Mjere za olakšavanje otplate financijskih obveza građana

Nastavno na mjere Vlade RH za pomoć gospodarstvu uslijed epidemije koronavirusa te preporukama HNB-a, pripremili smo model za olakšavanje otplate financijskih obveza u narednim mjesecima građanima kojima je to potrebno.

Pozivamo sve klijente koji mogu podmirivati svoje financijske obveze da to i dalje čine redovito, bez apliciranja za mjere pomoći budući da su navedene mjere namijenjene najteže pogođenim građanima, odnosno klijentima zaposlenim kod poduzetnika čije je poslovanje ili ostvarivanje prihoda već pogođeno ili će biti pogođeno pandemijom koronavirusa.

Mjere pomoći

Klijentima koji nisu u mogućnosti redovito podmirivati financijske obveze zbog efekata pandemije koronavirusa, omogućujemo više različitih mjera pomoći:

Nakon zaprimanja vašeg Zahtjeva, a po izvršenim provjerama, Banka u svrhu razmatranja Zahtjeva i donošenja odluke može zatražiti dostavu dodatne dokumentacije kojom se dokazuju razlozi za reprogram vašeg kredita.
Ukoliko imate više kredita, za koje želite podnijeti Zahtjev za olakšavanje otplate kreditnih obveza, molimo vas da za svaki kredit ispunite zaseban Zahtjev.
Popunjeni Zahtjev upućujete e-mailom na adresu mjerepomoci.stanovnistvo@hpb.hr

Zbog velikog interesa za našim mjerama pomoći u otplati financijskih obveza te zbog izvanrednih okolnosti uzrokovanih koronavirusom u kojima nam je zdravlje i sigurnost klijenata i zaposlenika na prvom mjestu, moguće je duže čekanje na povratnu informaciju.
Trudimo se odgovoriti u najkraćem mogućem roku na sve zaprimljene zahtjeve te ovim putem našim klijentima zahvaljujemo na razumijevanju i strpljenju.

Dodatne mjere pomoći

  • Limiti po prešutnim prekoračenjima tekućih računa bit će zadržani na istim iznosima i onim klijentima kojima bi prekoračenja istekla ili bila ukinuta u naredna tri mjeseca.
  • U naredna tri mjeseca zaustavljamo slanje opomena.
  • Nećemo obračunavati zateznu kamatu po kreditima svim klijentima od 1. travnja do 30. lipnja 2020.

Uvjeti za realizaciju

Pravo na realizaciju mjera pomoći imaju klijenti koji kumulativno zadovoljavaju sljedeće kriterije:

  1. Uredno su podmirivali svoje obveze prema Banci 31. prosinca 2019.
  2. a) Rade kod poslodavca čije je poslovanje ili ostvarivanje prihoda već pogođeno pandemijom koronavirusa – realiziran je pad prihoda u ožujku 2020. u odnosu na ožujak 2019.
    ili
    b) Rade kod poslodavca čije će poslovanje biti pogođeno pandemijom koronavirusom – očekivani prihodi za 2020., uključujući novonastale okolnosti, su niži od planiranih prihoda za 2020.
    ili
    c) Izgubili su radno mjesto kod poslodavca čije je poslovanje pogođeno pandemijom koronavirusa.

Način realizacije

  • Vodeći se preporukama stručnih službi RH vezano uz mjere zaštite u okolnostima izvanredne situacije pandemije koronavirusa, pozivamo vas da svoj popunjeni zahtjev za olakšanje otplate kreditnih obveza prvenstveno upućujete e-mailom na adresu mjerepomoci.stanovnistvo@hpb.hr
  • Ukoliko niste u mogućnosti uputiti zahtjev e-mailom, na raspolaganju su vam djelatnici HPB Kontakt centra na broju telefona 0800 472 472 radnim danom od 08:00 do 18:00.
  • S obzirom na to da Banka posluje sukladno preporukama stručnih službi RH i u okolnostima kada je potrebno čim je više moguće izbjegavati sve vrste kontakata s ciljem sprječavanja širenja zaraze koronavirusom, molimo vas da zahtjeve za mjerama pomoći podnosi u poslovnicama isključivo u opravdanim i iznimnim situacijama.

Potrebna dokumentacija

Bez obzira na koji način podnosite zahtjev, molimo vas da pripremite sljedeći set podataka:

Nakon zaprimanja vašeg Zahtjeva, a po izvršenim provjerama, Banka u svrhu razmatranja Zahtjeva i donošenja odluke može zatražiti dostavu dodatne dokumentacije kojom se dokazuju razlozi za reprogram vašeg kredita.
Ukoliko imate više kredita, za koje želite podnijeti Zahtjev za olakšavanje otplate kreditnih obveza, molimo vas da za svaki kredit ispunite zaseban Zahtjev.
Popunjeni Zahtjev upućujete e-mailom na adresu mjerepomoci.stanovnistvo@hpb.hr

Najčešća pitanja

Mjere za olakšavanje otplate financijskih obveza građana
Što ako mi se kredit plaća administrativnom zabranom od poslodavca, a zatražio sam odgodu plaćanja kredita?
Ukoliko ste podnijeli zahtjev za odgodu plaćanja, možete javiti poslodavcu da privremeno obustavi postupanje po administrativnoj zabrani, a nakon što Vam provedemo odgodu plaćanja, Banka će poslodavcu poslati dopis.
Što ako kredit plaćam trajnim nalogom, a zatražio sam odgodu plaćanja kredita ili produženje roka otplate?
Po provođenju vašeg zahtjeva trajni nalog se više neće provoditi ili će se provoditi u umanjenom(dogovorenom) iznosu.
Kada će mi biti odobrena odgoda plaćanja po kreditnim obvezama?
Vaš zahtjev bit će obrađen u najkraćem mogućem roku te vas molimo za strpljenje i razumijevanje. Brzina obrade zahtjeva ovisi o broju podnesenih zahtjeva.
Plaća li se naknadu za obradu zahtjeva?
Banka ne naplaćuje naknadu za obradu zahtjeva.
Kome su mjere pomoći namijenjene?
Mjere olakšavanja otplate financijskih obveza namijenjene su klijentima koji zadovoljavaju sljedeće kriterije:
  1. Bili su uredni u podmirenju obveza prema Banci na dan 31. prosinca 2019.
  2. a) Rade kod poslodavca čije je poslovanje ili ostvarivanje prihoda već pogođeno pandemijom koronavirusa – realiziran je pad prihoda u ožujku 2020. u odnosu na ožujak. 2019. godine ili b) Rade kod poslodavca čije će poslovanje biti pogođeno pandemijom koronavirusa – očekivani prihodi za 2020., uključujući novonastale okolnosti, su niži od planiranih prihoda za 2020. godinu ili c) Izgubili su radno mjesto kod poslodavca čije je poslovanje pogođeno pandemijom koronavirusa.
Kako mogu predati zahtjev za jednom od mjera?
Popunjeni obrazac Zahtjeva potrebno je priložiti emailu i poslati na adresu  mjerepomoci.stanovnistvo@hpb.hr. S obzirom da se u Zahtjevu traži popunjavanje osobnih podataka, informacije o obradi podataka i vašim pravima možete pronaći na linku www.hpb.hr/zastita-osobnih-podatakaZa svaki kredit potrebno je popuniti zasebni Zahtjev te ga priložiti emailu koji nam šaljete.
Mora li zahtjev biti potpisan?
Zahtjev ne mora biti potpisan.
Koju dokumentaciju moram priložiti kako bi i se odobrila jedna od mjera?
Potrebno je priložiti u cijelosti popunjeni Zahtjev.