Često postavljena pitanja

Odgovori na najčešće postavljena pitanja naših klijenata.

Štednja
Mogu li prijevremeno razročiti oročena sredstva i naplaćuje li Banka naknadu za tu uslugu?

U slučaju prijevremenog raskida oročenja Banka obračunava trenutno važeću kamatnu stopu za najbliži ostvareni rok štednje. Naknada za prijevremeni raskid depozita ne naplaćuje se ukoliko se ugovor raskida u roku od 15 dana od dana ugovaranja ili nakon proteka roka od 15 dana od dana zaključenja ugovora uz uvjet da je depozit barem jednom automatski obnovljen. Prijevremeni raskid depozita nakon proteka roka od 15 dana od dana zaključenja ugovora naplaćuje se 0,50% od iznosa koji se podiže, minimalno 100 kuna, maksimalno 500 kuna.

Budući da mi uskoro ističe rok oročenja, zanima me koliko dana prije podizanja novčanog iznosa od 30 tisuća kuna moram najaviti svoj dolazak u poslovnicu?

Svoj dolazak potrebno je najaviti jedan dan prije podizanja oročenog depozita i to najkasnije do 14 sati, a dolazak se može najaviti i putem telefona u poslovnici Banke. Za iznose manje od 30 tisuća kuna najava nije potrebna.

Koji je najprimjereniji oblik štednje za male iznose?

Za male iznose najpogodnija je oročena otvorena štednja s višekratnim uplatama koju je moguće započeti s već 200 kuna ili 50 eura, dok iznose i dinamiku daljnjih uplata, kao i način uplaćivanja, birate sami u skladu s vašim mogućnostima.

Mogu li ugovoriti štednju putem internetskog bankarstva?

Internetsko bankarstvo HPB-a omogućuje online ugovaranje nenamjenski oročene i rentne štednje u kunama, eurima i američkim dolarima te oročene štednje s višekratnim uplatama u kunama i eurima. Najniži iznos uplate pri ugovaranju nenamjenski oročene štednje je 2.000 kuna, 500 eura ili 600 američkih dolara, a kod rentne štednje 10.000 kuna, 1.300 eura ili 1.700 američkih dolara. Najniži iznos pri ugovaranju oročenog depozita s višekratnim uplatama iznosi 200 kuna, odnosno 50 eura.

Koja je razlika između oročene štednje i štednje po viđenju?

Štednja po viđenju je oblik štednje u kojem u svakom trenutku možete raspolagati sredstvima na vašem računu. Na štednju po viđenju obračunava se niža kamatna stopa nego na oročenu štednju. Ukoliko raspolažete viškom sredstava, isplati se ugovoriti kratkoročnu ili dugoročnu oročenu štednju. Uz oročenu štednju ostvarit ćete viši prinos na ušteđevinu, a ako vam novac ipak zatreba prije isteka ugovorenog roka, Banka će vam obračunati kamatnu stopu važeću za najbliži ostvareni rok u kojem ste štedjeli.

eRačun
Trebam li imati internetsko bankarstvo kako bih koristio uslugu eRačun?

Za aktiviranje usluge potrebno je imati ugovoreno HPB internetsko bankarstvo za fizičke osobe ili mobilno bankarstvo za fizičke osobe.

Je li izvršavanje naloga putem usluge eRačun jednako sigurno kao ostali oblici plaćanja?

Da, plaćanje računa putem usluge eRačun pruža visoku razinu sigurnosti zbog nemogućnosti isporuke računa na krivu adresu.

Koliko je usluga eRačun isplativija za korisnike nego, recimo, plaćanje u poslovnicama?

Aktivacija usluge i zaprimanje e-računa i e-uplatnica je besplatno, a naknade za plaćanje računa najniže su bankovne naknade, a jednake su onima za provođenje naloga putem internetskog i mobilnog bankarstva.

Što je eRačun?

Usluga koja korisnicima internetskog bankarstva ili drugih usluga izravnog bankarstva koje podržavaju uslugu eRačuna omogućava primitak i pregled primljenih e-računa i e-uplatnica te plaćanje primljenih e-uplatnica.

Koje eRačune mogu primati?

Korisnik sam aktivira uslugu odabirom jednog ili više izdavatelja računa od kojeg želi zaprimati e-račune i e-uplatnice.

Otvoreni investicijski fondovi HPB Investa
Koje su prednosti otvorenih investicijskih fondova HPB Investa?

Prednosti otvorenih investicijskih fondova HPB Investa su:

  • Mogućnost ostvarivanja viših prinosa od klasične štednje, uz preuzimanje određenog rizika;
  • Ne trebaju vam velika početna sredstva;
  • S malim iznosima možete kupiti puno različitih vrijednosnih papira te time disperzirati rizik ulaganja;
  • Vašim novcem upravljaju stručnjaci;
  • Nema vremenskog ograničenja ulaganja;
  • Jednostavan postupak ulaganja i praćenja stanja vaših udjela;
  • Regulatorna zaštita – upravljanje fondovima strogo je regulirano od strane Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga.

Prednosti ulaganja u otvorene investicijske fondove HPB Investa su također dostupnost i jednostavnost ulaganja, s obzirom na to da udjele možete kupiti, prodati ili zamijeniti u svim poslovnicama HPB-a, uredima Hrvatske pošte te putem HPB mobilnog i internetskog bankarstva.

Prije nego što odluče ulagati u otvorene investicijske fondove HPB Investa, preporuka je svim potencijalnim ulagateljima da se upoznaju s prospektima i pravilima svakog fonda te ključnim informacijama za ulagatelje koji su objavljeni na web stranici HPB Investa. Navedeni dokumenti mogu se dobiti u bilo kojoj poslovnici Hrvatske poštanske banke te u odabranim poštanskim uredima.

Kakav je rizik kod ulaganja u otvorene investicijske fondove HPB Investa?

Stupanj rizika fonda ovisi o njegovoj dinamici poslovanja. Od otvorenih investicijskih fondova HPB Investa, najniži stupanj rizika nosi ulaganje u HPB Novčani i HPB Euronovčani fond. HPB Obveznički fond nosi sa sobom nizak do umjeren stupanj rizika. Ulaganje u mješoviti i dionički fond nosi veće rizike, uz potencijalno više prinose, ukoliko je ulagatelj spreman na dugoročno ulaganje.

Prije nego što odluče ulagati u otvorene investicijske fondove HPB Investa, preporuka je svim potencijalnim ulagateljima da se upoznaju s prospektima i pravilima svakog fonda te ključnim informacijama za ulagatelje koji su objavljeni na web stranici HPB Investa. Navedeni dokumenti mogu se dobiti u bilo kojoj poslovnici Hrvatske poštanske banke te u odabranim poštanskim uredima.

Na koji se način ulažu moja financijska sredstva?

