Digitalno bankarstvo omogućuje plaćanja, štednju i upravljanje novcem brzo i jednostavno. Istovremeno su iznimno važni sigurnost i umanjenje rizika od prijevara u vezi s plaćanjem. Iz tog razloga, Banka kontinuirano unaprjeđuje sustave i mehanizme koji nadziru sigurnost usluge i rizike od prijevara.
Kako štitimo svoje klijente?
- Mobilno i internetsko bankarstvo - aplikacije za pristup i uporabu platne usluge sadrže višeslojnu razinu sigurnosne zaštite i imaju uključene mehanizme prepoznavanja rizičnog okruženja u kojem su pokrenute
- mToken/hwToken - platni instrument s višeslojnim mehanizmom zaštite se sastoji od uređaja ili aplikacije, uključujući PIN i personalizirane sigurnosne podatke, biometriju, a služi kao sredstvo za autorizaciju primjenom jednokratnih kodova. Personalizirani sigurnosni podaci ne smiju se dijeliti s drugima
- Praćenje transakcija - sustavi Banke koji se temelje na analizi platnih transakcija u stvarnom vremenu, s ciljem prepoznavanja rizičnih pokazatelja, netipičnog ponašanja korisnika i neuobičajene upotrebe personaliziranih sigurnosnih podataka
- Sprječavanje prijevara - sustav koji automatski može primijeniti dodatne zahtjeve tijekom autorizacije platnog naloga, privremeno onemogućiti zadavanja potencijalno prijevarnog naloga za plaćanje te može privremeno blokirati nastavak vašeg korištenja platne usluge ili u konačnici blokirati vaš platni instrument (mToken/hwToken).
Praćenje transakcija i sprječavanje prijevara
Pri svakom vašem plaćanju, Banka će izvršiti automatizirane provjere naloga za plaćanje, uzimajući u obzir:
- uobičajenu uporabu uređaja i aplikacije digitalnog bankarstva
- znakove zlonamjerne uporabe ili infekcije zlonamjernim programima vašeg uređaja
- prethodne platne navike i ranije provedena plaćanja klijenata
- od ranije poznate scenarije prijevara povezane s plaćanjem.
Ako automatizirana provjera detektira povišen rizik od prijevare ili odstupanje od uobičajenih plaćanja, Banka može:
- privremeno prekinuti korištenje platne usluge s uređaja ili aplikacije
- zatražiti dodatnu autorizaciju plaćanja, zbog čega će od vas tražiti dodatno ili unos PIN-a ili potvrdu putem push notifikacije
- odbiti zaprimanje naloga, kojeg ne ćete biti u mogućnosti odmah provesti, zbog čega ćete trebati podnijeti zahtjev Banci za dodatnu provjeru
- blokirati vaš platni instrument i onemogućiti vam daljnje korištenje platne usluge dok rizici ne budu otklonjeni.
Ako je Banka odbila plaćanja uslijed visokog rizika ili sumnje na prijevaru, možete zatražiti zahtjev provjere, kako bi vam se omogućilo takvo plaćanje. Cilj dodatne provjere je otkloniti sumnju da je automatizirani sustav neispravno prepoznao visoki rizik ili sumnju na prijevaru. Nakon ili tijekom provjere, Banka će vas kontaktirati, a plaćanje će dalje biti omogućeno ili odbijeno.
Zašto su ove promjene važne?
Cilj pojačanih sigurnosnih mjera je otkriti pokušaje prijevara koje nanose financijsku štetu klijentima Banke, s obzirom kako su u porastu prijevare koje klijent nije u mogućnosti uvijek samostalno prepoznati. Na taj način zajedno aktivno sudjelujemo u borbi protiv financijskih prijevara.
Česta pitanja i odgovori:
- Zašto Banka pojačava mjere umanjenja rizika od prijevara pri autorizaciji naloga za online plaćanja?
Banka kontinuirano prilagođava mjere umanjenja rizika od prijevara kojima su izloženi klijenti dok provode
online plaćanja.
- Zašto Banka provodi provjere pri zadavanju naloga za online plaćanja?
Platne usluge koje se pružaju
online u većini su slučajeva glavna meta prevaranata. Banka ovim mjerama štiti svoje klijente od financijske štete u slučaju da potencijalno budete prevareni.
- Na koji način će se na mene odraziti pojačavanje provođenja provjera pri autorizaciji naloga za online plaćanja?
Ako Banka procjeni postoji povišeni rizik od prijevara povezanih s plaćanjem, Banka od vas može tražiti dodatne autorizacijske elemente ili može poduzeti mjere ograničavanja zadavanja naloga ili korištenja platne usluge.
- Na koji način Banka od mene može tražiti dodatne autorizacijske elemente?
Dodatni autorizacijski elementi zahtjevat će se automatizirano unutar aplikacija mobilnog i internetskog bankarstva, primjerice, u okviru uobičajenih postupaka i karakteristika mobilnog i hardverskog tokena - ili unos PIN-a ili potvrda putem
push notifikacije.
- Zašto u određenim slučajevima, kod zadavanja naloga za plaćanje, moram prvo podnijeti zahtjev Banci, prije no što provedem nalog za plaćanje?
Takav slučaj ograničavanja pojavljuje se samo kad je sustav prepoznao visoki rizik vašeg naloga za plaćanje ili visoku razinu sumnje na ranije poznate scenarije prijevara.
- Kako mogu saznati, je li moj zahtjev Banci za provedbu naloga odobren ili odbijen?
Svi zahtjevi i njihovi statusi koje ste podnijeli Banci za provjeru, vidljivi su u izborniku mobilnog bankarstva: „
Više/Sigurnost/Zahtjevi“ i u izborniku internetskog bankarstva: „
Plaćanja/Sigurnost-Zahtjevi“.
- Na koji još način mogu saznati, je li moj zahtjev odobren ili odbijen?
Tijekom ili nakon provjere vašeg zahtjeva, Banka će vas kontaktirati, pozivom ili slanjem e-poruke ili SMS poruke.
- Koliko će trajati realizacija mog zahtjeva?
U većini slučajeva, Banka će u vrlo kratkom roku analizirati Vaš zahtjev i kontaktirati vas.
- Što mogu očekivati tijekom perioda čekanja?
Tijekom perioda čekanja rješavanja zahtjeva, nećete biti u mogućnosti izvršiti specifično plaćanje koje je bilo odbijeno. Tek nakon provjere i odobrenja i povratne informacije od Banke, moći ćete provesti plaćanje.
- Zašto ne mogu provesti plaćanje, iako mi je zahtjev prethodno bio odobren?
Ako Banka odobri vaš zahtjev, plaćanje se može provesti u roku koji vam je odobren, nakon čijeg isteka, nećete biti u mogućnosti provesti plaćanje.