Mjere za olakšavanje otplate financijskih obveza građana

Banka je pripremila mjere za klijente koji imaju poteškoće u otplati financijskih obveza.
Pozivamo vas da se javite u Banku kako bismo zajedno utvrdili koja je od mjera olakšavanja otplate obveza najprimjerenija vašoj financijskoj situaciji.

Pozivamo sve klijente koji mogu podmirivati svoje financijske obveze da to i dalje čine redovito, bez apliciranja za mjere pomoći budući da su navedene mjere namijenjene najteže pogođenim građanima, odnosno klijentima zaposlenim kod poduzetnika čije je poslovanje ili ostvarivanje prihoda već pogođeno ili će biti pogođeno pandemijom koronavirusa.

Mjere pomoći

Klijentima koji nisu u mogućnosti redovito podmirivati financijske obveze zbog efekata pandemije koronavirusa, omogućujemo više različitih mjera pomoći:

Nakon zaprimanja vašeg Zahtjeva, a po izvršenim provjerama, Banka u svrhu razmatranja Zahtjeva i donošenja odluke može zatražiti dostavu dodatne dokumentacije kojom se dokazuju razlozi za reprogram vašeg kredita.
Ukoliko imate više kredita, za koje želite podnijeti Zahtjev za olakšavanje otplate kreditnih obveza, molimo vas da za svaki kredit ispunite zaseban Zahtjev.
Popunjeni Zahtjev upućujete e-mailom na adresu mjerepomoci.stanovnistvo@hpb.hr

Zbog velikog interesa za našim mjerama pomoći u otplati financijskih obveza te zbog izvanrednih okolnosti uzrokovanih koronavirusom u kojima nam je zdravlje i sigurnost klijenata i zaposlenika na prvom mjestu, moguće je duže čekanje na povratnu informaciju.
Trudimo se odgovoriti u najkraćem mogućem roku na sve zaprimljene zahtjeve te ovim putem našim klijentima zahvaljujemo na razumijevanju i strpljenju.

Uvjeti za realizaciju

Pravo na realizaciju mjera pomoći imaju klijenti koji kumulativno zadovoljavaju sljedeće kriterije:

  1. Uredno su podmirivali svoje obveze prema Banci 31. prosinca 2019.
  2. a) Rade kod poslodavca čije je poslovanje ili ostvarivanje prihoda već pogođeno pandemijom koronavirusa – realiziran je pad prihoda u ožujku 2020. u odnosu na ožujak 2019.
    ili
    b) Rade kod poslodavca čije će poslovanje biti pogođeno pandemijom koronavirusom – očekivani prihodi za 2020., uključujući novonastale okolnosti, su niži od planiranih prihoda za 2020.
    ili
    c) Izgubili su radno mjesto kod poslodavca čije je poslovanje pogođeno pandemijom koronavirusa.
    ili
    d) Fizička osoba je vlasnik/suvlasnik nekretnine/član kućanstva u kojoj je prijavljen za stanovanje, a za koju  je preliminarno kao posljedica potresa iz ožujka 2020.g. s epicentrom u Zagrebu, utvrđena privremena ili trajna nemogućnost stanovanja ili su utvrđena velika oštećenja kod useljivih nekretnina uz uvjet dostave dokumentacije:
    – obavezno žuta ili crvena naljepnica, zapisnik statičara ukoliko postoji
    ili
    -potvrda nadležnog tijela javne ili državne uprave ili samouprave o privremenoj/trajnoj neuporabljivosti nekretnine u kojoj fizička osoba stanuje

Način realizacije

  • Vodeći se preporukama stručnih službi RH vezano uz mjere zaštite u okolnostima izvanredne situacije pandemije koronavirusa, pozivamo vas da svoj popunjeni zahtjev za olakšanje otplate kreditnih obveza prvenstveno upućujete e-mailom na adresu mjerepomoci.stanovnistvo@hpb.hr
  • Ukoliko niste u mogućnosti uputiti zahtjev e-mailom, na raspolaganju su vam djelatnici HPB Kontakt centra na broju telefona 0800 472 472 radnim danom od 06:00 do 22:00.
  • S obzirom na to da Banka posluje sukladno preporukama stručnih službi RH i u okolnostima kada je potrebno čim je više moguće izbjegavati sve vrste kontakata s ciljem sprječavanja širenja zaraze koronavirusom, molimo vas da zahtjeve za mjerama pomoći podnosi u poslovnicama isključivo u opravdanim i iznimnim situacijama.