Prikupljena sredstva ulažu se u različite financijske instrumente. Kupljeni financijski instrumenti predstavljaju imovinu fonda. Odluku o tome koji će financijski instrumenti biti kupljeni, donose fond menadžeri društva za upravljanje fondovima, sukladno Prospektom definiranoj politici ulaganja. Prospekt svakog fonda odobrava Hrvatska agencija za nadzor financijskih institucija.

Prije nego što odluče ulagati u otvorene investicijske fondove HPB Investa, preporuka je svim potencijalnim ulagateljima da se upoznaju s prospektima i pravilima svakog fonda te ključnim informacijama za ulagatelje koji su objavljeni na web stranici HPB Investa. Navedeni dokumenti mogu se dobiti u bilo kojoj poslovnici Hrvatske poštanske banke te u odabranim poštanskim uredima.

Što je udjel u fondu?

Cjelokupna imovina fonda je podijeljena na jednake dijelove  tj. udjele. Svaki udjel je proporcionalni dio u ukupnoj imovini otvorenog investicijskog fonda. HPB Invest svakodnevno objavljuje cijene udjela za fondove kojima upravlja na svojoj web stranici.

Prije nego što odluče ulagati u otvorene investicijske fondove HPB Investa, preporuka je svim potencijalnim ulagateljima da se upoznaju s prospektima i pravilima svakog fonda te ključnim informacijama za ulagatelje koji su objavljeni na web stranici HPB Investa. Navedeni dokumenti mogu se dobiti u bilo kojoj poslovnici Hrvatske poštanske banke te u odabranim poštanskim uredima.

Izravno bankarstvo
Imam novi mobitel pa se više ne mogu spojiti na mobilno bankarstvo?

Ukoliko je došlo do promjene mobilnog uređaja na kojem je bila instalirana aplikacija mHPB, potrebno je uputiti se u najbližu poslovnicu Banke obzirom da je za novu instalaciju potreban novi aktivacijski kod.

Što usluga internetskog bankarstva omogućuje svojim korisnicima i koje su naknade za njeno korištenje?
  • Jednostavan pregled (uvid u stanje svih računa kojih ste vlasnik ili opunomoćenik, pregled arhive prijenosa i ispis potvrde o izvršenom prijenosu, pregled arhive plaćanja i ispis potvrde o izvršenom plaćanju, pregled stanja i prometa po karticama, dohvat izvoda odabranog računa).
  • Brzo plaćanje (prijenosi sredstava s računa, plaćanje računa u zemlji i na SEPA području, zadavanje i pregled predložaka, prijevremena otplata troškova učinjenih Mastercard karticama i Visa na rate karticom, kupoprodaja deviza, kupnja GSM bonova, kupnja ENC bonova, ugovaranje police putnog osiguranja s Croatia osiguranjem, eRačun).
  • Dodatne mogućnosti (blokada kartica, kupnja, prodaja i prijenos udjela u fondovima HPB Investa, ugovaranje oročene štednje, mogućnost uplata rate stambene štednje u HPB Stambenoj štedionici, pristup sustavu e-Građani, pregled poslovnica i bankomata Banke, prikaz tečajne liste, zadavanje i pregled raznih financijskih i nefinancijskih zahtjeva, mogućnost odabira osnovnog računa za usluge plaćanja, odabir unosa platnog naloga putem forme ili HUB obrasca, odabir opcije slanja obavijesnog e-maila prilikom prijave na sustav, komunikacija sa službom za korisnike putem elektronske pošte, pregledavanje putem preglednika: Firefox, Google Chrome, Internet Explorer, Opera, Safari).
Što ako obrišem podatke ili deinstaliram aplikaciju?

U slučaju brisanja podataka ili deinstalacije aplikacije uslijed čega vas aplikacija traži novi aktivacijski kod, potrebno je isti zatražiti u najbližoj poslovnici Banke.

Što je token?

Osobnom lozinkom (PIN-om) zaštićen uređaj koji korisnicima jamči siguran pristup njihovim računima. Pri svakom uključenju token generira jednokratnu lozinku (One Time Password) za pristup usluzi internetskog bankarstva.

Što je SuperSmart HPB račun?

SuperSmart HPB račun je digitalni proizvod Banke koji omogućuje online otvaranje tekućeg računa, a ugovora se putem video komunikacije klijenta s djelatnikom Banke.

Što je mToken?

Aplikacija za mobilne uređaje koja zamjenjuje token, a nalazi se unutar aplikacije mHPB.

Zašto mi ne prolazi kartica, uz moj SuperSmart HPB račun, na isplatnim mjestima?

Ukoliko vam na isplatnim ili prodajnim mjestima kartica nije prihvaćena, molimo vas da svakako provjerite da li je aktivirana. Status kartice možete provjeriti na mobilnom bankarstvu ili pozivom na besplatan broj 0800 472 472.

 

Pokušavam se prijaviti na HPB internetsko bankarstvo, ali dobivam poruku: “Nevažeća jednokratna lozinka” iako upisujem lozinku koju sam kreirala kod prve prijave. U čemu je problem?

Za prijavu na HPB internetsko bankarstvo koristi se token/mToken koji generira jednokratnu zaporku.

Token: pod Serijski broj tokena unosite broj tokena koji se nalazi na njegovoj poleđini (broj se unosi bez crtica). Pod Jednokratna zaporka unosite brojčani slijed koji dobijete nakon što se prijavite na token (sa svojim PIN-om). Na upit tokena APPLI unesete broj 1.

mToken: Nakon pokretanja aplikacije (mHPB) na mobilnom uređaju potrebno je odabrati mToken te Prijavu u mToken, unijeti PIN i u glavnom izborniku odabrati opciju „Jednokratna lozinka - OTP“. Na ekranu će vam biti prikazani Serijski broj tokena i jednokratna lozinka OTP.

Kako aktivirati Debit Mastercard beskontaktnu karticu uz SuperSmart HPB račun?

Aktivacija kartice omogućena je putem mobilnog bankarstva. Ulaskom u detalje kartice, moguće ju je aktivirati odabirom Aktiviraj karticu.

 

Pri pregledu stanja na svom računu putem usluge internetskog bankarstva nemam evidentirane uplate primljene na današnji dan.

Stanje vašeg tekućeg računa u aplikaciji HPB internetskog bankarstva sadrži najnovije stanje nastalo u distribucijskim kanalima banke (šalterima, bankomatima, EFTPOS terminalima, internetskim i mobilnim bankarstvom). Stanje na računu je u rubrici Detalji prikazano na sljedeći način:

  • Stanje računa
  • Dopušteno prekoračenje
  • Rezervirano stanje (ove transakcije nisu još proknjižene u sustavu Banke i možete ih pronaći u Neproknjiženim transakcijama, ali su sredstva rezervirana i njima ne možete raspolagati)
  • Raspoloživo stanje
Zašto ne mogu napraviti kupoprodaju deviza sa svog SuperSmart HPB računa?

Za vlasnike SuperSmart HPB računa, na mobilnom bankarstvu nije podržana usluga kupoprodaje deviza.

