Često postavljena pitanja

Odgovori na najčešće postavljena pitanja naših klijenata.

ePoslovnica
Što ako je prekinuta veza, a već sam počeo/la komunikaciju s bankarom?
U slučaju prekida veze, pokrenite novi zahtjev za kontakt s bankarom.
Mogu li putem ePoslovnice ugovarati proizvode poput kredita?
Putem ePoslovnice možete dobiti sve savjete i informacije oko kredita, kao i informativne izračune koji vas zanimaju. Dogovorit ćemo sastanak s bankarom u fizičkoj poslovnici, a bankar će biti upoznat s vašim zahtjevom. Na vama je da odaberete poslovnicu i vrijeme koje vam odgovara za sastanak, a sve ostalo prepustite nama.
Štednja
Mogu li prijevremeno razročiti oročena sredstva i naplaćuje li Banka naknadu za tu uslugu?

U slučaju prijevremenog raskida oročenja Banka obračunava trenutno važeću kamatnu stopu za najbliži ostvareni rok štednje. Naknada za prijevremeni raskid depozita ne naplaćuje se ukoliko se ugovor raskida u roku od 15 dana od dana ugovaranja ili nakon proteka roka od 15 dana od dana zaključenja ugovora uz uvjet da je depozit barem jednom automatski obnovljen. Prijevremeni raskid depozita nakon proteka roka od 15 dana od dana zaključenja ugovora naplaćuje se 0,50% od iznosa koji se dalje ne oročava, minimalno 100 kuna, maksimalno 500 kuna.

Budući da mi uskoro ističe rok oročenja, zanima me koliko dana prije podizanja novčanog iznosa od 30 tisuća kuna moram najaviti svoj dolazak u poslovnicu?

Svoj dolazak potrebno je najaviti jedan dan prije podizanja oročenog depozita i to najkasnije do 14 sati, a dolazak se može najaviti i putem telefona u poslovnici Banke. Za iznose manje od 30 tisuća kuna najava nije potrebna.

Koji je najprimjereniji oblik štednje za male iznose?

Za male iznose najpogodnija je oročena otvorena štednja s višekratnim uplatama koju je moguće započeti s već 200 kuna ili 50 eura, dok iznose i dinamiku daljnjih uplata, kao i način uplaćivanja, birate sami u skladu s vašim mogućnostima.

Mogu li ugovoriti štednju putem internetskog bankarstva?

Internetsko bankarstvo HPB-a omogućuje online ugovaranje nenamjenski oročene i rentne štednje u kunama, eurima i američkim dolarima te oročene štednje s višekratnim uplatama u kunama i eurima. Najniži iznos uplate pri ugovaranju nenamjenski oročene štednje je 2.000 kuna, 500 eura ili 600 američkih dolara, a kod rentne štednje 10.000 kuna, 1.300 eura ili 1.700 američkih dolara. Najniži iznos pri ugovaranju oročenog depozita s višekratnim uplatama iznosi 200 kuna, odnosno 50 eura.

Koja je razlika između oročene štednje i štednje po viđenju?

Štednja po viđenju je oblik štednje u kojem u svakom trenutku možete raspolagati sredstvima na vašem računu. Na štednju po viđenju obračunava se niža kamatna stopa nego na oročenu štednju. Ukoliko raspolažete viškom sredstava, isplati se ugovoriti kratkoročnu ili dugoročnu oročenu štednju. Uz oročenu štednju ostvarit ćete viši prinos na ušteđevinu, a ako vam novac ipak zatreba prije isteka ugovorenog roka, Banka će vam obračunati kamatnu stopu važeću za najbliži ostvareni rok u kojem ste štedjeli.

eRačun
Trebam li imati internetsko bankarstvo kako bih koristio uslugu eRačun?

Za aktiviranje usluge potrebno je imati ugovoreno HPB internetsko bankarstvo za fizičke osobe ili mobilno bankarstvo za fizičke osobe.

Je li izvršavanje naloga putem usluge eRačun jednako sigurno kao ostali oblici plaćanja?

Da, plaćanje računa putem usluge eRačun pruža visoku razinu sigurnosti zbog nemogućnosti isporuke računa na krivu adresu.

Koliko je usluga eRačun isplativija za korisnike nego, recimo, plaćanje u poslovnicama?

Aktivacija usluge i zaprimanje e-računa i e-uplatnica je besplatno, a naknade za plaćanje računa najniže su bankovne naknade, a jednake su onima za provođenje naloga putem internetskog i mobilnog bankarstva.

Što je eRačun?
Usluga koja korisnicima internetskog bankarstva ili drugih usluga on-line bankarstva koje podržavaju uslugu eRačuna omogućava primitak i pregled primljenih e-računa i e-uplatnica te plaćanje primljenih e-uplatnica.
Koje eRačune mogu primati?

Korisnik sam aktivira uslugu odabirom jednog ili više izdavatelja računa od kojeg želi zaprimati e-račune i e-uplatnice.

Otvoreni investicijski fondovi HPB Investa
Koje su prednosti otvorenih investicijskih fondova HPB Investa?

Prednosti otvorenih investicijskih fondova HPB Investa su:

  • Mogućnost ostvarivanja viših prinosa od klasične štednje, uz preuzimanje određenog rizika;
  • Ne trebaju vam velika početna sredstva;
  • S malim iznosima možete kupiti puno različitih vrijednosnih papira te time disperzirati rizik ulaganja;
  • Vašim novcem upravljaju stručnjaci;
  • Nema vremenskog ograničenja ulaganja;
  • Jednostavan postupak ulaganja i praćenja stanja vaših udjela;
  • Regulatorna zaštita – upravljanje fondovima strogo je regulirano od strane Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga.

Prednosti ulaganja u otvorene investicijske fondove HPB Investa su također dostupnost i jednostavnost ulaganja, s obzirom na to da udjele možete kupiti, prodati ili zamijeniti u svim poslovnicama HPB-a, te putem HPB mobilnog i internetskog bankarstva.

Prije nego što odluče ulagati u otvorene investicijske fondove HPB Investa, preporuka je svim potencijalnim ulagateljima da se upoznaju s prospektima i pravilima svakog fonda te ključnim informacijama za ulagatelje koji su objavljeni na web stranici HPB Investa. Navedeni dokumenti mogu se dobiti u bilo kojoj poslovnici Hrvatske poštanske banke.

Kakav je rizik kod ulaganja u otvorene investicijske fondove HPB Investa?
Stupanj rizika fonda ovisi o njegovoj dinamici poslovanja. Od otvorenih investicijskih fondova HPB Investa, najniži stupanj rizika nosi ulaganje u  HPB Kratkoročni obveznički kunski i HPB Kratkoročni obveznički eurski fond. HPB Obveznički fond nosi sa sobom nizak do umjeren stupanj rizika. Ulaganje u mješoviti i dionički fond nosi veće rizike, uz potencijalno više prinose, ukoliko je ulagatelj spreman na dugoročno ulaganje.Prije nego što odluče ulagati u otvorene investicijske fondove HPB Investa, preporuka je svim potencijalnim ulagateljima da se upoznaju s prospektima i pravilima svakog fonda te ključnim informacijama za ulagatelje koji su objavljeni na web stranici HPB Investa. Navedeni dokumenti mogu se dobiti u bilo kojoj poslovnici Hrvatske poštanske banke.
Na koji se način ulažu moja financijska sredstva?

Prikupljena sredstva ulažu se u različite financijske instrumente. Kupljeni financijski instrumenti predstavljaju imovinu fonda. Odluku o tome koji će financijski instrumenti biti kupljeni, donose fond menadžeri društva za upravljanje fondovima, sukladno Prospektom definiranoj politici ulaganja. Prospekt svakog fonda odobrava Hrvatska agencija za nadzor financijskih institucija.

Prije nego što odluče ulagati u otvorene investicijske fondove HPB Investa, preporuka je svim potencijalnim ulagateljima da se upoznaju s prospektima i pravilima svakog fonda te ključnim informacijama za ulagatelje koji su objavljeni na web stranici HPB Investa. Navedeni dokumenti mogu se dobiti u bilo kojoj poslovnici Hrvatske poštanske banke.

Što je udjel u fondu?

Cjelokupna imovina fonda je podijeljena na jednake dijelove  tj. udjele. Svaki udjel je proporcionalni dio u ukupnoj imovini otvorenog investicijskog fonda. HPB Invest svakodnevno objavljuje cijene udjela za fondove kojima upravlja na svojoj web stranici.

Prije nego što odluče ulagati u otvorene investicijske fondove HPB Investa, preporuka je svim potencijalnim ulagateljima da se upoznaju s prospektima i pravilima svakog fonda te ključnim informacijama za ulagatelje koji su objavljeni na web stranici HPB Investa. Navedeni dokumenti mogu se dobiti u bilo kojoj poslovnici Hrvatske poštanske banke.

on-line bankarstvo
Što je token?

Osobnom lozinkom (PIN-om) zaštićen uređaj koji korisnicima jamči siguran pristup njihovim računima. Pri svakom uključenju token generira jednokratnu lozinku (One Time Password) za pristup usluzi internetskog bankarstva.

Što je mToken?

Aplikacija za mobilne uređaje koja zamjenjuje token, a nalazi se unutar aplikacije mHPB.

Da li usluga internetskog bankarstva omogućuje plaćanje svih računa i mogu li putem njega plaćati račune koji glase na ime moje supruge ili roditelja?
Uslugu HPB internetsko bankarstvo možete koristiti za plaćanje svih računa bez obzira na koga oni glase. S ovom uslugom pristup svome tekućem računu imate sedam dana u tjednu, 24 sata dnevno.
Je li moguće kupiti udjele u fondovima HPB Investa putem usluge internetskog bankarstva?
Da, putem usluge HPB internetskog bankarstva moguće je kupiti, prodati ili obaviti prijenos udjela u investicijskim fondovima HPB Investa.
Kako mogu postati korisnik usluge HPB internetskog bankarstva?

Za aktiviranje usluge potrebno je popunjenu pristupnicu predati u najbližoj poslovnici ili regionalnom centru Banke, u bilo kojem uredu Hrvatske pošte ili poštom na adresu:

Hrvatska poštanska banka d.d.,
Direkcija podrške izravnom bankarstvu,
Jurišićeva 4, 10000 Zagreb.

Podnositelj zahtjeva svojim potpisom na pristupnici prihvaća Opće uvjete, ugovara korištenje usluge i potvrđuje točnost navedenih podataka. Pristupnicu možete preuzeti na stranici Internetsko bankarstvo i ispuniti je direktno na vašem računalu.