Potrebna dokumentacija

Bez obzira na koji način podnosite zahtjev, molimo vas da pripremite sljedeći set podataka:

Nakon zaprimanja vašeg Zahtjeva, a po izvršenim provjerama, Banka u svrhu razmatranja Zahtjeva i donošenja odluke može zatražiti dostavu dodatne dokumentacije kojom se dokazuju razlozi za reprogram vašeg kredita.
Ukoliko imate više kredita, za koje želite podnijeti Zahtjev za olakšavanje otplate kreditnih obveza, molimo vas da za svaki kredit ispunite zaseban Zahtjev.
Popunjeni Zahtjev upućujete e-mailom na adresu mjerepomoci.stanovnistvo@hpb.hr

Najčešća pitanja

Mjere za olakšavanje otplate financijskih obveza građana
Mora li zahtjev biti potpisan?
Zahtjev ne mora biti potpisan.
Koju dokumentaciju moram priložiti kako bi mi se odobrila jedna od mjera?
Potrebno je priložiti u cijelosti popunjen Zahtjev, a za osobe pogođene potresom (Sisačko-moslavačka, Zagrebačka i Karlovačka županija) potrebno je dostaviti dokumentaciju o stupnju oštećenja imovine (žuta/crvena) naljepnica, zapisnik statičara ukoliko postoji ili potvrdu nadležnog tijela javne/državne uprave/samouprave o privremenoj/trajnoj neuporabljivosti nekretnine u kojoj fizička osoba stanuje.
Što ako mi se kredit plaća administrativnom zabranom od poslodavca, a zatražio sam odgodu plaćanja kredita?
Ukoliko ste podnijeli zahtjev za odgodu plaćanja, možete javiti poslodavcu da privremeno obustavi postupanje po administrativnoj zabrani, a nakon što Vam provedemo odgodu plaćanja, Banka će poslodavcu poslati dopis.
Što ako kredit plaćam trajnim nalogom, a zatražio sam odgodu plaćanja kredita ili produženje roka otplate?
Po provođenju vašeg zahtjeva trajni nalog se više neće provoditi ili će se provoditi u umanjenom(dogovorenom) iznosu.
Kada će mi biti odobrena odgoda plaćanja po kreditnim obvezama?
Vaš zahtjev bit će obrađen u najkraćem mogućem roku te vas molimo za strpljenje i razumijevanje. Brzina obrade zahtjeva ovisi o broju podnesenih zahtjeva.
Plaća li se naknadu za obradu zahtjeva?
Banka ne naplaćuje naknadu za obradu zahtjeva.
Koliko traje obrada Zahtjeva?
Nakon zaprimanja vašeg Zahtjeva, a po izvršenim provjerama, Banka u svrhu razmatranja Zahtjeva i donošenja odluke može zatražiti dostavu dodatne dokumentacije kojom se dokazuju razlozi za reprogram vašeg kredita. Ukoliko imate više kredita, za koje želite podnijeti Zahtjev za olakšavanje otplate kreditnih obveza, molimo vas da za svaki kredit ispunite zaseban Zahtjev. Popunjeni Zahtjev upućujete e-mailom na adresu mjerepomoci.stanovnistvo@hpb.hr
Što je restrukturiranje?
Restrukturiranje u vidu ove mjere za olakšanje otplate je postupak produljenja roka otplate kreditnih zaduženja uz smanjenje mjesečnih anuiteta.
Kome su mjere pomoći namijenjene?
Mjere olakšavanja otplate financijskih obveza namijenjene su klijentima koji zadovoljavaju sljedeće kriterije:
  1. Uredno su podmirivali svoje obveze prema Banci 31. prosinca 2020.
  2. a) Vlasnik/suvlasnik nekretnine/član kućanstva u kojoj je prijavljen za stanovanje, a preliminarno je utvrđena privremena ili trajna nemogućnost stanovanja ili su utvrđena velika oštećenja kod useljivih nekretnina, što se dokazuje dostavom dokumentacije: – o stupnju oštećenja imovine (žuta ili crvena naljepnica) uz zapisnik statičara ukoliko postoji ili – potvrdu nadležnog tijela javne ili državne uprave ili samouprave o privremenoj / trajnoj neuporabljivosti nekretnine u kojoj fizička osoba stanuje (potvrda).b) Iznimno, za klijente s prebivalištem na područja Sisačko-moslavačke županije može se odobriti moratorij ako u trenutku predaje zahtjeva za moratorij nadležne službe nisu dodijelile oznaku stupnja oštećenja objekta u kojem stanuju uz uvjet da klijent dostavi slike oštećenja objekta.c) Klijent ima smanjena primanja ili je izgubio radno mjesto nakon razornog potresa 29.12.2020.g. jer je do potresa bio zaposlen kod poslodavca kojem je poslovni prostor oštećen/razoren u potresu na način da je utvrđena trajna ili privremena nemogućnost uporabe poslovnog prostora što dokazuje: – dostavom potvrde da je klijent kao zaposlenik zaposlen ili je do potresa bio zaposlen na lokaciji odnosno u objektu koji je privremeno /trajno neupotrebljiv i – dostavom dokumentacije o nemogućnosti obavljanja djelatnosti u tom poslovnom prostoru uslijed oštećenja objekta poslodavca (slike objekta, žuta ili crvena naljepnica uz zapisnik statičara ukoliko postoji ili potvrdu nadležnog tijela javne ili državne uprave o privremenoj / trajnoj neuporabljivosti poslovnog prostora poslodavca (potvrda).
Kako mogu predati zahtjev za jednom od mjera?
Popunjeni obrazac Zahtjeva potrebno je priložiti emailu i poslati na adresu  mjerepomoci.stanovnistvo@hpb.hr. S obzirom da se u Zahtjevu traži popunjavanje osobnih podataka, informacije o obradi podataka i vašim pravima možete pronaći na linku www.hpb.hr/zastita-osobnih-podataka Za svaki kredit potrebno je popuniti zasebni Zahtjev te ga priložiti emailu koji nam šaljete.