Debitne kartice
Nije praktično nositi puno gotovine u novčaniku.
Zato uvijek imam svoju debitnu karticu sa sobom.
Debitne kartice koriste se za plaćanje roba i usluga na prodajnim mjestima, te podizanje gotovog novca na bankomatima. Gotov novac možete podizati 24 sata dnevno, sedam dana u tjednu, na preko 400 naših bankomata diljem Hrvatske.
Za što mogu koristiti debitne kartice?
Za bezbrižno plaćanje putem interneta
Za podizanje gotovog novca u poslovnicama Banke, Pošte i Fine te na bankomatima u zemlji i inozemstvu
Za plaćanje roba i usluga u zemlji i inozemstvu
Imam li neke pogodnosti u HPB-u?
- preko 1.500 isplatnih mjesta bez naknade
- Mogućnost beskontaktnog plaćanja
- Mogućnost ostvarenja brojnih pogodnosti prilikom plaćanja Mastercard, Maestro i Visa karticama
- Mogućnost ugovaranja servisa elektronskog plaćanja : PayPal
- Sigurnost internetskog plaćanja: Mastercard SecureCode i Verified by Visa
Debitne kartice u brojkama
Preko 600.000 korisnika HPB debitnih kartica
Saznajte važne troškove i naknade vezane uz korištenje kartice
Svaka je kartica zaštićena dnevnim sigurnosnim limitom i brojem transakcija
Koja je razlika između debitne i kreditne kartice?
Debitna kartica omogućuje plaćanje ili podizanje gotovog novca koji je raspoloživ na tekućem ili žiro računu.
Prilikom plaćanja debitnom karticom, novac se odmah skida s računa.
Kreditna kartica omogućuje otplatu troškova jednokratno uz odgodu, u željenom postotku ili na rate. Računi za plaćanja kreditnom karticom stižu na mjesečnoj bazi.
Koje su debitne kartice dostupne u HPB-u?
-
Jednostavno raspolaganje sredstvima na tekućem računu 24 sata dnevno
-
Podizanje gotovog novca bez plaćanja naknade na bankomatima HPB-a
-
Beskontaktno plaćanje

-
Kupovina putem interneta
-
Jednostavno podizanje gotovog novca bez plaćanja naknade na preko 1.500 isplatnih mjesta
-
Jednostavno raspolaganje sredstvima na tekućem računu 24 sata dnevno
-
Podizanje gotovog novca bez plaćanja naknade na bankomatima Banke

-
Plaćanje roba i usluga bez naknade na prodajnim mjestima u zemlji i inozemstvu s oznakom Visa Electron
-
Sigurna plaćanja putem interneta
-
Jednostavno raspolaganje sredstvima na tekućem računu 24 sata dnevno
-
Plaćanja putem interneta uz obaveznu aktivaciju 3D Secure usluge - SecureCode

-
Jednostavno podizanje gotovog novca bez plaćanja naknade na bankomatima HPB-a
-
Podizanje gotovog novca bez plaćanja naknade na preko 1.500 isplatnih mjesta
-
Jednostavnije raspolaganje sredstvima na žiro računu 24 sata dnevno
-
Podizanje gotovog novca bez plaćanja naknade na bankomatima HPB-a

-
Plaćanja putem interneta uz obaveznu aktivaciju 3D Secure usluge - SecureCode
-
Jednostavno podizanje gotovog novca bez plaćanja naknade na preko 1.500 isplatnih mjesta
Često postavljena pitanja
- PIN naučite napamet, ne zapisujte ga niti ga nosite uz karticu; radi lakšeg pamćenja PIN-a na bankomatima HPB-a moguća je besplatna promjena PIN-a uz preporuku izbjegavanja kombinacije brojeva koje je lako pogoditi (npr. datum ili godina rođenja, četiri iste znamenke, 1234…)
- kod zaprimanja kartice obavezno se potpišite na potpisnoj traci na poleđini kartice
- karticu aktivirajte tek po zaprimanju na neki od navedenih načina:
- HPB internetskim bankarstvom – izbornik Kartice/Aktivacija kartice
- mHPB-om – Kartice/Aktivacija kartice
- pozivom na govorni automat 072 472 472 – izbornik br. 4; Aktivacija kartice/unos prvih 6 znamenaka i zadnje 4 znamenke kartice te OIB-a
- u poslovnicama Banke
- pozivom na 0800 472 472
- beskontaktno plaćanje možete koristiti tek nakon prve transakcije potvrđene PIN-om
- karticu kojoj je istekao rok valjanosti uništite tako da je prerežete preko magnetske trake i čipa
- prilikom plaćanja na prodajnom mjestu karticu nemojte ispuštati iz vida kako bi se izbjegle eventualne prijevare (dodatno terećenje, fotografiranje kartice ili prepisivanje podataka s kartice...)