Može li se pristupnica za HPB internetsko bankarstvo poslati putem e-maila i na koju adresu?

Skeniranom pristupnicom poslanom putem e-maila nije moguće ugovoriti uslugu HPB internetskog bankarstva. Podnositelj zahtjeva za uslugu dostavlja popunjenu i potpisanu Pristupnicu za korištenje usluge u najbližoj poslovnici ili regionalnom centru Banke, u bilo kojem uredu Hrvatske pošte ili poštom na adresu:

Hrvatska poštanska banka d.d.,
Direkcija podrške izravnom bankarstvu,
Jurišićeva 4, 10000 Zagreb.

Podnositelj zahtjeva svojim potpisom na pristupnici prihvaća Opće uvjete, ugovara korištenje usluge i potvrđuje točnost navedenih podataka.

Što usluga internetskog bankarstva omogućuje svojim korisnicima i koje su naknade za njeno korištenje?
  • Jednostavan pregled (uvid u stanje svih računa kojih ste vlasnik ili opunomoćenik, pregled arhive prijenosa i ispis potvrde o izvršenom prijenosu, pregled arhive plaćanja i ispis potvrde o izvršenom plaćanju, pregled stanja i prometa po karticama, dohvat izvoda odabranog računa).
  • Brzo plaćanje (prijenosi sredstava s računa, plaćanje računa u zemlji i na SEPA području, zadavanje i pregled predložaka, prijevremena otplata troškova učinjenih Mastercard karticama i Visa na rate karticom, kupoprodaja deviza, kupnja GSM bonova, kupnja ENC bonova, ugovaranje police putnog osiguranja s Croatia osiguranjem, eRačun).
  • Dodatne mogućnosti (blokada kartica, kupnja, prodaja i prijenos udjela u fondovima HPB Investa, ugovaranje oročene štednje, mogućnost uplata rate stambene štednje u HPB Stambenoj štedionici, pristup sustavu e-Građani, pregled poslovnica i bankomata Banke, prikaz tečajne liste, zadavanje i pregled raznih financijskih i nefinancijskih zahtjeva, mogućnost odabira osnovnog računa za usluge plaćanja, odabir unosa platnog naloga putem forme ili HUB obrasca, odabir opcije slanja obavijesnog e-maila prilikom prijave na sustav, komunikacija sa službom za korisnike putem elektronske pošte, pregledavanje putem najpopularnijih preglednika).
Pokušavam se prijaviti na HPB internetsko bankarstvo, ali dobivam poruku: “Nevažeća jednokratna lozinka” iako upisujem lozinku koju sam kreirala kod prve prijave. U čemu je problem?

Za prijavu na HPB internetsko bankarstvo koristi se token/mToken koji generira jednokratnu zaporku.

Token: pod Serijski broj tokena unosite broj tokena koji se nalazi na njegovoj poleđini (broj se unosi bez crtica). Pod Jednokratna zaporka unosite brojčani slijed koji dobijete nakon što se prijavite na token (sa svojim PIN-om). Na upit tokena APPLI unesete broj 1.

mToken: Nakon pokretanja aplikacije (mHPB) na mobilnom uređaju potrebno je odabrati mToken te Prijavu u mToken, unijeti PIN i u glavnom izborniku odabrati opciju „Jednokratna lozinka - OTP“. Na ekranu će vam biti prikazani Serijski broj tokena i jednokratna lozinka OTP.

U HPB-u imam otvorenu štednu knjižicu pa me zanima mogu li koristiti uslugu internetskog bankarstva?
Uslugu HPB internetskog bankarstva mogu koristiti klijenti koji imaju tekući ili žiro račun u HPB-u. Usluga nije dostupna klijentima sa štednim računima.
Kako podesiti željeni račun za sva plaćanja i prijenose?
Na internetskom bankarstvu u korisničkim postavkama moguće je postaviti glavni račun koji birate iz padajuće liste postojećih računa. Odabirom glavnog računa i akcije Postavi glavni račun, u obrascima za plaćanja i prijenose on će se ubuduće pojavljivati kao prvi račun u padajućem izborniku.
Što je eGotovina?
eGotovina je usluga mobilnog bankarstva koja korisnicima omogućava podizanje gotovog novca na bankomatu bez kartice. Za podizanje gotovog novca bez kartice potrebno je na mobilnom bankarstvu kreirati kod pod opcijom Podigni gotovinu bez kartice. Prethodno je potrebno odabrati račun terećenja te iznos za isplatu. Kreirani kod unosite u bankomat nakon čega slijedi isplata ranije odabranog iznosa.
Pri pregledu stanja na svom računu putem usluge internetskog bankarstva nemam evidentirane uplate primljene na današnji dan.
Stanje vašeg tekućeg računa u aplikaciji HPB internetskog bankarstva sadrži najnovije stanje nastalo u distribucijskim kanalima banke (šalterima, bankomatima, EFTPOS terminalima, internetskim i mobilnim bankarstvom). Stanje na računu je u rubrici Detalji prikazano na sljedeći način:
  • Stanje računa
  • Dopušteno prekoračenje
  • Rezervirano stanje (ove transakcije nisu još proknjižene u sustavu Banke i možete ih pronaći u Neproknjiženim transakcijama, ali su sredstva rezervirana i njima ne možete raspolagati)
  • Raspoloživo stanje
Pri pokušaju uplate novčanih sredstava s mog tekućeg računa u HPB-u na tekući račun u drugoj banci, aplikacija HPB internetskog bankarstva ispisuje poruku „Neispravan poziv na broj“.
Ukoliko se prilikom pokušaja provođenja naloga javlja spomenuta pogreška, unesen je neispravan poziv na broj. Polje Poziv na broj primatelja smije se sastojati od brojeva i crtice (-) te je pod kontrolom unesenog modela. Ukoliko je model ispravno prepisan s uplatnice, a još uvijek se javlja greška, preporučamo kontaktirati primatelja sredstava da predloži alternativni poziv na broj primatelja. Isto tako, ukoliko plaćate na tekući ili žiro račun u drugoj banci, pod Model možete upisati broj 99, a Poziv na broj primatelja ostavite prazan.
Što je potrebno za pristup mobilnoj aplikaciji?
Za pristup mBankingu ili mTokenu putem mHPB aplikacije, potrebno je:
  1. predati pristupnicu u najbližoj poslovnici ili regionalnom centru Banke, u bilo kojem uredu Hrvatske pošte ili poštom na adresu:Hrvatska poštanska banka d.d. Direkcija podrške izravnom bankarstvu Jurišićeva 4, 10 000 Zagreb Podnositelj zahtjeva svojim potpisom na pristupnici prihvaća Opće uvjete, ugovara korištenje usluge i potvrđuje točnost navedenih podataka. Pristupnicu možete preuzeti na stranici mHPB i ispuniti je direktno na vašem računalu.
  2. preuzeti aplikaciju mHPB na App Store-u ili Google Play-u.
  3. preuzeti aktivacijski kod u poslovnici ili regionalnom centru Banke i aktivirati mHPB unosom aktivacijskog koda i zadavanjem PIN-a.
Kako mogu provjeriti naloge koji su provedeni?
Odabirom izbornika Nalozi otvara se ekran koji je podijeljen na dvije kartice: plaćanja i prijenosi. Odabirom dodatnih opcija u gornjem desnom dijelu ekrana, može se promijeniti status plaćanja ili prijenosa te filtrirati prema statusima: unesena plaćanja, uspješna plaćanja, neuspješna plaćanja i plaćanja u obradi.
Kako mogu ispisati potvrdu naloga?
Za ispis potvrde potrebno je otvoriti detalje odabranog naloga te odabirom dodatnih opcija iz gornjeg desnog dijela ekrana, odabrati opciju Prikaži PDF potvrdu. Nakon toga, potrebno je odabrati program za otvaranje, što ovisi o instaliranim programima na samom mobilnom uređaju. Također, postoji i opcija slanja potvrde na e-mail adresu. 
Što upisujemo u referencu i jedinstveni identifikator za SEPA plaćanja?

Jedinstveni identifikator i referenca se koriste kod prekograničnih naloga, dužine su do 35 znakova. Jedinstveni identifikator zamjenjuje model i poziv na broj platitelja i obavezno je polje. Referenca zamjenjuje model i poziv na broj primatelja. Ovo nisu obavezna polja kod popunjavanja naloga.

 

Kako mogu provjeriti GSM kod?

Kupljeni bonovi dostupni su u pregledu kupovina odabirom dodatnih opcija u gornjem desnom dijelu ekrana. Detalji se prikazuju odabirom konkretnog bona. Ovdje je također moguće kopirati aktivacijski broj.

Imam novi mobitel pa se više ne mogu spojiti na mobilno bankarstvo?
Ukoliko je došlo do promjene mobilnog uređaja na kojem je bila instalirana aplikacija mHPB, potrebno je uputiti se u najbližu poslovnicu Banke obzirom da je za novu instalaciju potreban novi aktivacijski kod.
Što ako obrišem podatke ili deinstaliram aplikaciju?

U slučaju brisanja podataka ili deinstalacije aplikacije uslijed čega vas aplikacija traži novi aktivacijski kod, potrebno je isti zatražiti u najbližoj poslovnici Banke.

Što je SuperSmart HPB račun?
SuperSmart HPB račun je digitalni proizvod Banke koji omogućuje online otvaranje tekućeg računa, a ugovora se putem video komunikacije klijenta s djelatnikom Banke.
Zašto mi ne prolazi kartica, uz moj SuperSmart HPB račun, na isplatnim mjestima?
Ukoliko vam na isplatnim ili prodajnim mjestima kartica nije prihvaćena, molimo vas da svakako provjerite da li je aktivirana. Status kartice možete provjeriti na mobilnom bankarstvu ili pozivom na besplatan broj 0800 472 472
Kako aktivirati Debit Mastercard beskontaktnu karticu uz SuperSmart HPB račun?
Aktivacija kartice omogućena je putem mobilnog bankarstva. Ulaskom u detalje kartice, moguće ju je aktivirati odabirom Aktiviraj karticu.
Kako do SuperSmart HPB računa?
Za otvaranje SuperSmart HPB računa potrebno je instalirati aplikaciju mHPB koja je dostupna na App Store-u ili Google Play-u. Nakon preuzimanja aplikacije, na početnom zaslonu odaberite opciju Otvorite račun. Sljedeći korak je unos osobnih podataka koji su prikazani na ekranu te uspostavljanje video razgovora s agentom Banke. Po završetku razgovora, obavezno je prihvatiti ponuđeni Ugovor.
Što mi nudi SuperSmart HPB račun?

