Što je mToken?

mToken u potpunosti zamjenjuje fizički token, dostupan je na mobilnom uređaju i sastavni  je dio mHPB aplikacije koja omogućava niz dodatnih pogodnosti.

mToken je besplatna usluga Banke koja se koristi za identifikaciju korisnika prilikom prijave u HPB internetsko bankarstvo, prilikom prijave u sustav eGrađani, za kupnju putem interneta te za potvrdu naloga na internetskom bankarstvu.

Preuzmite Upute za korištenje mTokena u PDF formatu.

Kako aktivirati mToken?

Kako koristiti mToken?

Prednosti mTokena

  1. Potpuno besplatan
  2. Praktičan i siguran za korištenje
  3. Uvijek dostupan na mobilnom uređaju
  4. Omogućuje prijavu na sustav eGrađani za fizičke osobe
  5. Omogućuje autorizaciju transakcija za kupnju putem interneta
  6. Na jednoj aplikaciji dvije usluge: mobilno bankarstvo i mToken

Što je PSD2?

PSD2 je zakonska regulativa Europske unije kojoj je glavni cilj otvaranje tržišta plaćanja te omogućavanje trećim stranama da u ime korisnika usluga digitalnog bankarstva obavljaju platne usluge. U tu svrhu uvedene su dvije nove usluge:

Što PSD2 donosi klijentima?
  1. Za klijente to znači da će preko jednog pružatelja usluge plaćanja i/ili informiranja o računu, moći raspolagati sredstvima s jednog ili više računa, u jednoj ili svim bankama u kojima ima otvoren račun, odnosno da će preko istog moći provjeravati stanje računa u jednoj ili više banaka. Preduvjet tome je sklapanje posebnog ugovora između pružatelja usluge (PISP/AISP) i klijenta te davanje suglasnosti za račune terećenja i račune informiranja. U tom slučaju, uloga Banke je davanje potrebnih informacija o klijentima s kojima imaju sklopljen ugovor, odnosno za one račune za koje su dobili suglasnost.
  2. Povećanu sigurnost klijenta dinamičkim povezivanjem transakcija – plaćanja koja se provode prema računu primatelja na koji nije ranije evidentirana uplata od strane korisnika usluge internetskog ili mobilnog bankarstva, morat će se autorizirati s novom metodom APPLI 3. Primjena pouzdane autentifikacije klijenta uključuje dinamičku vezu između iznosa transakcije i računa primatelja plaćanja
  3. Povećanu sigurnost klijenta te jednostavnije i brže provođenje transakcija prilikom kupovine putem interneta (3D Secure code)
Kakvog utjecaja PSD2 ima na moju uslugu internetskog i mobilnog bankarstva?

Od 22. listopada 2019. godine, na internetskom i mobilnom bankarstvu za fizičke osobe i poslovne subjekte, koriste se dvije metode autorizacije transakcija: postojeća metoda APPLI 2 i nova metoda APPLI 3.

Svi korisnici koji će provoditi naloge, moraju dodati primatelje plaćanja na liste pouzdanih primatelja, neovisno o tome jesu li u prošlosti imali prema njima plaćanja. To znači da svaki prvi put kod plaćanja prema primatelju koji nije na listi pouzdanih primatelja, ukoliko želite provesti plaćanje pojedinačno, grupno ili putem datoteke, istoga morate dodati na listu primjenom metode APPLI 3.

Postojeća metoda autorizacije APPLI 2 koristi se:

– kada klijent inicira plaćanje prema primatelju prema kojem ste već imali plaćanja uz uvjet da se nalazi na listi pouzdanih primatelja

– kada klijent inicira plaćanje prema primatelju koji je prethodno dodan na listu pouzdanih primatelja.

Nova metoda autorizacije APPLI 3 koristi se:

– kada klijent inicira prvi put plaćanje prema određenom primatelju koji se ne nalazi na listi pouzdanih primatelja

– kada klijent pojedinačno stvara ili mijenja listu pouzdanih primatelja

Imam 'stari' token s kojim ne mogu potvrđivati naloge. Što mi je činiti?

Ukoliko vaš mobilni uređaj ne podržava mobilnu aplikaciju za aktivaciju mTokena ili niste u mogućnosti aktivirati mToken, potrebno je stari (fizički) token zamijeniti novim u bilo kojoj poslovnici Banke odnosno u Regionalnom/Poduzetničkom centru kod Voditelja poslovnog odnosa ako token koristite za poslovni račun.

Istekao mi je kod za mToken. Kako mogu dobiti novi?

Novi kod možete zatražiti u bilo kojoj poslovnici Banke.

Print sadržaja stranice

Preuzmite sadržaj ove stranice u PDF formatu za print