Upozorenje: uočene nove prijevare klijenata putem lažnih SMS i WhatsApp poruka

Upozoravamo Vas na uočenu pojačanu aktivnost prevaranata, koji klijentima šalju prijevarne SMS ili WhatsApp poruke te od njih zahtijevaju uplate za otkupnine navodno otete osobe (npr. sin, kći, rođak) ili zbog nemogućnosti pristupa bankovnom računu srodnika, uslijed gubitka ili oštećenja mobilnog uređaja.

Molimo Vas, ne slijedite upute iz SMS ili WhatsApp poruke s nepoznatog broja, u kojoj se od Vas traži:
  • plaćanje prema računu na koji do sada niste plaćali uplatom gotovine u centrima Banke ili Hrvatskoj pošti d.d.
  • plaćanje prema računu na koji do sada niste plaćali i potvrda poveznice te unošenje broja tokena i kodova koje generira token (OTP, MAC ili MDS)
  • potvrda podataka o platnim karticama (broj kartice i CVV2 kod)
  • potvrda osobnih podataka i dostava preslike podataka s bankovnih kartica, osobne iskaznice, podatka o stanjima računa i sl.
Upozoravamo Vas kako je riječ o lažnoj poruci te Vas pozivamo na dodatni oprez:
  • ne otvarajte poveznice i nikako ne postupajte po uputama iz poruke ili na stranici koja se otvara putem poslane poveznice
  • ne dostavljajte osobne i/ili podatke u vezi s financijskim poslovanjem nepoznatim osobama
  • izbrišite poruku iz svog mobitela ili e-maila
  • prije svake transakcije, provjerite sadržaj SMS ili WhatsApp poruke, koju ste zaprimili.
 
Detaljnije informacije o prijevarama i kako se zaštititi od njih nalazi se na mrežnim stranicama:
Sigurnost HPB internetskog bankarstva
Sigurnost HPB mobilnog bankarstva
https://www.hub.hr/hr/sigurnost-na-internetu/vrste-prijevara/vrste-prijevara-i-kako-ih-izbjeci 
https://webheroj.hr/
 
horn_ico