Uz online otvaranje tekućeg računa, usluga SuperSmart HPB račun uključuje Debit Mastercard beskontaktnu karticu i mobilno bankarstvo (mHPB). Ugovaranje usluge je besplatno i bez naknade za vođenje, do trenutka kada klijent zatraži dodatni proizvod Banke.

on-line bankarstvo - JABA
Korisnik sam JABAnet/mJABA usluge. Do kada ću moći koristiti navedenu uslugu?
U punom opsegu usluga JABAnet/mJABA bit će vam dostupna zaključno s 29. ožujkom 2019. Od tog dana usluga se gasi, a od 1. travnja 2019. bit će vam dostupna u ograničenom opsegu (pregled stanja i prometa).
Što to znači ograničeni opseg JABAnet/mJABA usluge?
Ograničeni opseg usluge znači da ćete JABAnet/mJABA moći koristiti isključivo u svrhu pregleda (povijest prometa po računima, pregled provedenih naloga i slično).
Koliko dugo će mi takva ograničena usluga biti dostupna nakon 01. travnja 2019. godine?
Ograničena usluga JABAnet/mJABA bit će vam dostupna prvih trinaest mjeseci, odnosno do 30. travnja 2020. godine.
Hoću li nakon 01. travnja 2019. moći vršiti plaćanja/prijenose putem moje mJABA/JABAnet usluge?
Ne. Nakon 1. travnja 2019. uslugu mJABA/JABAnet ćete moći koristiti isključivo u svrhu pregleda prometa po računima, pregleda provedenih transakcija i naloga i sl.
Hoću li putem JABAnet/mJABA usluge imati uvid i moći zadavati naloge s mojeg migriranog računa u Hrvatskoj poštanskoj banci d.d.?
Ne. Uvid u stanje, vršenje plaćanja/prijenosa s računa u Hrvatskoj poštanskoj banci bit će vam dostupno isključivo putem internetskog i mobilnog bankarstva HPB-a.
Korisnik sam JABAnet/mJABA/JABA SMS usluge. Hoću li moći koristiti uslugu internetskog/mobilnog bankarstva u Hrvatskoj poštanskoj banci?
Da. Internetsko i mobilno bankarstvo te SMS usluga HPB-a bit će vam dostupni od 1. travnja 2019., bez dolaska u poslovnicu Banke i bez popunjavanja pristupnice.
Na koji način ću moći pristupiti internetskom/mobilnom bankarstvu Hrvatske poštanske banke?
Ukoliko ste bili korisnik JABAnet/mJABA usluge, za pristup HPB internetskom/mobilnom bankarstvu, Hrvatska poštanska banka će vam dostaviti na kućnu adresu aktivacijski kod za mHPB aplikaciju koju ćete preuzeti na Google Play i App Store-u zajedno s uputama za instalaciju usluge.
Što ukoliko ne zaprimim aktivacijski kod?
Ukoliko ne zaprimite aktivacijski kod, molimo vas da se javite u bilo koju poslovnicu Hrvatske poštanske banke.
Izgubio sam token koji sam koristio za pristup JABAnet usluzi. Što mi je činiti?
Ukoliko ste izgubili token, molimo vas da se javite u bilo koju poslovnicu JABA-e, a od 1. travnja 2019. u bilo koju poslovnicu HPB-a.
Hoću li putem internetskog/mobilnog bankarstva HPB imati uvid u promet i naloge zadane po računu otvorenom u Jadranskoj banci?
Ne. To će vam biti omogućeno isključivo putem usluga JABAnet ili mJABA koje će vam biti dostupne u ograničenom obliku do 20. travnja 2020.
Promijenio sam mobilni uređaj. Na koji način mogu dobiti novi aktivacijski kod za korištenje mJABA token, mJABA ili mJABA Corp. aplikacije?
Za izdavanje novog aktivacijskog koda potrebno je javiti se u bilo koju poslovnicu JABA- e, a nakon 1. travnja 2019. u bilo koju poslovnicu Hrvatske poštanske banke.
Što će biti s nalozima u najavi koje sam zadao putem JABAnet/mJABA usluge?
Nalozi u najavi zadani u JABA-i s datumom valute nakon 29. ožujka 2019. bit će izvršeni na traženi datum valute na teret računa u Hrvatskoj poštanskoj banci.
Mogu li naloge u najavi s datumom izvršenja nakon 1. travnja 2019. opozvati putem JABAnet/mJABA ili mobilne/internetske aplikacije Hrvatske poštanske banke?
Ne. Naloge u najavi možete opozvati isključivo u poslovnicama i ispostavama Hrvatske pošanske banke.
Koji je terminski plan za izvršenje plaćanja preko internetskog ili mobilnog bankarstva Hrvatske poštanske banke?
Terminski plan za izvršenje platnih transakcija Hrvatske poštanske banke dostupan je na internetskim stranicama www.hpb.hr.
Mogu li putem internetskog ili mobilnog bankarstva Hrvatske poštanske banke definirati bijelu listu za transakcijske račune otvorene u Hrvatskoj poštanskoj banci?
Ne.
Koristim istovremeno usluge JABAnet/mJABA (ograničeni opseg) i online usluge Hrvatske poštanske banke. Hoće li mi se naplaćivati naknada za sve usluge?
Ne. Sukladno odluci o naknadama, naplaćivat će vam se samo usluge Hrvatske poštanske banke.
Posjedujemo poslovni račun u Hrvatskoj poštanskoj banci. Mogu li putem online usluga (internetsko i mobilno bankarstvo) zatražiti izdavanje BON 2?
Nije moguće putem internetskog ili mobilnog bankarstva Hrvatske poštanske banke zatražiti BON 2. BON 2 vam se može izdati isključivo u poslovnici Hrvatske poštanske banke.
Posjedovao sam račun u Jadranskoj banci koji mi je migriran u Hrvatsku poštansku banku. U Jadranskoj banci nisam posjedovao JABAnet ili mJABA uslugu. Mogu li ju sada zatražiti?
Ukoliko prije migracije računa u Hrvatsku poštansku banku niste imali već ugovorenu uslugu JABAnet ili mJABA nećete ju moći ugovoriti/koristiti nakon 1. travnja 2019. Možete isključivo ugovoriti internetsko ili mobilno bankarstvo u Hrvatskoj poštanskoj banci.
Imam li prilikom plaćanja putem internetskog ili mobilnog bankarstva HPB-a limite kakve sam imao u JABA-i?
U internetskom i mobilnom bankarstvu HPB-a postoji jedinstven limit za plaćanje koji će biti jednak dnevnom limitu 2 koji ste imali u JABA-i.
U JABA-i sam imao SMS uslugu. Hoću li ju imati u HPB-u?
Da. SMS usluga Hrvatske poštanske banke će vam biti dostupna od 1. travnja 2019.
Promijenio sam broj mobitela na koji sam primao SMS poruke u JABA-i. Na koji broj će mi stizati SMS poruke Hrvatske poštanske banke?
Potrebno je javiti se u poslovnicu HPB-a kako bi vam se evidentirao novi broj mobitela za primanje SMS poruka.
Investicijsko bankarstvo
Pružate li usluge trgovanja putem e-trade aplikacije?
Trgovati se može putem aplikacije Moj broker koja korisnicima omogućava direktno zadavanje naloga prema sustavu Zagrebačke burze kao i uvid u promete po računu i stanja portfelja.
Savjetuju li brokeri ulagače o isplativosti ulaganja u vrijednosne papire?
Brokeri ne savjetuju klijenta o isplativosti ulaganja u vrijednosne papire već ga upoznaju s trenutačnom ponudom i potražnom na tržištu, zatim s kretanjima cijena dionica te načinu pohrane i čuvanju vrijednosnih papira i novčanih sredstava klijenta.
Pružate li usluge kupoprodaje vrijednosnih papira na području BiH, Crne Gore i Makedonije?
Odjel brokerskih poslova HPB-a građanima i poslovnim subjektima nudi uslugu kupoprodaje vrijednosnih papira na području Srbije, BiH, Crne Gore i Makedonije. Građani zainteresirani za trgovanje vrijednosnicama na domaćem i stranim financijskim tržištima mogu se obratiti izravno Odjelu brokerskih poslova HPB-a na kontakt telefon 01 4888 222 ili na e-mail adresu brokeri@hpb.hr. Nakon inicijalnog kontakta ugovara se sastanak s brokerom s kojim možete razgovarati o svojim ulagačkim željama i mogućnostima.Osnovni uvjeti poslovanja na stranim financijskim tržištima su:
  • za trgovanje je potrebno sklopiti Ugovor o skrbništvu s Bankom i Ugovor o brokerskom posredovanju
  • za izradu Ugovora potrebna je preslika osobne iskaznice, MBG, OIB te preslika bankovne kartice
  •  za trgovanje nije uvjet imati bankovni račun u HPB-u
Kartično poslovanje
Koja je naknada za podizanje gotovine na bankomatima drugih banaka u zemlji i inozemstvu?

Naknade za poslovanje karticama možete provjeriti ovdje.

Izgubio sam svoj PIN. Kako da dođem do svog PIN broja?

Potrebno je ispuniti zahtjev za ponovnim izdavanjem PIN-a u najbližoj poslovnici Banke ili poštanskom uredu.

Na mojoj kartici piše valjanost do 12/18. Što to znači i kada mogu očekivati novu karticu?
To znači da vaša kartica vrijedi do 31.12.2018. godine. Zamjenske kartice šalju se u izradu otprilike 60 dana prije isteka postojeće kartice. Ovim postupkom HPB osigurava da svi njeni korisnici pravovremeno zaprime svoje zamjenske kartice ili Obavijesti o preuzimanju kartice u poslovnicama Banke.
Koji su limiti po Maestro kartici izdanoj od strane Hrvatske poštanske banke?

Odlukom o limitima u poslovanju s građanima propisani su najviši dnevni i četverodnevni sigurnosni limiti za podizanje gotovine i iznos plaćanja debitnom karticom po tekućim i žiro računima građana. Dnevni limit za podizanje gotovine iznosi 5.000 kuna, a za plaćanje 10.000 kuna dok četverodnevni limit za podizanje gotovine iznosi 8.000 kuna, a za plaćanje 15.000 kuna. Zahtjev za povećanje limita po kartici moguće je potpisati i predati u poslovnicama Banke ili poštanskim uredima.