Da li usluga internetskog bankarstva omogućuje plaćanje svih računa i mogu li putem njega plaćati račune koji glase na ime moje supruge ili roditelja?

Uslugu HPB internetsko bankarstvo možete koristiti za plaćanje svih računa bez obzira na koga oni glase. S ovom uslugom pristup svome tekućem računu imate sedam dana u tjednu, 24 sata dnevno.

Kako do SuperSmart HPB računa?

Za otvaranje SuperSmart HPB računa potrebno je instalirati aplikaciju mHPB koja je dostupna na App Store-u ili Play Store-u. Nakon preuzimanja aplikacije, na početnom zaslonu odaberite opciju Otvorite račun. Sljedeći korak je unos osobnih podataka koji su prikazani na ekranu te uspostavljanje video razgovora s agentom Banke. Po završetku razgovora, obavezno je prihvatiti ponuđeni Ugovor.

Pri pokušaju uplate novčanih sredstava s mog tekućeg računa u HPB-u na tekući račun u drugoj banci, aplikacija HPB internetskog bankarstva ispisuje poruku „Neispravan poziv na broj“.

Ukoliko se prilikom pokušaja provođenja naloga javlja spomenuta pogreška, unesen je neispravan poziv na broj. Polje „Poziv na broj primatelja“ smije se sastojati od brojeva i crtice (-) te je pod kontrolom unesenog modela. Ukoliko je model ispravno prepisan s uplatnice, a još uvijek se javlja greška, preporučamo kontaktirati primatelja sredstava da predloži alternativni poziv na broj primatelja. Isto tako, ukoliko plaćate na tekući ili žiro račun u drugoj banci, pod Model možete upisati broj 99, a Poziv na broj ostavite prazan.

Što mi nudi SuperSmart HPB račun?

Uz online otvaranje tekućeg računa, usluga SuperSmart HPB račun uključuje Debit Mastercard beskontaktnu karticu i mobilno bankarstvo (mHPB). Ugovaranje usluge je besplatno i bez naknade za vođenje, do trenutka kada klijent zatraži dodatni proizvod Banke.

Je li moguće kupiti udjele u fondovima HPB Investa putem usluge internetskog bankarstva?

Da, putem usluge HPB internetskog bankarstva moguće je kupiti, prodati ili obaviti prijenos udjela u investicijskim fondovima HPB Investa.

U HPB-u imam otvorenu štednu knjižicu pa me zanima mogu li koristiti uslugu internetskog bankarstva?

Uslugu HPB internetskog bankarstva mogu koristiti klijenti koji imaju tekući ili žiro račun u HPB-u. Usluga nije dostupna klijentima sa štednim računima.

Kako podesiti željeni račun za sva plaćanja i prijenose?

Na internetskom bankarstvu u korisničkim postavkama moguće je postaviti glavni račun koji birate iz padajuće liste postojećih računa. Odabirom glavnog računa i akcije „Postavi glavni račun“, u obrascima za plaćanja i prijenose on će se ubuduće pojavljivati kao prvi račun u padajućem izborniku.

Što je potrebno za pristup mobilnoj aplikaciji?

Za pristup mBankingu ili mTokenu putem mHPB aplikacije, potrebno je:

  • predati pristupnicu u najbližoj poslovnici ili regionalnom centru Banke, u bilo kojem uredu Hrvatske pošte ili poštom na adresu:

    Hrvatska poštanska banka d.d.,
    Direkcija podrške izravnom bankarstvu,
    Jurišićeva 4, 10000 Zagreb.

    Podnositelj zahtjeva svojim potpisom na pristupnici prihvaća Opće uvjete, ugovara korištenje usluge i potvrđuje točnost navedenih podataka. Pristupnicu možete preuzeti na stranici mHPB i ispuniti je direktno na vašem računalu.
  • preuzeti aplikaciju mHPB na App Store-u ili Play Store-u.
  • preuzeti aktivacijski kod u poslovnici ili regionalnom centru Banke i aktivirati mHPB unosom aktivacijskog koda i zadavanjem PIN-a.
Što je e-gotovina?

e-gotovina je usluga mobilnog bankarstva koja korisnicima omogućava podizanje gotovine na bankomatu bez kartice. Za podizanje gotovine bez kartice potrebno je na mobilnom bankarstvu kreirati kod pod opcijom Podigni gotovinu bez kartice. Prethodno je potrebno odabrati račun terećenja te iznos za isplatu. Kreirani kod unosite u bankomat nakon čega slijedi isplata ranije odabranog iznosa.

Kako mogu provjeriti naloge koji su provedeni?

Odabirom izbornika Nalozi otvara se ekran koji je podijeljen na dvije kartice: plaćanja i prijenosi. Odabirom dodatnih opcija u gornjem desnom dijelu ekrana, može se promijeniti status plaćanja ili prijenosa te filtrirati prema statusima: unesena plaćanja, uspješna plaćanja, neuspješna plaćanja i plaćanja u obradi.

Kako mogu ispisati potvrdu naloga?

Za ispis potvrde potrebno je otvoriti detalje odabranog naloga te odabirom dodatnih opcija iz gornjeg desnog dijela ekrana, odabrati opciju Prikaži PDF potvrdu. Nakon toga, potrebno je odabrati program za otvaranje, što ovisi o instaliranim programima na samom mobilnom uređaju. Također, postoji i opcija slanja potvrde na email adresu.

 

Kako mogu postati korisnik usluge HPB internetskog bankarstva?

Za aktiviranje usluge potrebno je popunjenu pristupnicu predati u najbližoj poslovnici ili regionalnom centru Banke, u bilo kojem uredu Hrvatske pošte ili poštom na adresu:

Hrvatska poštanska banka d.d.,
Direkcija podrške izravnom bankarstvu,
Jurišićeva 4, 10000 Zagreb.

Podnositelj zahtjeva svojim potpisom na pristupnici prihvaća Opće uvjete, ugovara korištenje usluge i potvrđuje točnost navedenih podataka. Pristupnicu možete preuzeti na stranici Internetsko bankarstvo i ispuniti je direktno na vašem računalu.

Što upisujemo u referencu i jedinstveni identifikator za SEPA plaćanja?

Jedinstveni identifikator i referenca se koriste kod prekograničnih naloga, dužine su do 35 znakova. Jedinstveni identifikator zamjenjuje model i poziv na broj platitelja i obavezno je polje. Referenca zamjenjuje model i poziv na broj primatelja. Ovo nisu obavezna polja kod popunjavanja naloga.

 

Može li se pristupnica za HPB internetsko bankarstvo poslati putem e-maila i na koju adresu?

Skeniranom pristupnicom poslanom putem e-maila nije moguće ugovoriti uslugu HPB internetskog bankarstva. Podnositelj zahtjeva za uslugu dostavlja popunjenu i potpisanu Pristupnicu za korištenje usluge u najbližoj poslovnici ili regionalnom centru Banke, u bilo kojem uredu Hrvatske pošte ili poštom na adresu:

Hrvatska poštanska banka d.d.,
Direkcija podrške izravnom bankarstvu,
Jurišićeva 4, 10000 Zagreb.

