoblja.
Kako se podmiruju troškovi po Mastercard karticama?

Korisnika se deset dana prije ugovorenog dospijeća plaćanja putem mjesečne obavijesti obavještava o svim transakcijama nastalima korištenjem kartice kao i o iznosu mjesečnog terećenja. Osnovni korisnik je na dan dospijeća plaćanja dužan osigurati pokriće na svom tekućem računu ukoliko ima ugovoreno izravno terećenje računa ili sam podmiriti iznos dospjelih obveza nastao korištenjem kartice te dospjelih naknada i obračunate zatezne kamate uplatom na račun kartice. Ako korisnik ima ugovoreno izravno terećenje računa, Banka će automatski teretiti tekući račun osnovnog korisnika za troškove dospjele na račun kartice ukoliko na tekućem računu ima dovoljno sredstava što uključuje i iznos odobrenog prekoračenja po tekućem računu. U slučaju da na tekućem računu nema dovoljno sredstava, Banka tereti tekući račun samo za iznos raspoloživih sredstava, a preostali nepodmireni dug ostaje evidentiran na računu kartice i na njega Banka obračunava zakonom propisanu zateznu kamatu. Banka će redovito pokušavati teretiti tekući račun za eventualni neplaćeni dug i zateznu kamatu. Iznos nepodmirenog dospjelog duga umanjuje raspoloživost dodijeljenog limita, odnosno revolving kredita po kartici.

Koji je najveći iznos koji mogu platiti Mastercard karticom?

Prigodom izdavanja kartice Banka svakom korisniku dodjeljuje limit potrošnje prema više kriterija od kojih je jedan od najvažnijih visina redovnih primanja. Limiti potrošnje Mastercard kartice s odgodom plaćanja kreću se u rasponu od 1.000 do 25.000 kuna, dok limiti kreditne kartica iznose od 1.000 do 30.000 kuna.

Prilikom provođenja transakcija potrebno je voditi računa o sigurnosnim dnevnim i četverodnevnim limita koji su propisani pojedino za svaku vrstu kartice.

 Informaciju o visini odobrenog limita po kartici možete provjeriti:

  • Prilikom preuzimanja kartice u poslovnici Banke
  • Putem internetskog bankarstva
  • Primitkom Obavijesti o učinjenim troškovima
  • Pozivom u Kontakt centar 0800 472 472 ili putem govornog automata 072 472 472