Izgubio / izgubila sam / ukradena mi je kartica. Što je potrebno poduzeti?
Trebali biste što prije kontaktirati telefonski broj Banke za blokadu kartica 01 4804 464 (0-24h) kako bi djelatnici Banke blokirali vašu karticu i time spriječili eventualno zlouporabu. Broj je naveden na svim HPB karticama te na svim bankomatima Banke. Kartice je također moguće privremeno blokirati kroz aplikaciju internetskog ili mobilnog bankarstva, ukoliko ste korisnik navedenih usluga.Nakon blokade kartice pozivom u Banku ili korištenjem aplikacija, potrebno je u što kraćem roku napraviti i pisanu prijavu gubitka ili krađe kartice u vama najbližoj poslovnici Banke ili poštanskom uredu. Tek nakon što Direkcija kartičnog poslovanja zaprimi i pisanu prijavu, pristupa se izradi nove kartice i novog PIN-a. Nova kartica ima novi broj, a vrijedi do datuma koji je imala izgubljena, odnosno ukradena kartica.
Što mi nudi Visa kartica na rate?
Visa kartica na rate omogućava obročnu otplatu troškova učinjenih u zemlji i inozemstvu. Svaka provedena transakcija u iznosu većem od 200 kuna automatski se dijeli na rate prema odabranom modelu otplate - 3, 6 ili 12 mjeseci. Model otplate birate prilikom ispunjavanja pristupnice za izdavanje kartice, a možete ga mijenjati i putem govornog automata na 072 472 472. Za kupovinu koja se dijeli na rate obračunava se jednokratna naknada. Otplata na rate vrijedi za plaćanje roba i usluga na prodajnim mjestima u zemlji i inozemstvu, podizanje gotovog novca na bankomatima te za plaćanje putem interneta.
Obračunsko razdoblje na mojoj kreditnoj kartici završilo je još prije nekoliko dana, a moj račun još uvijek nije terećen.

Naplata mjesečnih troškova kreditne kartice vrši se automatski terećenjem tekućeg računa 10 dana nakon završetka obračunskog razdoblja.

Kako mogu provjeriti stanje na kreditnoj kartici?

Stanje kreditne kartice možete provjeriti putem internetskog ili mobilnog bankarstva te pozivom na broj 072 472 472. Nakon uspostave veze na vašem telefonu birate tipku 3. Nakon toga je potrebno unijeti broj kreditne kartice te prve četiri znamenke vašeg OIB-a. Na taj način dobivate informacije o troškovima i limitima vaše kreditne kartice.

Putem vašeg govornog automata pokušao sam provjeriti stanje svog tekućeg računa, no ne znam što je to kontrolni broj i gdje se nalazi?

Kontrolni broj je troznamenkasti broj koji se nalazi na poleđini kartice.

Koja je prednost uporabe HPB Mastercard kartica u odnosu na kreditne kartice drugih banaka?

Prednosti su:

  • povoljne naknade za podizanje gotovine na bankomatima;
  • mogućnost podizanja gotovine, plaćanja računa i uplata u poslovnicama FINA-e i uredima Hrvatske pošte;
  • kupovina GSM bonova na bankomatima HPB-a;
  • troškovi dospijevaju izravno na tekući račun i nije potrebno trošiti vrijeme za plaćanje na šalterima ;
  • odabir datuma terećenja tekućeg računa prema željama i mogućnostima korisnika, 5., 15. ili 25. u mjesecu;
  • prijevremena otplata troškova bez naplate naknade;
  • plaćanja u stranim valutama obračunavaju se u kunama;
  • odobravanje revolving kredita u kunama.
Primio sam prvo primanje na tekući račun u HPB-u. Mogu li dobiti Mastercard karticu?

Poželjno je da na tekući račun budu uplaćena najmanje 3 mjesečna primanja, ali karticu možete zatražiti i ranije.

Je li moguće prijevremeno podmiriti troškove po kreditnoj kartici u potpunosti ili djelomično?

Ukoliko korisnik želi prijevremeno podmiriti troškove po kreditnoj kartici djelomično ili u cijelosti, željeni iznos može uplatiti u korist kartice u poslovnicama Banke, uredima Hrvatske pošte, poslovnicama Fine te putem internetskog bankarstva.

Tko može postati korisnikom Mastercard kartice?

Kartica se može izdati svakoj poslovno sposobnoj osobi za koju Banka procijeni da može sigurno i na vrijeme podmirivati sve troškove i obveze nastale korištenjem kartice i koja se obvezuje postupati u skladu s Općim uvjetima.

Tekući račun mi je blokiran, kako mogu podmiriti dospjele obveze na računu kartice bez da uplaćujem sredstva na tekući račun?

Dugovanje po računu kartice moguće je podmiriti uplatom na račun kartice u poslovnici Banke ili uplatom na:

  • IBAN Banke: HR4623900011070000029
  • Model: 00
  • Poziv na broj: broj računa kartice
Kartica mi je zadržana u bankomatu. Kome se trebam javiti?

Ukoliko je izdavatelj vaše kartice Hrvatska poštanska banka, kartica će biti izvađena iz bankomata prilikom redovnog punjenja bankomata i dostavljena u pripadajuću poslovnicu gdje ju možete preuzeti. Ukoliko je ne preuzmete u roku od pet dana, kartica će biti poslana na vašu kućnu adresu. Ako izdavatelj vaše kartice nije Hrvatska poštanska banka, vaša kartica bit će izvađena iz bankomata prilikom redovnog punjenja, bankomata. Izvađenu karticu možete preuzeti isključivo u poslovnici Banke kamo će biti dostavljena nakon vađenja. Ako je kartica zadržana u bankomatu koji je smješten uz poslovnicu, povrat kartice možete zatražiti u radno vrijeme poslovnice. U tom slučaju radnici poslovnice provjerit će zbog čega je kartica zadržana i vratiti je, ako se utvrdi da za to nema prepreka. Ako je kartica oduzeta na zahtjev banke, odnosno, institucije koja je izdala karticu, povrat je moguć isključivo uz pisanu suglasnost banke, odnosno, institucije koja ju je izdala. Korisnik može zatražiti i hitno vraćanje kartice, ali u tom slučaju mora podmiriti trošak hitnog vraćanja kartice. Iznos troška ovisi o lokaciji bankomata. Upute o načinu podmirenja troška i preuzimanja kartice korisnik će dobiti telefonski od korisničke službe ili u poslovnici banke. Ukoliko je izdavatelj vaše kartice Hrvatska poštanska banka, a kartica vam je zadržana u bankomatu druge banke, za eventualni povrat kartice potrebno je javiti se banci u čijem bankomatu je kartica ostala. Za dodatne informacije o proceduri preuzimanja kartice ili provjere je li kartica zadržana u bankomatu na raspolaganju vam je besplatni info telefon (0 – 24h) 0800 472 472. Svi bankomati Hrvatske poštanske banke imaju naveden broj korisničke službe (0 – 24h) 01 4804 464.

Da li je moguće prijevremeno otplatiti rate po Visa kartici na rate?
Ukoliko korisnik želi prijevremeno otplatiti cijelu cjelokupno dugovanje po Visa kartici na rate ili pojedinu transakciju u cijelosti, potrebno je u poslovnicama Banke napraviti zahtjev za prijevremenu otplatu troškova s popunjavanjem podataka o transakcijama i ratama koje želi otplatiti sukladno Obavijesti o učinjenim troškovima. Ukoliko je vlasnik Visa kartice na rate korisnik internetskog bankarstva troškove po kartici je moguće otplatiti i putem internetskog bankarstva.
Zašto koristiti kreditnu karticu, kad već imam međunarodno valjanu debitnu karticu?

Mastercard kartica nudi vam čitav niz dodatnih pogodnosti, kao što su:

  • mogućnost plaćanja i kad na tekućem računu nemate dovoljno sredstava;
  • odgoda plaćanja ili plaćanje troškova u mjesečnim obrocima
  • rezervacija hotela i avionskih karata putem interneta, telefona ili telefaksa i sl.
Može li opunomoćena osoba po tekućem računu podići karticu vlasnika računa u poslovnici?

Karticu tekućeg računa može podići samo vlasnik računa, ne i opunomoćena osoba, no vlasnik tekućeg računa može podići kartice ovlaštenika po svom tekućem računu.

Koja je razlika između Mastercard kartice s odgodom plaćanja i Mastercard kreditne kartice?

Mastercard kartica s odgodom plaćanja omogućuje:

  • plaćanje svih troškova učinjenih u jednom obračunskom razdoblju jednom mjesečno, 5., 15. ili 25. u mjesecu, uz 30 dana odgode

Mastercard kreditna kartica omogućuje:

  • korištenje odobrenog okvirnog iznosa kredita s automatskim obnavljanjem
  • izbor visine mjesečnog obroka otplate putem odabira postotka otplate ukupnih troškova, 5%, 10% ili 20%, uz minimalni iznos otplate od 100 kuna i uz kamatnu stopu propisanu Odlukom o visini kamatnih stopa,
  • odabir datuma dospijeća troškova, 5., 15. ili 25. u mjesecu
  • prijevremenu otplatu troškova
Koliko osoba mogu opunomoćiti na svoju Mastercard karticu?

Osnovni korisnik Mastercard kartice može opunomoćiti najviše dva dodatna korisnika.

Kakva je to kartica za mlade?
Riječ je o Visa prepaid kartici za mlade Ideeeš! koja pruža potpunu kontrolu nad troškovima. Nema minusa, članarine niti naknade, može se višekratno puniti, a prihvaćena je u cijelom svijetu za plaćanje roba i usluga na Visa prodajnim mjestima, podizanje gotovog novca na bankomatima te plaćanje putem interneta. Kartica je dostupna svim korisnicima starijima od 14 godina.
Na koji način mogu promijeniti model otplate po Visa kartici na rate i Mastercard Pošta & HPB kartici?
Model otplate moguće je promijeniti putem govornog automata 072 472 472, putem usluge internetskog bankarstva ili podnošenjem zahtjeva u poslovnici Banke. Po Visa kartici na rate, promjenu modela potrebno je izvršiti prije izvršenja transakcije, a po Mastercard Pošta & HPB kartici najkasnije zadnji dan obračunskog razdoblja.
Kako se podmiruju troškovi po Mastercard karticama?