Podnositelj zahtjeva svojim potpisom na pristupnici prihvaća Opće uvjete, ugovara korištenje usluge i potvrđuje točnost navedenih podataka.

Kako mogu provjeriti GSM kod?

Kupljeni bonovi dostupni su u pregledu kupovina odabirom dodatnih opcija u gornjem desnom dijelu ekrana. Detalji se prikazuju odabirom konkretnog bona. Ovdje je također moguće kopirati aktivacijski broj.

Investicijsko bankarstvo
Pružate li usluge trgovanja putem e-trade aplikacije?
Trgovati se može putem aplikacije Moj broker koja korisnicima omogućava direktno zadavanje naloga prema sustavu Zagrebačke burze kao i uvid u promete po računu i stanja portfelja.
Savjetuju li brokeri ulagače o isplativosti ulaganja u vrijednosne papire?
Brokeri ne savjetuju klijenta o isplativosti ulaganja u vrijednosne papire već ga upoznaju s trenutačnom ponudom i potražnom na tržištu, zatim s kretanjima cijena dionica te načinu pohrane i čuvanju vrijednosnih papira i novčanih sredstava klijenta.
Pružate li usluge kupoprodaje vrijednosnih papira na području BiH, Crne Gore i Makedonije?
Odjel brokerskih poslova HPB-a građanima i poslovnim subjektima nudi uslugu kupoprodaje vrijednosnih papira na području Srbije, BiH, Crne Gore i Makedonije. Građani zainteresirani za trgovanje vrijednosnicama na domaćem i stranim financijskim tržištima mogu se obratiti izravno Odjelu brokerskih poslova HPB-a na kontakt telefon 01 4888 222 ili na e-mail adresu brokeri@hpb.hr. Nakon inicijalnog kontakta ugovara se sastanak s brokerom s kojim možete razgovarati o svojim ulagačkim željama i mogućnostima. Osnovni uvjeti poslovanja na stranim financijskim tržištima su:
  • za trgovanje je potrebno sklopiti Ugovor o skrbništvu s Bankom i Ugovor o brokerskom posredovanju
  • za izradu Ugovora potrebna je preslika osobne iskaznice, MBG, OIB te preslika bankovne kartice
  •  za trgovanje nije uvjet imati bankovni račun u HPB-u
Kartično poslovanje
Da li je moguće prijevremeno otplatiti rate po VISA kartici na rate?

Ukoliko korisnik želi prijevremeno otplatiti cijelu cjelokupno dugovanje po VISA kartici na rate ili pojedinu transakciju u cijelosti, potrebno je u poslovnicama Banke napraviti zahtjev za prijevremenu otplatu troškova s popunjavanjem podataka o transakcijama i ratama koje želi otplatiti sukladno Obavijesti o učinjenim troškovima. Ukoliko je vlasnik VISA kartice na rate korisnik internetskog bankarstva troškove po kartici je moguće otplatiti i putem internetskog bankarstva.

Primio sam prvo primanje na tekući račun u HPB-u. Mogu li dobiti Mastercard karticu?

Poželjno je da na tekući račun budu uplaćena najmanje 3 mjesečna primanja, ali karticu možete zatražiti i ranije.

Je li moguće prijevremeno podmiriti troškove po kreditnoj kartici u potpunosti ili djelomično?

Ukoliko korisnik želi prijevremeno podmiriti troškove po kreditnoj kartici djelomično ili u cijelosti, željeni iznos može uplatiti u korist kartice u poslovnicama Banke, uredima Hrvatske pošte, poslovnicama Fine te putem internetskog bankarstva.

Tko može postati korisnikom Mastercard kartice?

Kartica se može izdati svakoj poslovno sposobnoj osobi za koju Banka procijeni da može sigurno i na vrijeme podmirivati sve troškove i obveze nastale korištenjem kartice i koja se obvezuje postupati u skladu s Općim uvjetima.

Tekući račun mi je blokiran, kako mogu podmiriti dospjele obveze na računu kartice bez da uplaćujem sredstva na tekući račun?

Dugovanje po računu kartice moguće je podmiriti uplatom na račun kartice u poslovnici Banke ili uplatom na:

  • IBAN Banke: HR4623900011070000029
  • Model: 00
  • Poziv na broj: broj računa kartice
Koji su limiti po Maestro kartici izdanoj od strane Hrvatske poštanske banke?

Odlukom o limitima u poslovanju s građanima propisani su najviši dnevni i četverodnevni sigurnosni limiti za podizanje gotovine i iznos plaćanja debitnom karticom po tekućim i žiro računima građana. Dnevni limit za podizanje gotovine iznosi 5.000 kuna, a za plaćanje 10.000 kuna dok četverodnevni limit za podizanje gotovine iznosi 8.000 kuna, a za plaćanje 15.000 kuna. Zahtjev za povećanje limita po kartici moguće je potpisati i predati u poslovnicama Banke ili poštanskim uredima.

Zašto koristiti kreditnu karticu, kad već imam međunarodno valjanu debitnu karticu?

Mastercard kartica nudi vam čitav niz dodatnih pogodnosti, kao što su:

  • mogućnost plaćanja i kad na tekućem računu nemate dovoljno sredstava;
  • odgoda plaćanja ili plaćanje troškova u mjesečnim obrocima
  • rezervacija hotela i avionskih karata putem interneta, telefona ili telefaksa i sl.
Koja je naknada za podizanje gotovine na bankomatima drugih banaka u zemlji i inozemstvu?

Naknade za poslovanje karticama možete provjeriti ovdje.

Može li opunomoćena osoba po tekućem računu podići karticu vlasnika računa u poslovnici?

Karticu tekućeg računa može podići samo vlasnik računa, ne i opunomoćena osoba, no vlasnik tekućeg računa može podići kartice ovlaštenika po svom tekućem računu.

Izgubio sam/ukradena mi je kartica. Što je potrebno poduzeti?

Trebali biste što prije kontaktirati telefonski broj Banke za blokadu kartica 01 4804 464 (0-24h) kako bi djelatnici Banke blokirali vašu karticu i time spriječili eventualno zlouporabu. Broj je naveden na svim HPB karticama te na svim bankomatima Banke. Kartice je također moguće privremeno blokirati kroz aplikaciju internetskog ili mobilnog bankarstva, ukoliko ste korisnik navedenih usluga.

Nakon blokade kartice pozivom u Banku ili korištenjem aplikacija, potrebno je u što kraćem roku napraviti i pisanu prijavu gubitka ili krađe kartice u vama najbližoj poslovnici Banke ili poštanskom uredu. Tek nakon što Direkcija podrške kartičnom poslovanju zaprimi i pisanu prijavu, pristupa se izradi nove kartice i novog PIN-a. Nova kartica ima novi broj, a vrijedi do datuma koji je imala izgubljena, odnosno ukradena kartica.