- ako primijetite gubitak/krađu kartice nazovite Kontakt centar Banke na broj telefona 01 4804 464 koji je dostupan od 0 do 24 sata ili napravite privremenu blokadu putem aplikacije mobilnog bankarstva i to što je prije moguće kako bi se spriječio nastanak neželjenih troškova
- broj za blokadu kartica imajte zapisan na nekom dostupnom mjestu odvojenom od same kartice
- redovno kontrolirajte troškove na računima provjerom stanja računa na bankomatima Banke, praćenjem prometa po računima putem aplikacije mHPB ili internetskog bankarstva Banke, provjerom mjesečnih izvješća po računima
- karticu isključivo smije koristiti osoba čije je ime navedeno na kartici, a ukoliko želite da netko drugi raspolaže sredstvima na vašim računima potrebno je te osobe opunomoćiti uz izradu novih kartica koje glase na njihovo ime i prezime
- kod podizanja gotovine na bankomatu ili plaćanja u trgovini rukom zaklonite tipkovnicu prilikom unosa PIN-a
- čuvajte svoje kartice na sigurnom mjestu i ne ostavljajte ih bez nadzora
- ne objavljujte fotografije svojih kartica na društvenim mrežama
- sve podatke o karticama, PIN-ovima, tokenu/mTokenu čuvajte u tajnosti i ne odajte ih nikome osobno, putem telefona ili drugih sredstava za komunikaciju
- ne šaljite podatke s kartica, kao ni fotografije kartica elektronskom poštom ili nekom od aplikacija za slanje poruka - za prodaju robe, npr. preko Njuškala, nije potrebno kupcu slati fotografiju kartice, dovoljno je dostaviti podatak o IBAN-u
- ako primite elektroničku poštu sumnjivog sadržaja ili primatelja ne otvarajte poveznice iz poruke niti odgovarajte na poruke – Banka, Mastercard, Visa, Paypal, Google i slične institucije neće vas elektroničkom poštom tražiti nikakve korisničke podatke (lozinke, korisničko ime, broj kartice i dr.)
- prilikom plaćanja na internetskim prodajnim mjestima obratite pozornost je li stranica na kojoj namjeravate izvršiti kartično plaćanje sigurna, odnosno, počinje li adresa stranice s HTTPS, dok stranice koje započinju s HTTP izbjegavajte
- izbjegavajte kartična plaćanja te unošenje bilo kakvih podataka o kartici ukoliko ste spojeni na javnu WI-FI mrežu
- izbjegavajte kupovine preko neprovjerenih oglasa na društvenim mrežama (Facebook, Instagram i sl.), a naročito kad se radi o robi poznatih robnih marki po nevjerojatno povoljnim cijenama. Najčešće se radi o lažnim stranicama koje služe za prikupljanje i krađu osobnih podataka i podataka o kartici, a roba često ne bude isporučena. Na taj način otuđeni podaci korisnika mogu se od strane lopova koristiti za plaćanje na drugim internetskim trgovinama, pri čemu korisnici tek naknadno uočavaju da su njihovi računi terećeni za transakcije koje oni nisu izvršili
- nagradne igre koji pozivaju potencijalne korisnike na sudjelovanje ili ih obavještavaju o već osvojenoj nagradi vrlo često se koriste u svrhu prevare. U većini slučajeva nagradne igre vezane su za osvajanje mobilnih uređaja, računala, brendirane robe, avio karata i slično
- nikako nemojte slati jednokratnu zaporku (Token, mToken) SMS-om, Messengerom, WhatsAppom, Viberom i drugim aplikacijama za slanje poruka