Korisnika se deset dana prije ugovorenog dospijeća plaćanja putem mjesečne obavijesti obavještava o svim transakcijama nastalima korištenjem kartice kao i o iznosu mjesečnog terećenja. Osnovni korisnik je na dan dospijeća plaćanja dužan osigurati pokriće na svom tekućem računu ukoliko ima ugovoreno izravno terećenje računa ili sam podmiriti iznos dospjelih obveza nastao korištenjem kartice te dospjelih naknada i obračunate zatezne kamate uplatom na račun kartice. Ako korisnik ima ugovoreno izravno terećenje računa, Banka će automatski teretiti tekući račun osnovnog korisnika za troškove dospjele na račun kartice ukoliko na tekućem računu ima dovoljno sredstava što uključuje i iznos odobrenog prekoračenja po tekućem računu. U slučaju da na tekućem računu nema dovoljno sredstava, Banka tereti tekući račun samo za iznos raspoloživih sredstava, a preostali nepodmireni dug ostaje evidentiran na računu kartice i na njega Banka obračunava zakonom propisanu zateznu kamatu. Banka će redovito pokušavati teretiti tekući račun za eventualni neplaćeni dug i zateznu kamatu. Iznos nepodmirenog dospjelog duga umanjuje raspoloživost dodijeljenog limita, odnosno revolving kredita po kartici.

Koji je najveći iznos koji mogu platiti Mastercard karticom?

Prigodom izdavanja kartice Banka svakom korisniku dodjeljuje limit potrošnje prema više kriterija od kojih je jedan od najvažnijih visina redovnih primanja. Limiti potrošnje Mastercard kartice s odgodom plaćanja kreću se u rasponu od 1.000 do 25.000 kuna, dok limiti kreditne kartica iznose od 1.000 do 30.000 kuna.

Prilikom provođenja transakcija potrebno je voditi računa o sigurnosnim dnevnim i četverodnevnim limita koji su propisani pojedino za svaku vrstu kartice.

 Informaciju o visini odobrenog limita po kartici možete provjeriti:

  • Prilikom preuzimanja kartice u poslovnici Banke
  • Putem internetskog bankarstva
  • Primitkom Obavijesti o učinjenim troškovima
  • Pozivom u Kontakt centar 0800 472 472 ili putem govornog automata 072 472 472
Kartično poslovanje - JABA
Do kada se koriste kartice Jadranske banke (JABA-e)?
Postojeće bankovne kartice JABA-e možete koristiti do nedjelje, 31. ožujka 2019. godine do 23:59 sati.
Hoće li svim korisnicima JABA tekućih računa biti izdane kartice i PIN-ovi?
Svim korisnicima JABA tekućih računa građana (vlasnici i opunomoćenici) izdaje se HPB Mastercard Debit beskontaktna kartica i PIN.
Hoće li svim korisnicima JABA žiro računa biti izdane kartice i PIN-ovi?
Korisnicima JABA žiro računa građana (vlasnici i opunomoćenici) koji su u zadnjih godinu dana imali aktivnost po žiro računu izdaje se HPB Mastercard Debit Giro beskontaktna kartica i PIN.
Može li se izdati kartica korisnicima JABA žiro računa koji nisu imali aktivnost po računu u zadnjih godinu dana?
Nakon 1. travnja 2019. se na zahtjev klijenta može izdati kartica. Zahtjev je potrebno podnijeti u poslovnicama Banke.
Hoće li svim korisnicima JABA poslovnih računa biti izdane kartice i PIN-ovi?
Svim korisnicima JABA transakcijskih računa poslovnih subjekata koji su u JABA-i imali debitnu Business karticu izdaje se HPB VISA Business kartica i PIN.
Može li se izdati kartica korisnicima JABA poslovnih računa, a koji nisu imali karticu u JABA-i?
Nakon 1. travnja 2019. se na zahtjev klijenta može izdati kartica. Zahtjev je potrebno podnijeti u poslovnicama Banke ili kod voditelja poslovnog odnosa.
Na koji način i kada će biti dostavljene kartice klijentima JABA-e?
Banka će kartice slati na adrese klijenata poštom, preporučenom pošiljkom od 28. veljače 2019., na posljednju adresu s identifikacijskog dokumenta koju su klijenti prijavili u JABA-i.
Na koji način i kada će biti dostavljeni PIN-ovi klijentima JABA-e?
Banka PIN-ove šalje na adrese klijenata poštom, običnom pošiljkom od 22. veljače 2019., na posljednju adresu s identifikacijskog dokumenta koju su klijenti prijavili u JABA-i.
Gdje se može vidjeti novi broj transakcijskog računa IBAN?
Klijenti mogu vidjeti novi broj transakcijskog računa IBAN na poleđini HPB kartice.
Kako se HPB kartice dostavljaju klijentu?
HPB kartica se šalje neaktivna, preporučenom pošiljkom.
Treba li se HPB kartica aktivirati po primitku?
Klijenti kartice ne trebaju sami aktivirati već će biti aktivirane automatskom procedurom od strane Banke 1. travnja 2019.
Što treba učiniti s karticom JABA-e nakon aktivacije HPB kartice?
Aktivacijom nove HPB kartice, stara JABA kartica prestaje važiti te ju je potrebno prerezati preko magnetne trake i čipa.
Gdje se šalju kartice i PIN-ovi ako klijent JABA-e ima nepotpunu adresu ili adresu u inozemstvu?
PIN-ovi i kartice za klijente koji imaju migriranu nepotpunu adresu (primjer: Nepoznato) ili inozemnu adresu će biti poslani i pohranjeni u Poslovnici Vidici, Šibenik, Vidici bb.
Kako treba postupiti klijent u slučaju neprimitka HPB kartice i/ili PIN-a?
U slučaju neprimitka HPB kartice i/ili PIN-a potrebno je provjeriti i/ili prijaviti neprimitak na jedan od sljedećih načina:
  • pozivom u Kontakt centar Banke na broj 0800 472 472
  • osobno u bilo koju poslovnicu Banke ili ured Hrvatske pošte
  • putem mail adrese: hpb@hpb.hr
Mogu li se kartice koristiti na bankomatima JABA-e?
JABA karticama klijenti se mogu koristiti na JABA i HPB bankomatima te podizati gotovinu u uredima HP-a i FINA-e bez naknade do 1. travnja 2019. U ožujku 2019. će bankomati JABA-e biti zamijenjeni HPB bankomatima. Nakon 1. travnja HPB karticama gotovinu klijenti mogu podizati na HPB bankomatima, uredima HP-a i FINA-e bez naknade.
Mogu li klijenti HPB karticom tekućeg računa plaćati na rate?
Ne. Ukoliko klijenti žele karticu s funkcionalnošću otplate na rate trebaju u poslovnicama Banke, uredima HP-a ili putem web stranice Banke ispuniti Pristupnicu za izdavanje i korištenje kartice na rate, VISA kartice na rate ili Pošta&HPB Mastercard kartice.
Mogu li se HPB kartice koristiti za online plaćanja?
Mogu. Ukoliko klijenti nemaju uslugu internetskog i/ili mobilnog bankarstva trebaju zatražiti u poslovnicama Banke ili uredima HP-a izdavanje mToken usluge za potvrdu plaćanja karticama na online prodajnim mjestima.
Na koji način možemo ugovoriti uslugu prihvata kartica?
Postojeći JABA trgovci i svi novi koji žele ugovoriti uslugu prihvata kartica trebaju se obratiti voditelju poslovnog odnosa u HPB.
Kako klijenti mogu preuzeti karticu zadržanu u bankomatu?
Klijenti čije su kartice zadržane u bankomatima JABA ili HPB mogu se, radi dogovora oko preuzimanja kartica, obratiti:
Treba li na HZMO prijaviti novi broj tekućeg računa?
Ne treba. Odradit će se automatizmom.
Što je s bankomatom HPB-a Meterize?
Bankomat počinje s radom od 15. ožujka 2019.
Vrijedi li punomoć po tekućem računu?
Da. Sve punomoći po tekućim računima će se prebaciti na novi broj tekućeg računa u HPB-u migracijom.
Inozemne mirovine – trebam li osobno dostaviti novi broj računa?
Trebate sami obavijestiti inozemni mirovinski fond, osim mirovina koje pristižu SEPA- om: Deutsche Post AG, Renten i Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije.
Dobio sam PIN, ali nisam karticu?
Kartica će doći poštom, preporučenom pošiljkom na kućnu adresu.
PIN je stigao na adresu koja nije navedena na osobnoj iskaznici (stara adresa)?
PIN je poslan na zadnju prijavljenu adresu u JABA-i. Izmjene je potrebno napraviti nakon 1. travnja 2019. u bilo kojoj poslovnici HPB-a.
Ako nisam na kućnoj adresi određeno vrijeme, kako ću doći do kartice?
Kartica će vas čekati u Poslovnici Vidici, Šibenik, Vidici bb.
Beskontaktno plaćanje
Što je to beskontaktno plaćanje?
Radi se o novom načinu plaćanja karticom.Korisnici mogu koristiti svoje beskontaktne kartice na beskontaktnim terminalima za plaćanje bez provlačenja ili umetanja kartice i tako brže provesti plaćanje.
Po čemu se beskontaktna kartica razlikuje od dosadašnjih kartica?
Beskontaktna kartica izgleda kao bilo koja druga kartica, osim što sadrži oznaku beskontaktnog plaćanjaBeskontaktno placanje, čip i antenu unutar kartice. Antena unutar kartice omogućuje razmjenu informacija između kartice i terminala za plaćanje samo prislanjanjem kartice uz terminal, što ubrzava postupak plaćanja.
Kako radi beskontaktno plaćanje?
Beskontaktne kartice za slanje podataka u terminal prilikom plaćanja koriste čip i antenu smještenu unutar plastične kartice, te karticu nije potrebno provlačiti ili umetati. Trenutak nakon prislanjanja kartice uz terminal ispisuje se potvrda o plaćanju, ako je iznos plaćanja do 100 kuna, a za veće iznose potreban je unos PIN-a.Limit za unos PIN-a od 100 kuna trenutno je važeći limit za hrvatsko tržište, a limiti na drugim tržištima mogu varirati.Moguće je da na nekim prodajnim mjestima beskontaktne transakcije budu autorizirane potpisom korisnika.
Zašto i kada koristiti beskontaktnu karticu?
S beskontaktnom karticom ne morate brojati sitan novac ili brinuti hoćete li imati dovoljno gotovine.Jednostavno prislanjanje kartice uz terminal je sve što je potrebno za plaćanje iznosa do 100 kuna.
Kako koristiti beskontaktnu karticu?
Prilikom plaćanja na prodajnom mjestu označenom garantnim znakom kartične kuće i oznakom "Beskontaktno plaćanje" zatražite od trgovca da provede beskontaktno plaćanje. Beskontaktno placanje
Trebam li beskontaktnu karticu izvaditi iz novčanika ili torbice prilikom plaćanja?
Preporuča se da prilikom plaćanja izvadite karticu.
Kolika mora biti udaljenost beskontaktne kartice od terminala?
Za uspješno plaćanje kartica može biti udaljena 2-4 cm, ovisno o dosegu terminala.
Kako mogu znati koji iznos plaćam svojom beskontaktnom karticom? Može li se dobiti potvrda o plaćanju?
Iznos je vidljiv na ekranu prilikom plaćanja i potvrda o plaćanju ispisuje se kao i kod svakog drugog kartičnog plaćanja.Ukoliko vam trgovac ne uruči potvrdu o plaćanju vaše je pravo da je zatražite.Sve transakcije bit će vidljive na vašem mjesečnom izvatku.
Može li se beskontaktna kartica koristiti za standardna kontaktna plaćanja putem magnetne trake ili čipa?
Da. Beskontaktna kartica podržava dosadašnje načine provođenja transakcija.
Treba li s beskontaktnom karticom postupati na poseban način?
Ne, ali pretjerano savijanje može dovesti do oštećenja antene smještene unutar kartice.
Može li se dogoditi da se mojom beskontaktnom karticom plati bez moga znanja?
Beskontaktno plaćanje je sigurno, brzo i praktično, a istodobno pruža i zaštitu od neautoriziranog plaćanja. Budući da se podaci s kartice ne mogu očitati s udaljenosti veće od 2-4 cm, mala je vjerojatnost da će se plaćanje dogoditi slučajno, odnosno, da ćete platiti za nečije tuđe plaćanje.
Nakon prislanjanja beskontaktne kartice, terminal je zatražio da se kartica umetne u terminal i da se provede uobičajena (kontaktna) čip transakcija s PIN-om.
Iz sigurnosnih razloga, ponekad će se prilikom provođenja beskontaktne transakcije od vas tražiti da se identificirate PIN-om, iako je iznos transakcije manji od 100 kuna. Svaki put kad prilikom korištenja kartice unosite PIN, vi zapravo potvrđujete da je kartica u rukama ovlaštenog korisnika koji jedini zna ispravan PIN. Ukoliko u nizu napravite više beskontaktnih transakcija bez PIN-a, povremeno će se od vas zatražiti unos PIN-a, radi provjere je li kartica u rukama ovlaštenog korisnika koji zna ispravan PIN.
Prilikom istog plaćanja svojom beskontaktnom karticom karticu sam više puta prislonio uz terminal za plaćanje. Hoće li transakcija biti višestruko provedena?
Ne. Kod postupka plaćanja beskontaktnim karticama ovakvi su slučajevi predviđeni i ne biste smjeli biti višestruko terećeni u slučaju da ste prilikom jednog plaćanja višestruko prislonili karticu uz terminal u kratkom vremenskom razdoblju.
Jesu li moji osobni podaci zaštićeni prilikom plaćanja beskontaktnom karticom?
Sva pravila o zaštiti osobnih podataka primjenjuju se na jednak način kao i kod kartica za kontaktnu upotrebu.
Koliko je moja beskontaktna kartica sigurna?
Beskontaktna kartica omogućuje brzo i praktično plaćanje uz dodatne mjere sigurnosti i zaštite od zlouporabe.
Može li se izgubljena beskontaktna kartica zloupotrijebiti?
Čim primijetite nestanak svoje kartice, odmah to prijavite Banci kako bi se na vrijeme poduzele sve potrebne mjere za sprečavanje zloupotrebe. Nakon prijave nestanka kartice zaštićeni ste od bilo kakve odgovornosti i financijskog gubitka, ako i dođe do zloupotrebe.
Kreditno poslovanje
Mogu li u HPB-u podići kredit na temelju udjela u investicijskim fondovima i po kojim uvjetima?