Koja je razlika između Mastercard kartice s odgodom plaćanja i Mastercard kreditne kartice?

Mastercard kartica s odgodom plaćanja omogućuje:

  • plaćanje svih troškova učinjenih u jednom obračunskom razdoblju jednom mjesečno, 5., 15. ili 25. u mjesecu, uz 30 dana odgode

Mastercard kreditna kartica omogućuje:

  • korištenje odobrenog okvirnog iznosa kredita s automatskim obnavljanjem
  • izbor visine mjesečnog obroka otplate putem odabira postotka otplate ukupnih troškova, 5%, 10% ili 20%, uz minimalni iznos otplate od 100 kuna i uz kamatnu stopu propisanu Odlukom o visini kamatnih stopa,
  • odabir datuma dospijeća troškova, 5., 15. ili 25. u mjesecu
  • prijevremenu otplatu troškova
Izgubio sam svoj PIN. Kako da dođem do svog PIN broja?

Potrebno je ispuniti zahtjev za ponovnim izdavanjem PIN-a u najbližoj poslovnici Banke ili poštanskom uredu.

Koliko osoba mogu opunomoćiti na svoju Mastercard karticu?

Osnovni korisnik Mastercard kartice može opunomoćiti najviše dva dodatna korisnika.

Na mojoj kartici piše valjanost do 12/15. Što to znači i kada mogu očekivati novu karticu?

To znači da vaša kartica vrijedi do 31.12.2015. godine. Zamjenske kartice šalju se u izradu otprilike 60 dana prije isteka postojeće kartice. Ovim postupkom HPB osigurava da svi njeni korisnici pravovremeno zaprime svoje zamjenske kartice ili Obavijesti o preuzimanju kartice u poslovnicama Banke.

Kako se podmiruju troškovi po Mastercard karticama?

Korisnika se deset dana prije ugovorenog dospijeća plaćanja putem mjesečne obavijesti obavještava o svim transakcijama nastalima korištenjem kartice kao i o iznosu mjesečnog terećenja. Osnovni korisnik je na dan dospijeća plaćanja dužan osigurati pokriće na svom tekućem računu ukoliko ima ugovoreno izravno terećenje računa ili sam podmiriti iznos dospjelih obveza nastao korištenjem kartice te dospjelih naknada i obračunate zatezne kamate uplatom na račun kartice. Ako korisnik ima ugovoreno izravno terećenje računa, Banka će automatski teretiti tekući račun osnovnog korisnika za troškove dospjele na račun kartice ukoliko na tekućem računu ima dovoljno sredstava što uključuje i iznos odobrenog prekoračenja po tekućem računu. U slučaju da na tekućem računu nema dovoljno sredstava, Banka tereti tekući račun samo za iznos raspoloživih sredstava, a preostali nepodmireni dug ostaje evidentiran na računu kartice i na njega Banka obračunava zakonom propisanu zateznu kamatu. Banka će redovito pokušavati teretiti tekući račun za eventualni neplaćeni dug i zateznu kamatu. Iznos nepodmirenog dospjelog duga umanjuje raspoloživost dodijeljenog limita, odnosno revolving kredita po kartici.

Što mi nudi VISA na rate?

VISA kartica na rate omogućava obročnu otplatu troškova učinjenih u zemlji i inozemstvu. Svaka provedena transakcija u iznosu većem od 200 kuna automatski se dijeli na rate prema odabranom modelu otplate - 3, 6 ili 12 mjeseci. Model otplate birate prilikom ispunjavanja pristupnice za izdavanje kartice, a možete ga mijenjati i putem govornog automata na 072 472 472. Za kupovinu koja se dijeli na rate obračunava se jednokratna naknada. Otplata na rate vrijedi za kupnju roba i usluga na prodajnim mjestima u zemlji i inozemstvu, podizanje gotovine na bankomatima te za internetsku kupovinu.

Koji je najveći iznos koji mogu platiti Mastercard karticom?

Prigodom izdavanja kartice Banka svakom korisniku dodjeljuje limit potrošnje prema više kriterija od kojih je jedan od najvažnijih visina redovnih primanja. Limiti potrošnje Mastercard kartice s odgodom plaćanja kreću se u rasponu od 1.000 do 25.000 kuna, dok limiti kreditne kartica iznose od 1.000 do 30.000 kuna.

Prilikom provođenja transakcija potrebno je voditi računa o sigurnosnim dnevnim i četverodnevnim limita koji su propisani pojedino za svaku vrstu kartice.

 Informaciju o visini odobrenog limita po kartici možete provjeriti:

  • Prilikom preuzimanja kartice u poslovnici Banke
  • Putem internetskog bankarstva
  • Primitkom Obavijesti o učinjenim troškovima
  • Pozivom u Kontakt centar 0800 472 472 ili putem govornog automata 072 472 472
Obračunsko razdoblje na mojoj kreditnoj kartici završilo je još prije nekoliko dana, a moj račun još uvijek nije terećen.

Naplata mjesečnih troškova kreditne kartice vrši se automatski terećenjem tekućeg računa 10 dana nakon završetka obračunskog razdoblja.

Kakva je to kartica za mlade?

Riječ je o VISA Prepaid kartici za mlade Ideeeš! koja pruža potpunu kontrolu nad troškovima. Nema minusa, članarine niti naknade, može se višekratno puniti, a prihvaćena je u cijelom svijetu za plaćanje roba i usluga na VISA prodajnim mjestima, podizanje gotovine na bankomatima te internetsku kupovinu. Kartica je dostupna svim korisnicima starijima od 14 godina.

Kako mogu provjeriti stanje na kreditnoj kartici?

Stanje kreditne kartice možete provjeriti putem internetskog ili mobilnog bankarstva te pozivom na broj 072 472 472. Nakon uspostave veze na vašem telefonu birate tipku 3. Nakon toga je potrebno unijeti broj kreditne kartice te prve četiri znamenke vašeg OIB-a. Na taj način dobivate informacije o troškovima i limitima vaše kreditne kartice.

Na koji način mogu promijeniti model otplate po VISA kartici na rate i Pošta & HPB kartici?

Model otplate moguće je promijeniti putem govornog automata 072 472 472, putem usluge internetskog bankarstva ili podnošenjem zahtjeva u poslovnici Banke. Po VISA kartici na rate, promjenu modela potrebno je izvršiti prije izvršenja transakcije, a po Pošta & HPB kartica najkasnije zadnji dan obračunskog razdoblja.

Putem vašeg govornog automata pokušao sam provjeriti stanje svog tekućeg računa, no ne znam što je to kontrolni broj i gdje se nalazi?

Kontrolni broj je troznamenkasti broj koji se nalazi na poleđini kartice.

Koja je prednost uporabe HPB Mastercard kartica u odnosu na kreditne kartice drugih banaka?