- ukoliko obavljate jednokratnu kupovinu računalnih igrica ili nekih drugih aplikacija na nekom od uređaja koje nemate pod kontrolom (npr. Playstation konzoli, mobitelu neke druge osobe, a posebice mobitelu kojeg koriste djeca) dobro provjerite jesu li podaci o kartici ostali zapamćeni na tom uređaju te ih u tom slučaju obrišite
- izbjegavajte prijave na usluge s besplatnim probnim periodom od nekoliko dana za koje se prilikom prijave traži unos podataka s kartice (osim ako se radi o provjerenom prodajnom mjestu) ili pak za takve registracije koristite kartice za koje imate potpunu kontrolu moguće potrošnje (npr. HPB Visa prepaid karticu)
- u slučaju da vam nakon izvršenog plaćanja roba nije dostavljena ili vam je dostavljena oštećena ili pogrešna roba, odnosno da vam usluga koju ste platili nije bila omogućena, dužni ste najprije pokušati problem riješiti s prodajnim mjestom. Tek kad iskoristite sve dostupne mogućnosti za rješavanje spora s prodajnim mjestom, a i dalje smatrate da ste oštećeni, kontaktirajte Banku putem nekog od dostupnih kanala (poslovnice Banke, internetsko bankarstvo, poziv Kontakt centru) te će vam Banka pokušati pomoći u skladu s pravilima kartičnih transakcija
- redovno ažurirajte svoj internetski preglednik i antivirusne programe na uređajima s kojih obavljate kupovinu na internetu
- odmah kontaktirajte HPB Kontakt centar koji radi 24 sata dnevno radi provjere troškova i blokade kartice te sprječavanja daljnjeg korištenja kartice odnosno generiranja novih neželjenih troškova
- ili privremeno blokirajte karticu putem aplikacije mobilnog bankarstva
- podnesite pisani prigovor putem službenih kanala komunikacije (poslovnice Banke, internetsko bankarstvo)
Naknade za poslovanje karticama možete provjeriti ovdje.
Odlukom o limitima u poslovanju s građanima propisani su najviši dnevni i četverodnevni sigurnosni limiti za podizanje gotovine i iznos plaćanja debitnom karticom po tekućim i žiro računima građana. Dnevni limit za podizanje gotovine iznosi 5.000 kuna, a za plaćanje 10.000 kuna dok četverodnevni limit za podizanje gotovine iznosi 8.000 kuna, a za plaćanje 15.000 kuna. Zahtjev za povećanje limita po kartici moguće je potpisati i predati u poslovnicama Banke ili poštanskim uredima.
Stanje kreditne kartice možete provjeriti putem internetskog ili mobilnog bankarstva te pozivom na broj 072 472 472. Nakon uspostave veze na vašem telefonu birate tipku 3. Nakon toga je potrebno unijeti broj kreditne kartice te prve četiri znamenke vašeg OIB-a. Na taj način dobivate informacije o troškovima i limitima vaše kreditne kartice.
- povoljne naknade za podizanje gotovine na bankomatima;
- mogućnost podizanja gotovine, plaćanja računa i uplata u poslovnicama FINA-e i uredima Hrvatske pošte;
- troškovi dospijevaju izravno na tekući račun i nije potrebno trošiti vrijeme za plaćanje na šalterima ;
- odabir datuma terećenja tekućeg računa prema željama i mogućnostima korisnika, 5., 15. ili 25. u mjesecu;
- prijevremena otplata troškova bez naplate naknade;
- plaćanja u stranim valutama obračunavaju se u kunama;
- odobravanje revolving kredita u kunama.
Kartica se može izdati svakoj poslovno sposobnoj osobi za koju Banka procijeni da može sigurno i na vrijeme podmirivati sve troškove i obveze nastale korištenjem kartice i koja se obvezuje postupati u skladu s Općim uvjetima.