HPB trenutno nema u ponudi kredite na temelju udjela u investicijskim fondovima, ali isti mogu biti jedan od instrumenata osiguranja kod odobravanja nenamjenskih, namjenskih  kredita i stambenih kredita.  

Nudi li HPB lombardne kredite na osnovu udjela u investicijskim fondovima? Ako ne, imate li taj proizvod u planu?

HPB trenutno nema u ponudi kredite na temelju udjela u investicijskim fondovima, ali isti mogu biti jedan od instrumenata osiguranja kod odobravanja nenamjenskih, namjenskih i stambenih kredita.  

Kako mogu saznati jesam li kreditno sposoban?

Načini utvrđivanja kreditne sposobnosti propisani su internim aktima Banke. Osnovni uvjet za kredit su stalna ili redovita mjesečna primanja te neopterećeni dio plaće iz kojeg ćete vraćati kredit. Kreditnu sposobnost na konkretnom primjeru najbolje može izračunati djelatnik Banke u poslovnici, a sastanak s njime možete ugovoriti online.

Je li povoljnije koristiti nenamjenski kredit ili prekoračenje?
Pogodnosti nenamjenskog kredita su:
  • niža kamatna stopa nego kamatna stopa koja se obračunava na prekoračenje
  • duži rok otplate
  • otplaćuje se u mjesečnim anuitetima te se osim obračunate kamate otplaćuje i dio glavnice
Pogodnosti prekoračenja u odnosu na nenamjenski kredit:
  • brza realizacija
  • nisu potrebni jamci/sudužnici
  • sami određujete tempo korištenja i povrata sredstava
Kreditno poslovanje - JABA
Kakvu kamatnu stopu će klijenti imati po kreditu kada se prebaci u HPB?
Kredite realizirane u JABA-i prenijet ćemo u HPB uz zadržavanje svih trenutno važećih uvjeta (kamatna stopa, visina anuiteta, valuta te datum dospijeća ostaju nepromijenjeni).
Kredit se plaćao sa tekućeg računa trajnim nalogom. Kakva će biti otplata kredita po prebacivanu kredita u HPB?
Otplata trajnim nalogom nastavit će se i u HPB-u.
Kredit se naplaćivao putem administrativne zabrane s mirovine. Kako će HZMO znati nove podatke za uplatu? Da li će se i dalje kredit plaćati putem administrativne?
Za uplatu rata kredita u travnju Zavod će prema dostavljenoj datoteci koju očekujemo promijeniti partije kredita i uplatiti u korist HPB-a, s naznakom da se radi o klijentima Jadranske banke. Tako da će se krediti redovno nastaviti otplaćivati putem administrativne zabrane.
Kredit se naplaćivao putem administrativne zabrane s plaće. Kako će poslodavac znati nove podatke za uplatu? Treba li mu javiti?
HPB će nakon pripajanja dostaviti obavijest o novom broju kredita s uputama za plaćanje anuiteta. Do zaprimanja navedene obavijesti, odnosno najkasnije do 31. ožujka 2020. godine obveze po kreditu možete plaćati na potpuno identičan način kao i do sada. Nakon zaprimanja obavijesti novi broj kredita potrebno je dostaviti poslodavcu.
Platni promet
Uplatio/la sam novac na pogrešan račun. Kako da dođem do svojih sredstava?

Reklamaciju možete podnijeti u bilo kojoj poslovnici Banke uz predočenje naloga kojim je uplata pogrešno izvršena. Ukoliko niste u mogućnosti doći do poslovnice Banke, pisanu reklamaciju koja mora sadržavati i vaše osobne podatke te nalog kojim je uplata izvršena možete poslati putem email-a: reklamacije@hpb.hr ili na broj faxa: 01 4888 377.

Naknadna dostava izvoda o stanju i promjenama po poslovnom računu?

Ukoliko iz nekog razloga klijent ne zaprimi izvod po poslovnom računu isti se može zatražiti u poslovnicama Banke, email-om na adresu DBPP@hpb.hr ili faksom na broj 01 4804 698 uz predočenje pisanog zahtjeva potpisnim od strane ovlaštene osobe.

Koji je postupak izdavanja BON 2 obrasca?

Podatke o solventnosti Banka izdaje na zahtjev klijenta – vlasnika računa ili na zahtjev nekog drugog poslovnog subjekta ovisno o tome je li klijent – vlasnik računa suglasan s davanjem navedenih podataka na zahtjev drugih poslovnih subjekata.
BON 2 se može zatražiti u poslovnicama banke, email-om na adresu DBPP@hpb.hr ili faksom na broj 01 4804 698 uz predočenje pisanog zahtjeva potpisnim od strane ovlaštene osobe.

Koliko traje knjiženje uplate iz inozemstva i što je potrebno dostaviti uplatitelju?

Knjiženje uplate iz inozemstva na račun korisnika sredstava vrši se s datumom valute odobrenja iz naloga za plaćanje. Uplatitelju je potrebno dostaviti IBAN primatelja sredstava, SWIFT/ BIC banke: HPBZHR2X te ime i prezime odnosno naziv primatelja sredstava.

Što su to NKS ciklusi?

Nacionalni klirinški sustav (NKS) je središnji sustav za multilateralni obračun po neto načelu s garantiranim limitima velikog broja međubankovnih transakcija koje glase na relativno male iznose, odnosno kroz NKS se realiziraju sve međubankovne transakcije.
Obračun platnih transakcija obavlja se u skladu s vremenima određenim Terminskim planom obračuna u NKS-u.Tijekom dana postoje četiri ciklusa knjiženje. Obračunski dan NKS-a započinje od 18:30 sati prethodnog radnog dana do 18:30 sati tekućeg radnog dana. Banka zaprima naloge prema terminskom planu izvršenja platnih transakcija objavljenim na web stranicama Banke. Ciklusi knjiženja ne odvijaju se neradnim danima.

Kako mogu saznati tko mi je blokirao račun?

Razlog blokade moguće je doznati u poslovnici Banke ili pozivom na besplatan info telefon 0800 472 472. Ukoliko se radi o ovrsi, za dodatne informacije potrebno je obratiti se u FINA-u.

Na koji je način moguće podmiriti dugovanje po računu koji je blokiran zbog ovrhe?

Ukoliko postoji dugovanje po računu koji je blokiran radi ovrhe, podmirenje obaveza moguće je dogovoriti isključivo u poslovnicama HPB-a.

Gdje otvaram zaštićeni račun?

Zahtjev za otvaranjem zaštićenog računa potrebno je potpisati u poslovnici Financijske agencije (FINA). Djelatnici FINA-e zatim zahtjev prosljeđuju Banci koja otvara zaštićeni račun na vaše ime u roku jednog dana.

Ukoliko je poslodavac uplatio cijelu plaću na blokirani tekući račun što klijent treba napraviti?