Prednosti su:

  • povoljne naknade za podizanje gotovine na bankomatima;
  • mogućnost podizanja gotovine, plaćanja računa i uplata u poslovnicama FINA-e i uredima Hrvatske pošte;
  • kupovina GSM bonova na bankomatima HPB-a;
  • troškovi dospijevaju izravno na tekući račun i nije potrebno trošiti vrijeme za plaćanje na šalterima ;
  • odabir datuma terećenja tekućeg računa prema željama i mogućnostima korisnika, 5., 15. ili 25. u mjesecu;
  • prijevremena otplata troškova bez naplate naknade;
  • plaćanja u stranim valutama obračunavaju se u kunama;
  • odobravanje revolving kredita u kunama.
Kartica mi je zadržana u bankomatu. Kome se trebam javiti?

Ukoliko je izdavatelj vaše kartice Hrvatska poštanska banka, kartica će biti izvađena iz bankomata prilikom redovnog punjenja bankomata i dostavljena u pripadajuću poslovnicu gdje ju možete preuzeti. Ukoliko je ne preuzmete u roku od pet dana, kartica će biti poslana na vašu kućnu adresu. Ako izdavatelj vaše kartice nije Hrvatska poštanska banka, vaša kartica bit će izvađena iz bankomata prilikom redovnog punjenja, bankomata. Izvađenu karticu možete preuzeti isključivo u poslovnici Banke kamo će biti dostavljena nakon vađenja. Ako je kartica zadržana u bankomatu koji je smješten uz poslovnicu, povrat kartice možete zatražiti u radno vrijeme poslovnice. U tom slučaju radnici poslovnice provjerit će zbog čega je kartica zadržana i vratiti je, ako se utvrdi da za to nema prepreka. Ako je kartica oduzeta na zahtjev banke, odnosno, institucije koja je izdala karticu, povrat je moguć isključivo uz pisanu suglasnost banke, odnosno, institucije koja ju je izdala. Korisnik može zatražiti i hitno vraćanje kartice, ali u tom slučaju mora podmiriti trošak hitnog vraćanja kartice. Iznos troška ovisi o lokaciji bankomata. Upute o načinu podmirenja troška i preuzimanja kartice korisnik će dobiti telefonski od korisničke službe ili u poslovnici banke. Ukoliko je izdavatelj vaše kartice Hrvatska poštanska banka, a kartica vam je zadržana u bankomatu druge banke, za eventualni povrat kartice potrebno je javiti se banci u čijem bankomatu je kartica ostala. Za dodatne informacije o proceduri preuzimanja kartice ili provjere je li kartica zadržana u bankomatu na raspolaganju vam je besplatni info telefon (0 – 24h) 0800 472 472. Svi bankomati Hrvatske poštanske banke imaju naveden broj korisničke službe (0 – 24h) 01 4804 464.

Kreditno poslovanje
Kako mogu saznati jesam li kreditno sposoban?

Načini utvrđivanja kreditne sposobnosti propisani su internim aktima Banke. Osnovni uvjet za kredit su stalna ili redovita mjesečna primanja te neopterećeni dio plaće iz kojeg ćete vraćati kredit. Kreditnu sposobnost na konkretnom primjeru najbolje može izračunati djelatnik Banke u poslovnici, a sastanak s njime možete ugovoriti online.

Je li povoljnije koristiti nenamjenski kredit ili dopušteno prekoračenje?

Pogodnosti nenamjenskog kredita su:

  • niža kamatna stopa nego kamatna stopa koja se obračunava na dopušteno prekoračenje
  • duži rok otplate
  • otplaćuje se u mjesečnim anuitetima te se osim obračunate kamate otplaćuje i dio glavnice

Pogodnosti dopuštenog prekoračenja u odnosu na nenamjenski kredit:

  • brza realizacija
  • nisu potrebni jamci/sudužnici
  • sami određujete tempo korištenja i povrata sredstava
Zbog neplaćanja kredita bio sam na tzv. „crnoj listi”. Koliko dugo tamo ostaje moje ime?

Nakon podmirenja dugova, informacije o neurednom klijentu ostaju vidljive u Sustavu za razmjenu informacija sljedeće tri godine. Po isteku navedenog perioda svi podaci o neurednom klijentu se automatski, u potpunosti, brišu s liste.

Mogu li u HPB-u podići kredit na temelju udjela u investicijskim fondovima i po kojim uvjetima?

HPB trenutno nema u ponudi kredite na temelju udjela u investicijskim fondovima, ali isti mogu biti jedan od instrumenata osiguranja kod odobravanja nenamjenskih, namjenskih  kredita i stambenih kredita.  

Nudi li HPB lombardne kredite na osnovu udjela u investicijskim fondovima? Ako ne, imate li taj proizvod u planu?

HPB trenutno nema u ponudi kredite na temelju udjela u investicijskim fondovima, ali isti mogu biti jedan od instrumenata osiguranja kod odobravanja nenamjenskih, namjenskih i stambenih kredita.  

Platni promet
Uplatio/la sam novac na pogrešan račun. Kako da dođem do svojih sredstava?

Reklamaciju možete podnijeti u bilo kojoj poslovnici Banke uz predočenje naloga kojim je uplata pogrešno izvršena. Ukoliko niste u mogućnosti doći do poslovnice Banke, pisanu reklamaciju koja mora sadržavati i vaše osobne podatke te nalog kojim je uplata izvršena možete poslati putem email-a: reklamacije@hpb.hr ili na broj faxa: 01 4888 377.

Naknadna dostava izvoda o stanju i promjenama po poslovnom računu?

Ukoliko iz nekog razloga klijent ne zaprimi izvod po poslovnom računu isti se može zatražiti u poslovnicama Banke, email-om na adresu DBPP@hpb.hr ili faksom na broj 01 4804 698 uz predočenje pisanog zahtjeva potpisnim od strane ovlaštene osobe.

Koji je postupak izdavanja BON 2 obrasca?

Podatke o solventnosti Banka izdaje na zahtjev klijenta – vlasnika računa ili na zahtjev nekog drugog poslovnog subjekta ovisno o tome je li klijent – vlasnik računa suglasan s davanjem navedenih podataka na zahtjev drugih poslovnih subjekata.
BON 2 se može zatražiti u poslovnicama banke, email-om na adresu DBPP@hpb.hr ili faksom na broj 01 4804 698 uz predočenje pisanog zahtjeva potpisnim od strane ovlaštene osobe.

Koliko traje knjiženje uplate iz inozemstva i što je potrebno dostaviti uplatitelju?

Knjiženje uplate iz inozemstva na račun korisnika sredstava vrši se s datumom valute odobrenja iz naloga za plaćanje. Uplatitelju je potrebno dostaviti IBAN primatelja sredstava, SWIFT/ BIC banke: HPBZHR2X te ime i prezime odnosno naziv primatelja sredstava.

Što su to NKS ciklusi?