Ukoliko je izdavatelj vaše kartice Hrvatska poštanska banka, kartica će biti izvađena iz bankomata prilikom redovnog punjenja bankomata i dostavljena u pripadajuću poslovnicu gdje ju možete preuzeti. Ukoliko je ne preuzmete u roku od pet dana, kartica će biti poslana na vašu kućnu adresu. Ako izdavatelj vaše kartice nije Hrvatska poštanska banka, vaša kartica bit će izvađena iz bankomata prilikom redovnog punjenja, bankomata. Izvađenu karticu možete preuzeti isključivo u poslovnici Banke kamo će biti dostavljena nakon vađenja. Ako je kartica zadržana u bankomatu koji je smješten uz poslovnicu, povrat kartice možete zatražiti u radno vrijeme poslovnice. U tom slučaju radnici poslovnice provjerit će zbog čega je kartica zadržana i vratiti je, ako se utvrdi da za to nema prepreka. Ako je kartica oduzeta na zahtjev banke, odnosno, institucije koja je izdala karticu, povrat je moguć isključivo uz pisanu suglasnost banke, odnosno, institucije koja ju je izdala. Korisnik može zatražiti i hitno vraćanje kartice, ali u tom slučaju mora podmiriti trošak hitnog vraćanja kartice. Iznos troška ovisi o lokaciji bankomata. Upute o načinu podmirenja troška i preuzimanja kartice korisnik će dobiti telefonski od korisničke službe ili u poslovnici banke. Ukoliko je izdavatelj vaše kartice Hrvatska poštanska banka, a kartica vam je zadržana u bankomatu druge banke, za eventualni povrat kartice potrebno je javiti se banci u čijem bankomatu je kartica ostala. Za dodatne informacije o proceduri preuzimanja kartice ili provjere je li kartica zadržana u bankomatu na raspolaganju vam je besplatni info telefon (0 – 24h) 0800 472 472. Svi bankomati Hrvatske poštanske banke imaju naveden broj korisničke službe (0 – 24h) 01 4804 464.
Mastercard kartica s odgodom plaćanja omogućuje:
- plaćanje svih troškova učinjenih u jednom obračunskom razdoblju jednom mjesečno, 5., 15. ili 25. u mjesecu, uz 30 dana odgode
Mastercard kreditna kartica omogućuje:
- korištenje odobrenog okvirnog iznosa kredita s automatskim obnavljanjem
- izbor visine mjesečnog obroka otplate putem odabira postotka otplate ukupnih troškova, 5%, 10% ili 20%, uz minimalni iznos otplate od 100 kuna i uz kamatnu stopu propisanu Odlukom o visini kamatnih stopa,
- odabir datuma dospijeća troškova, 5., 15. ili 25. u mjesecu
- prijevremenu otplatu troškova
Korisnika se deset dana prije ugovorenog dospijeća plaćanja putem mjesečne obavijesti obavještava o svim transakcijama nastalima korištenjem kartice kao i o iznosu mjesečnog terećenja. Osnovni korisnik je na dan dospijeća plaćanja dužan osigurati pokriće na svom tekućem računu ukoliko ima ugovoreno izravno terećenje računa ili sam podmiriti iznos dospjelih obveza nastao korištenjem kartice te dospjelih naknada i obračunate zatezne kamate uplatom na račun kartice. Ako korisnik ima ugovoreno izravno terećenje računa, Banka će automatski teretiti tekući račun osnovnog korisnika za troškove dospjele na račun kartice ukoliko na tekućem računu ima dovoljno sredstava što uključuje i iznos odobrenog prekoračenja po tekućem računu. U slučaju da na tekućem računu nema dovoljno sredstava, Banka tereti tekući račun samo za iznos raspoloživih sredstava, a preostali nepodmireni dug ostaje evidentiran na računu kartice i na njega Banka obračunava zakonom propisanu zateznu kamatu. Banka će redovito pokušavati teretiti tekući račun za eventualni neplaćeni dug i zateznu kamatu. Iznos nepodmirenog dospjelog duga umanjuje raspoloživost dodijeljenog limita, odnosno revolving kredita po kartici.
Prigodom izdavanja kartice Banka svakom korisniku dodjeljuje limit potrošnje prema više kriterija od kojih je jedan od najvažnijih visina redovnih primanja. Limiti potrošnje Mastercard kartice s odgodom plaćanja kreću se u rasponu od 1.000 do 25.000 kuna, dok limiti kreditne kartica iznose od 1.000 do 30.000 kuna.
Prilikom provođenja transakcija potrebno je voditi računa o sigurnosnim dnevnim i četverodnevnim limita koji su propisani pojedino za svaku vrstu kartice.
Informaciju o visini odobrenog limita po kartici možete provjeriti:
- Prilikom preuzimanja kartice u poslovnici Banke
- Putem internetskog bankarstva
- Primitkom Obavijesti o učinjenim troškovima
- Pozivom u Kontakt centar 0800 472 472 ili putem govornog automata 072 472 472