Ukoliko nije otvoren zaštićeni račun potrebno je postupiti sukladno naputku iz prethodnog odgovora, te dodatno: kako bih prijenos zaštićenog dijela (plaće, mirovine) mogli izvršiti, klijent je dužan u roku od 8 dana u FINA-u dostaviti potrebnu potvrdu uplatitelja o iznosu sredstava izuzetih iz ovrhe. Ukoliko se potvrda ne dostavi u navedenom roku, sredstva će biti utrošena za ovrhu.

Račun mi je blokiran zbog ovrhe. Kome se trebam javiti?

Kako biste saznali sve potrebne informacije o ovrsi koja je aktivirana po vašim računima (iznos, ovrhovoditelj…) potrebno je javiti se u vama najbližu poslovnicu Financijske agencije (FINA).
Klijenti usmeno mogu od FINA-e dobiti, bez naknade, osnovne informacije za plaćanje, poslovnom broju, ovrhovoditelju, sudu te javnom bilježniku.
Pisane potvrde, specifikacije naplate ili preslike iz Očevidnika redoslijeda osnova za plaćanje, FINA izdaje uz naknadu.

Poslovanje s fizičkim osobama
Kako glasi SWIFT Banke?

SWIFT Banke je HPBZHR2X.

Mogu li slijepe ili nepismene osobe otvorit tekući račun?

Nepismene osobe prihvaćaju opće uvjete Banke stavljanjem otiska prsta na obrazac Ugovora. Slijepe ili slabovidne osobe prihvaćaju opće uvjete Banke kao i sve druge, poslovno sposobne osobe vlastoručnim potpisom na obrazac Ugovora. Zaposlenik Banke je dužan pročitati opće uvjete poslovanja s fizičkim osobama nepismenoj, slijepoj ili slabovidnoj osobi. Nepismena ili slijepa osoba može biti u pratnji s osobom od povjerenja koja će joj pročitati – objasniti ugovore, opće uvjete i ostalu dokumentaciju te ujedno može provjeriti ispravnost unesenih podataka koje nepismena ili slijepa osoba ne bi mogla samostalno i pravovremeno uočiti.

Želim zatvoriti svoj tekući račun u banci. Što trebam učiniti?

Tekući račun možete zatvoriti u poslovnicama Banke ili poštanskim uredima, a potrebno je sljedeće:

  • vratiti karticu tekućeg računa vlasnika i opunomoćenika ukoliko postoje
  • vratiti uređaje za identifikaciju klijenta (token) te druge isprave i dokumente vezane za poslovanje po računu
  • podmiriti sve obveze po računu i kreditnim karticama vezanim uz isti
Kako glasi IBAN Banke?

IBAN Banke je HR46 2390 0011 0700 0002 9.

Tko može otvoriti tekući račun u HPB-u?

Tekući račun može otvoriti:

  • poslovno sposobna fizička osoba, rezident i nerezident;
  • maloljetna osoba u radnom odnosu;
  • maloljetna osoba uz zakonskog zastupnika;
  • osoba pod skrbništvom uz skrbnika.
Nisam državljanin Republike Hrvatske, što mi je potrebno za otvaranje računa u Banci?

Strani državljani mogu otvoriti račun u poslovnici Banke uz predočenje važećeg identifikacijskog dokumenta i potvrde o osobnom identifikacijskom broju (OIB-u) koji je prethodno izdala Porezna uprava RH.  

Može li se ukinuti trajni nalog?

Trajni nalog može se ukinuti na zahtjev vlasnika transakcijskog računa u poslovnici Banke ili poštanskom uredu.  

Što je to trajni nalog?

To je nalog kojim vlasnik transakcijskog računa ovlašćuje Banku da u njegovo ime i za njegov račun obavlja redovita plaćanja. On se može ugovoriti u jednakim ili različitim iznosima, a prilikom njegovog ugovaranja određuje se i datum izvršavanja naloga.

Može li opunomoćena osoba po transakcijskom računu zadati trajni nalog po istom?

Ne može. To može učiniti samo vlasnik transakcijskog računa.

Mogu li se u HPB-u naplatiti čekovi neke inozemne banke?
HPB ne preuzima na naplatu čekove izdanja stranih banaka u valuti USD, AUD i CAD bez obzira na vrijednost čeka.Preuzimanje ostalih čekova inozemnih banaka provodi se uz naplatu naknade sukladno važećoj Odluci naknadama u poslovanju s fizičkim osobama.Od 2016. godine HPB ne zaprima putničke čekove bez obzira na valutu čeka.
Nasljednik sam po računu preminule osobe. Kome se moram javiti i što mi je od dokumentacije potrebno?

Potrebno je da se nasljednik/ci jave u poslovnicu Banke ili poštanski ured s važećim osobnim dokumentom i pravomoćnim rješenjem o nasljeđivanju (original ili kopija ovjerena kod javnog bilježnika). Ukoliko ostavinska rasprava nije pokrenuta i postoji mogućnost da će izdavanje rješenja o nasljeđivanju zahtijevati duže razdoblje Banku je potrebno obavijestiti o smrti vlasnika računa donošenjem smrtnog lista u poslovnicu Banke ili poštanski ured.

Postoji li mogućnost otvaranja računa iz inozemstva bez osobnog dolaska u poslovnicu Banke?
Banka može i temeljem propisno ovjerene specijalne punomoći i identifikacijskog dokumenta uspostaviti poslovni odnos s klijentom. Specijalnu punomoć i identifikacijski dokument ovjerava domaće ili strano nadležno tijelo sukladno posebnim propisima. Ovjera dokumenata (specijalna punomoć) ne smije biti starija od 3 (tri) mjeseca za nerezidenta odnosno 6 (šest) mjeseci za rezidenta. U specijalnoj punomoći moraju biti navedeni svi potrebni identifikacijski podaci, pravne radnje i poslovi koje opunomoćenik može u ime i za račun vlasnika obavljati. Račun se blokira i tek kad na račun bude doznačena prva uplata s računa klijenta otvorenog u drugoj kreditnoj instituciji ili se klijent (vlasnik računa) osobno identificira u Banci račun se može deblokirati, izdati kartice za raspolaganje te se (sukladno punomoći ili na zahtjev vlasnika računa) mogu ugovoriti usluge izravnog bankarstva. Sva sredstva koja se proknjiže na novootvoreni račun prije sredstava doznačenih s računa otvorenog na ime klijenta iz druge kreditne institucije (banke), odnosno prije osobne identifikacije klijenta u poslovnici Banke, moraju se vratiti uplatitelju umanjena za troškove slanja te se u navedenom slučaju račun treba zatvoriti.
Hoće li banka izvršiti trajni nalog ako na transakcijskom računu nemam osigurana sredstva za njegovo izvršenje?

Izvršenje trajnog naloga, za koje na dan dospijeća nisu osigurana sredstva na transakcijskom računu s kojeg se izvršava plaćanje, provodi se na sljedeći način:

  • za kredit odobren u Banci sve dok se u cijelosti ne naplati dospjeli anuitet
  • 25 dana za trajne naloge u korist kredita po mandatnim poslovima
  • 15 dana za trajne naloge u korist računa fizičkih osoba otvorenih u Banci
  • 7 dana za trajne naloge u korist računa otvorenih u drugim bankama.

Istekom navedenog roka, ukoliko se trajni nalog nije izvršio, Banka će vam dostaviti Obavijest o neizvršenju trajnog naloga i naplatiti naknadu sukladno važećim naknadama Banke. Nakon tri uzastopna neizvršenja Banka zatvara trajni nalog.

Gdje mogu otvoriti devizni račun i što mi je potrebno od dokumenata da bih ga otvorio?

Devizni račun možete otvoriti u poslovnicama Banke uz predočenje važećeg identifikacijskog dokumenta i potvrde o osobnom identifikacijskom broju (OIB-u). Otvaranje računa je besplatno.

Na kućnu adresu dobivam izvatke po tekućem računu koji mi nisu potrebni i želio bih ukinuti tu uslugu. Što je potrebno učiniti?

Zahtjev za ukidanjem slanja izvatka na kućnu adresu možete podnijeti u bilo kojoj poslovnici Banke ili poštanskom uredu. Osim usluge slanja izvatka na kućnu adresu, Banka nudi mogućnost slanja izvatka putem email-a, a izvadak o promjenama stanja i transakcijama po računu možete  zatražiti u svim poslovnicama Banke.

Što je potrebno napraviti kako bih aktivirao SMS/E-mail uslugu i koliki je mjesečni trošak usluge?

Potrebno je ispuniti zahtjev za aktivaciju SMS/E-mail usluge u najbližoj poslovnici Banke ili poštanskom uredu.
Naknade za korištenje SMS/Email usluge možete pronaći ovdje.  