Nacionalni klirinški sustav (NKS) je središnji sustav za multilateralni obračun po neto načelu s garantiranim limitima velikog broja međubankovnih transakcija koje glase na relativno male iznose, odnosno kroz NKS se realiziraju sve međubankovne transakcije.
Obračun platnih transakcija obavlja se u skladu s vremenima određenim Terminskim planom obračuna u NKS-u.Tijekom dana postoje četiri ciklusa knjiženje. Obračunski dan NKS-a započinje od 18:30 sati prethodnog radnog dana do 18:30 sati tekućeg radnog dana. Banka zaprima naloge prema terminskom planu izvršenja platnih transakcija objavljenim na web stranicama Banke. Ciklusi knjiženja ne odvijaju se neradnim danima.

Kako mogu saznati tko mi je blokirao račun?

Razlog blokade moguće je doznati u poslovnici Banke ili pozivom na besplatan info telefon 0800 472 472. Ukoliko se radi o ovrsi, za dodatne informacije potrebno je obratiti se u FINA-u.

Na koji je način moguće podmiriti dugovanje po računu koji je blokiran zbog ovrhe?

Ukoliko postoji dugovanje po računu koji je blokiran radi ovrhe, podmirenje obaveza moguće je dogovoriti isključivo u poslovnicama HPB-a.

Gdje otvaram zaštićeni račun?

Zahtjev za otvaranjem zaštićenog računa potrebno je potpisati u poslovnici Financijske agencije (FINA). Djelatnici FINA-e zatim zahtjev prosljeđuju Banci koja otvara zaštićeni račun na vaše ime u roku jednog dana.

Ukoliko je poslodavac uplatio cijelu plaću na blokirani tekući račun što klijent treba napraviti?

Ukoliko nije otvoren zaštićeni račun potrebno je postupiti sukladno naputku iz prethodnog odgovora, te dodatno: kako bih prijenos zaštićenog dijela (plaće, mirovine) mogli izvršiti, klijent je dužan u roku od 8 dana u FINA-u dostaviti potrebnu potvrdu uplatitelja o iznosu sredstava izuzetih iz ovrhe. Ukoliko se potvrda ne dostavi u navedenom roku, sredstva će biti utrošena za ovrhu.

Račun mi je blokiran zbog ovrhe. Kome se trebam javiti?

Kako biste saznali sve potrebne informacije o ovrsi koja je aktivirana po vašim računima (iznos, ovrhovoditelj…) potrebno je javiti se u vama najbližu poslovnicu Financijske agencije (FINA).
Klijenti usmeno mogu od FINA-e dobiti, bez naknade, osnovne informacije za plaćanje, poslovnom broju, ovrhovoditelju, sudu te javnom bilježniku.
Pisane potvrde, specifikacije naplate ili preslike iz Očevidnika redoslijeda osnova za plaćanje, FINA izdaje uz naknadu.

Poslovanje s fizičkim osobama
Što je to trajni nalog?

To je nalog kojim vlasnik transakcijskog računa ovlašćuje Banku da u njegovo ime i za njegov račun obavlja redovita plaćanja. On se može ugovoriti u jednakim ili različitim iznosima, a prilikom njegovog ugovaranja određuje se i datum izvršavanja naloga.

Može li opunomoćena osoba po transakcijskom računu zadati trajni nalog po istom?

Ne može. To može učiniti samo vlasnik transakcijskog računa.

Mogu li se u HPB-u naplatiti čekovi neke inozemne banke?

Čekovi inozemne banke, izuzev čekova u valuti USD, se mogu naplatiti u svim poslovnicama Banke. Od 2016. godine Banka više ne zaprima putničke čekove.

Gdje mogu otvoriti devizni račun i što mi je potrebno od dokumenata da bih ga otvorio?

Devizni račun možete otvoriti u poslovnicama Banke uz predočenje važećeg identifikacijskog dokumenta i potvrde o osobnom identifikacijskom broju (OIB-u). Otvaranje računa je besplatno.

Na kućnu adresu dobivam izvatke po tekućem računu koji mi nisu potrebni i želio bih ukinuti tu uslugu. Što je potrebno učiniti?

Zahtjev za ukidanjem slanja izvatka na kućnu adresu možete podnijeti u bilo kojoj poslovnici Banke ili poštanskom uredu. Osim usluge slanja izvatka na kućnu adresu, Banka nudi mogućnost slanja izvatka putem email-a, a izvadak o promjenama stanja i transakcijama po računu možete  zatražiti u svim poslovnicama Banke.

Što je potrebno napraviti kako bih aktivirao SMS/E-mail uslugu i koliki je mjesečni trošak usluge?

Potrebno je ispuniti zahtjev za aktivaciju SMS/E-mail usluge u najbližoj poslovnici Banke ili poštanskom uredu.
Naknade za korištenje SMS/Email usluge možete pronaći ovdje.  

Mogu li slijepe ili nepismene osobe otvorit tekući račun?

Nepismene osobe prihvaćaju opće uvjete Banke stavljanjem otiska prsta na obrazac Ugovora. Slijepe ili slabovidne osobe prihvaćaju opće uvjete Banke kao i sve druge, poslovno sposobne osobe vlastoručnim potpisom na obrazac Ugovora. Zaposlenik Banke je dužan pročitati opće uvjete poslovanja s fizičkim osobama nepismenoj, slijepoj ili slabovidnoj osobi. Nepismena ili slijepa osoba može biti u pratnji s osobom od povjerenja koja će joj pročitati – objasniti ugovore, opće uvjete i ostalu dokumentaciju te ujedno može provjeriti ispravnost unesenih podataka koje nepismena ili slijepa osoba ne bi mogla samostalno i pravovremeno uočiti.

Kako mogu provjeriti stanje svog tekućeg računa?

Provjeru stanja vašeg računa možete izvršiti pozivom na broj 072 472 472. Nakon uspostave veze na vašem telefonu birajte 1. Nakon toga je potrebno unijeti broj vašeg tekućeg računa te prve četiri znamenke vašeg osobnog identifikacijskog broja (OIB-a). Na taj način dobivate informaciju o stanju vašeg računa i visini dopuštenog prekoračenja.

Kako glasi SWIFT Banke?

SWIFT Banke je HPBZHR2X.  

Želim zatvoriti svoj tekući račun u banci. Što trebam učiniti?

Tekući račun možete zatvoriti u poslovnicama Banke ili poštanskim uredima, a potrebno je sljedeće:

  • vratiti karticu tekućeg računa vlasnika i opunomoćenika ukoliko postoje
  • vratiti uređaje za identifikaciju klijenta (token) te druge isprave i dokumente vezane za poslovanje po računu
  • podmiriti sve obveze po računu i kreditnim karticama vezanim uz isti
Kako glasi IBAN Banke?

IBAN Banke je HR4623900011070000029.  

Tko može otvoriti tekući račun u HPB-u?

Tekući račun može otvoriti:

  • poslovno sposobna fizička osoba, rezident i nerezident;
  • maloljetna osoba u radnom odnosu;
  • maloljetna osoba uz zakonskog zastupnika;
  • osoba pod skrbništvom uz skrbnika.
Nasljednik sam po računu preminule osobe. Kome se moram javiti i što mi je od dokumentacije potrebno?