Kako mogu provjeriti stanje svog tekućeg računa?
Informacije o stanju računa možete saznati u svim poslovnicama i na bankomatima Banke, uredima Hrvatske pošte ili putem usluga izravnog bankarstva Banke koje, ako nemate ugovoreno, možete ugovoriti u svim poslovnicama Banke i uredima Hrvatske pošte.
Poslovanje s fizičkim osobama - JABA
Na koji način klijenti HPB-a mogu koristiti dopušteno prekoračenje?
Sukladno Općim uvjetima za otvaranje, vođenje i zatvaranje transakcijskih računa fizičkih osoba HPB može vlasniku tekućeg računa u kunama staviti na raspolaganje sredstva koja premašuju trenutno pozitivno stanje tekućeg računa u kunama i to u iznosu i za razdoblje koje je u skladu s poslovnom politikom Banke, temeljem prešutnog prekoračenja po navedenom tekućem računu. U slučaju umanjenja (djelomičnog ukidanja) ili ukidanja dopuštenog prekoračenja, HPB će o tome, na ugovoreni način, najmanje 30 dana prije dana efektivnog umanjenja ili ukidanja dopuštenog prekoračenja, obavijestiti vlasnika tekućeg računa u kunama.
Hoće li mirovine i dalje biti 1. u mjesecu?
Dosadašnja praksa isplate mirovima 1. u mjesecu ostaje nepromijenjena. U HPB-u se mirovine na tekući račun isplaćuju uvijek 1. u mjesecu - neovisno o radnim danima i praznicima. Neradnim danima i praznicima mirovinom je moguće raspolagati na bankomatima i putem usluga online bankarstva. Mirovine koje se isplaćuju na štedne knjižice se u HPB-u isplaćuju 10. u mjesecu.
Hoće li moji podaci u HPB-u biti sigurni?
Vaši osobni podaci u HPB-u su sigurni. Prilikom prikupljanja vaših osobnih podataka HPB će vas tražiti samo one podatke potrebne za traženu uslugu ili proizvod. Vaši osobni podaci se obrađuju poštujući sva vaša prava sukladno Politici zaštite osobnih podataka. Svi vaši prikupljeni podaci zaštićeni su zakonom kao tajni podaci. Politika zaštite osobnih podataka dostupna vam je na našoj web stranici. S Politikom će vas upoznati i naši zaposlenici u svakoj HPB poslovnici i ispostavi.
Kolika je naknada za vođenje deviznog računa?
Bez obzira postoji li promet ili ne po deviznom računu se naplaćuje naknada za vođenje računa koja temeljem važeće Odluke o naknadama i drugim troškovima HPB-a za usluge u poslovanju iznosi: EUR/5,00 kn, USD i CHF/2,00 kn, AUD i CAD/0,50, ostale valute bez naknade, isto vam je navedeno i u Obavijesti koju ste zaprimili. Naknada se naplaćuje samo ako na računu ima sredstava i na taj način je onemogućeno dovođenje deviznog računa u nedozvoljeni minus.
Na koji način će se tretirati ugovori o oročenju nakon pripajanja HPB-u obzirom da će neki od njih tada prijeći osiguranu svotu od 100.000 EUR?
Sustav osiguranja depozita regulira Državna agencija za osiguranje štednih uloga i sanaciju banaka i isto pravilo vrijedi za sve banke u RH. Državna agencija za osiguranje štednih uloga i sanaciju banaka osigurava iznose koje deponent ima u kreditnoj instituciji na dan nastupa osiguranog slučaja, a najviše do iznosa od 100.000,00 EUR-a kunskoj protuvrijednosti po srednjem tečaju HNB-a na dana nastupa osiguranog slučaja. Informacije o sustavu osiguranja depozita JABA dostavlja jednom godišnje na adresu klijenta, a objavljene su i na internetskim stranicama JABA-e i HPB-a.
Za koje primatelje plaćanja mogu ugovoriti izravna terećenja?
Izravna terećenja možete ugovoriti kod sljedećih pružatelja usluga: Tele2, Hrvatska radiotelevizija, Hrvatski telekom d.d., Triglav osiguranje d.d., Adriatic Slovenica d.d., A1, Generali, Grawe, HEP.
Imao sam trajni nalog u JABA-i, hoću li morati zadavati novi?
Ne. Nakon pripajanja bit će prebačene sve povezane usluge (koje ste imali u JABA-i) po tekućem računu pa tako i trajni nalozi.
Kakva je to naknada koja se naplaćuje za neizvršenje trajnog naloga?
Vlasnik računa je dužan na dan dospijeća trajnog naloga osigurati sredstva za njegovo izvršenje. Propisani rok za izvršenje trajnih naloga od dana dospijeća je 7 dana za eksterni i 15 dana za interni trajni nalog. Ako istekom propisanog roka nisu osigurana sredstva trajni nalog se neće izvršiti i automatizmom će se naplatiti naknada za neizvršenje prema važećoj Odluci o naknadama i drugim troškovima HPB-a za usluge u poslovanju.
Što će biti sa štednim knjižicama?
Štedne knjižice bit će prenesene u HPB.
Što će se dogoditi s oročenom štednjom?
Oročena štednja prenosi se u HPB pod istim uvjetima koji su sklopljeni u JABA-i do dospijeća.
Poslovanje s pravnim osobama
Gdje se može dobiti Potvrda o uplati osnivačkog pologa i na koji račun se osnivački polog uplaćuje?
Osnivački polog uplaćuje se na račun: HR88 2390 0011 0239 0002 3, model: HR00, poziv na broj primatelja: OIB tvrtke u osnivanju, opis: uplata osnivačkog pologa i naziv društva u osnivanju.Potvrdu o uplati osnivačkog pologa moguće je dobiti u FINA-i (za uplate obavljene u FINA-i u korist navedenog računa). Izuzev FINA-e, Potvrdu o uplati osnivačkog pologa moguće je dobiti u svim poslovnim jedinicama Banke.
Gdje se može podići i predati dokumentacija potrebna za otvaranje računa?

Dokumentacija za otvaranje računa može se podići u poslovnim jedinicama Banke ili FINA-e te popuniti i preuzeti sa web stranice Banke - Otvaranje transakcijskog računa. Popunjenu dokumentaciju poslovni subjekt može isto tako predati u poslovnim jedinicama Banke ili FINA-e.  

Gdje se poslovni subjekt može opsluživati?
Poslovni subjekt može se opsluživati u poslovnim jedinicama Banke ili FINA-e. Poslovni subjekt koji se izjasni da se želi opsluživati samo u poslovnim jedinicama Banke ne može se opsluživati u FINA-i. Onaj poslovni subjekt koji se izjasni da se želi opsluživati u FINA-i, može se opsluživati i u poslovnim jedinicama Banke i  FINA-e.
Koja je dokumentacija potrebna za otvaranje transakcijskog računa za pravne osobe u Hrvatskoj poštanskoj banci?

Za otvaranje transakcijskog računa za pravne osobe u HPB-u potrebno je popunjenu i ovjerenu dokumentaciju podnijeti u bilo koju poslovnicu Banke ili FINE. Popis dokumentacije pronađite ovdje.

Kako se mogu izvršiti promjene po Potpisnom kartonu ili promjena nekog drugog podatka u registru računa poslovnih subjekata?

Za promjene osoba ovlaštenih za potpisivanje naloga za plaćanje po Potpisnom kartonu, klijent podnosi tri nova primjerka Potpisnog kartona ovjerena od osobe ovlaštene za zastupanje poslovnog subjekta i preslike osobnih iskaznica svih potpisnika na potpisnom kartonu te Zahtjev za promjenu podataka o poslovnom subjektu u dva primjerka.


Za sve ostale promjene, klijent podnosi Zahtjev za promjenu podataka o poslovnom subjektu u dva primjerka te ukoliko se mijenja neki od statusnih podataka, podnosi i rješenje iz kojeg je vidljiva statusna promjena i preslike osobnih iskaznica svih ovlaštenih osoba (ako je došlo do promjene ovlaštenih osoba).

Kako bih mogao dogovoriti sastanak s bankarom odgovornim za kreditiranje obrtnika?

Svoj sastanak možete ugovoriti putem online obrasca, na brojeve ili email adrese kontakt osoba za Male poduzetnike ili u bilo kojoj podružnici (poslovnici) Banke.

Mogu li u Banci dobiti savjet vezan uz pokretanje novog posla?
Da, osim financijske potpore, svi poduzetnici u HPB-u mogu dobiti i stručnu savjetodavnu pomoć oko realizacije svojih projekata.
Zaštita prava klijenata (Prigovori/pritužbe) - JABA
Kako brže riješiti nezadovoljstvo (spornu situaciju) sa proizvodom/uslugom koji sam ugovorio sa JABA-om ili HPB-om?
Pokušati riješiti spornu situaciju u izravnom usmenom obraćanju HPB-u, u najbližoj poslovnici HPB-a, najbližem Regionalnom centru za gospodarstvo ili telefonom pozivanjem Kontakt centra HPB-a.
Što mogu učiniti ako u izravnom obraćanju HPB-u ne riješim spornu situaciju?
Ako ni nakon razgovora s odgovornom osobom u HPB-u niste riješili nesporazum, tada predlažemo da uputite pisani prigovor/pritužbu HPB-u.
Kada podnosim prigovor/pritužbu HPB-u?
Ako smatrate da se HPB ili JABA ne pridržavaju uvjeta iz vašeg ugovora imate pravo uputiti HPB-u pisani prigovor/pritužbu.
Koji su minimalni podaci koje treba dostaviti HPB-u kod podnošenja prigovora/pritužbe?
  • osobne podatke podnositelja (ime i prezime fizičke osobe odnosno naziv tvrtke ako je podnositelj pravna osoba),
  • adresu podnositelja (fizičke odnosno pravne osobe),
  • OIB,
  • detaljan opis događaja ili okolnosti koje su izazvale nezadovoljstvo, a koje su predmet prigovora ili pritužbe te dokaz osnovanosti prigovora ili pritužbe.
Kako podnosim prigovor/pritužbu HPB-u za proizvode/usluge koje sam ugovorio u JABA-i ili HPB-u?
Prigovor/pritužba podnosi se HPB-u pisanim putem na jedan od ponuđenih načina:
  • osobno u najbližoj poslovnici HPB-a ili u Regionalnom centru za gospodarstvo,
  • elektroničkim putem na web stranici HPB-a https://www.hpb.hr/kvaliteta-usluge
  • e-mailom: kvalitetausluge@hpb.hr i hpb@hpb.hr,
  • poštom: Hrvatska poštanska banka, dioničko društvo, Ured za upravljanje kvalitetom usluge, Jurišićeva 4, 10 000 Zagreb
  • telefaksom: 01/4707 987.
Kako podnosim prigovor/pritužbu na obradu osobnih podataka za proizvode/usluge koje sam ugovorio u JABA-i ili HPB-u?
Prigovori/pritužbe koji se odnose na obradu osobnih podataka podnose se službeniku za zaštitu osobnih podataka na e-mail: dpo@hpb.hr i rješavaju se na način uređen Politikom zaštite osobnih podataka HPB objavljenom na internetskim stranicama HPB www.hpb.hr.
Koji je zakonski rok za rješavanje prigovora/pritužbi?
Sukladno važećim propisima HPB će se pisano očitovati na prigovor ili pritužbu u roku od 10 (deset) dana od dana zaprimanja prigovora ili pritužbe, odnosno u drugim rokovima za pojedine usluge za koje su drugim zakonima propisani duži, drugačiji rokovi.
Da li ću dobiti pisani odgovor na prigovor/pritužbu od HPB-a?
Odgovorne osobe za rješavanje prigovora/pritužbi HPB-a dostavit će pisani odgovor na podneseni prigovor/pritužbu u zakonskom roku na vašu dopisnu adresu koju ste prijavili JABA-i/HPB-u.
Gdje mogu pročitati više informacija o načinu podnošenja i rješavanja prigovora/pritužbi HPB-a?

Pošaljite nam upit

Niste pronašli odgovor na svoje pitanje? Obratite nam se za pomoć.





Poštovani,

vaša poruka je uspješno poslana.

Zahvaljujemo se na vašem obraćanju Banci.

Vaša Hrvatska poštanska banka, dioničko društvo