Potrebno je da se nasljednik/ci jave u poslovnicu Banke ili poštanski ured s važećim osobnim dokumentom i pravomoćnim rješenjem o nasljeđivanju (original ili kopija ovjerena kod javnog bilježnika). Ukoliko ostavinska rasprava nije pokrenuta i postoji mogućnost da će izdavanje rješenja o nasljeđivanju zahtijevati duže razdoblje Banku je potrebno obavijestiti o smrti vlasnika računa donošenjem smrtnog lista u poslovnicu Banke ili poštanski ured.

Postoji li mogućnost otvaranja računa iz inozemstva bez osobnog dolaska u poslovnicu Banke?

Banka može i temeljem propisno ovjerene specijalne punomoći i identifikacijskog dokumenta uspostaviti poslovni odnos s klijentom. Specijalnu punomoć i identifikacijski dokument ovjerava domaće ili strano nadležno tijelo sukladno posebnim propisima. Ovjera dokumenata ne smije biti starija od šest (6) mjeseci. U specijalnoj punomoći moraju biti navedeni svi potrebni identifikacijski podaci, pravne radnje i poslovi koje opunomoćenik može u ime i za račun vlasnika obavljati. Račun se blokira i tek kad na račun bude doznačena prva uplata s računa klijenta otvorenog u drugoj kreditnoj instituciji ili se klijent (vlasnik računa) osobno identificira u Banci račun se može deblokirati, izdati kartice za raspolaganje te se (sukladno punomoći ili na zahtjev vlasnika računa) mogu ugovoriti usluge izravnog bankarstva. Sva sredstva koja se proknjiže na novootvoreni račun prije sredstava doznačenih s računa otvorenog na ime klijenta iz druge kreditne institucije (banke), odnosno prije osobne identifikacije klijenta u poslovnici Banke, moraju se vratiti uplatitelju umanjena za troškove slanja te se u navedenom slučaju račun treba zatvoriti.  

Nisam državljanin Republike Hrvatske, što mi je potrebno za otvaranje računa u Banci?

Strani državljani mogu otvoriti račun u poslovnici Banke uz predočenje važećeg identifikacijskog dokumenta i potvrde o osobnom identifikacijskom broju (OIB-u) koji je prethodno izdala Porezna uprava RH.  

Može li se ukinuti trajni nalog?

Trajni nalog može se ukinuti na zahtjev vlasnika transakcijskog računa u poslovnici Banke ili poštanskom uredu.  

Hoće li banka izvršiti trajni nalog ako na transakcijskom računu nemam osigurana sredstva za njegovo izvršenje?

Izvršenje trajnog naloga, za koje na dan dospijeća nisu osigurana sredstva na transakcijskom računu s kojeg se izvršava plaćanje, provodi se na sljedeći način:

  • za kredit odobren u Banci sve dok se u cijelosti ne naplati dospjeli anuitet
  • 25 dana za trajne naloge u korist kredita po mandatnim poslovima
  • 15 dana za trajne naloge u korist računa fizičkih osoba otvorenih u Banci
  • 7 dana za trajne naloge u korist računa otvorenih u drugim bankama.

Istekom navedenog roka, ukoliko se trajni nalog nije izvršio, Banka će vam dostaviti Obavijest o neizvršenju trajnog naloga i naplatiti naknadu sukladno važećim naknadama Banke. Nakon tri uzastopna neizvršenja Banka zatvara trajni nalog.

Poslovanje s pravnim osobama
Kako se mogu izvršiti promjene po Potpisnom kartonu ili promjena nekog drugog podatka u registru računa poslovnih subjekata?

Za promjene osoba ovlaštenih za potpisivanje naloga za plaćanje po Potpisnom kartonu, klijent podnosi tri nova primjerka Potpisnog kartona ovjerena od osobe ovlaštene za zastupanje poslovnog subjekta i preslike osobnih iskaznica svih potpisnika na potpisnom kartonu te Zahtjev za promjenu podataka o poslovnom subjektu u dva primjerka.


Za sve ostale promjene, klijent podnosi Zahtjev za promjenu podataka o poslovnom subjektu u dva primjerka te ukoliko se mijenja neki od statusnih podataka, podnosi i rješenje iz kojeg je vidljiva statusna promjena i preslike osobnih iskaznica svih ovlaštenih osoba (ako je došlo do promjene ovlaštenih osoba).

Gdje se može dobiti Potvrda o uplati osnivačkog pologa i na koji račun se osnivački polog uplaćuje?
Osnivački polog uplaćuje se na račun: HR88 2390 0011 0239 0002 3, model: 99, opis: uplata osnivačkog pologa. Potvrdu o uplati osnivačkog pologa moguće je dobiti u FINA-i (za uplate obavljene u FINA-i u korist navedenog računa). Izuzev FINA-e, Potvrdu o uplati osnivačkog pologa moguće je dobiti u svim poslovnim jedinicama Banke.
Gdje se može podići i predati dokumentacija potrebna za otvaranje računa?

Dokumentacija za otvaranje računa može se podići u poslovnim jedinicama Banke ili FINA-e te popuniti i preuzeti sa web stranice Banke - Otvaranje transakcijskog računa. Popunjenu dokumentaciju poslovni subjekt može isto tako predati u poslovnim jedinicama Banke ili FINA-e.  

Gdje se poslovni subjekt može opsluživati?
Poslovni subjekt može se opsluživati u poslovnim jedinicama Banke ili FINA-e. Poslovni subjekt koji se izjasni da se želi opsluživati samo u poslovnim jedinicama Banke ne može se opsluživati u FINA-i. Onaj poslovni subjekt koji se izjasni da se želi opsluživati u FINA-i, može se opsluživati i u poslovnim jedinicama Banke i  FINA-e.
Koja je dokumentacija potrebna za otvaranje transakcijskog računa za pravne osobe u Hrvatskoj poštanskoj banci?

Za otvaranje transakcijskog računa za pravne osobe u HPB-u potrebno je popunjenu i ovjerenu dokumentaciju podnijeti u bilo koju poslovnicu Banke ili FINE. Popis dokumentacije pronađite ovdje.

Kako bih mogao dogovoriti sastanak s bankarom odgovornim za kreditiranje obrtnika?

Svoj sastanak možete ugovoriti putem online obrasca, na brojeve ili email adrese kontakt osoba za Male poduzetnike ili u bilo kojoj podružnici (poslovnici) Banke.

Mogu li u Banci dobiti savjet vezan uz pokretanje novog posla?
Da, osim financijske potpore, svi poduzetnici u Hrvatskoj poštanskoj banci mogu dobiti i stručnu savjetodavnu pomoć oko realizacije svojih projekata.

Pošaljite nam upit

Niste pronašli odgovor na svoje pitanje? Obratite nam se za pomoć.





Poštovani,

vaša poruka je uspješno poslana.

Zahvaljujemo se na vašem obraćanju Banci.

Vaša Hrvatska poštanska banka, dioničko društvo