HPB Kockica – dječja oročena štednja
Moje dijete možda još ne razmišlja o financijama – zato ja brinem o njegovoj budućnosti i štedim.
HPB Kockica je dječja oročena štednja, namijenjena je djeci do 18 godina starosti, a omogućava sigurnu i dostupnu štednju za svoje dijete prema vlastitim financijskim mogućnostima.
Za što mogu koristiti dječju oročenu štednju?
Za ulaganje sredstava u budućnost svog djeteta
Za oročenu štednju uz fiksnu kamatnu stopu
Što trebam od papira?
- za dijete:
– izvadak iz matice rođenih ili rodni list djeteta (original ili ovjerena preslika na uvid)
– OIB
– osobna iskaznica (ako je dijete ima) te - za roditelja (zakonskog zastupnika):
– važeća identifikacijska isprava
– OIB ili - za skrbnika/posebnog skrbnika:
– pravomoćno rješenje centra za socijalnu skrb kojim se imenuje skrbnikom,
– važeća identifikacijska isprava
– OIB.
Banka zadržava pravo tražiti i drugu dokumentaciju koju smatra potrebnom za ugovaranja dječje oročene štednje.
- Opći uvjeti HPB-a u depozitnom poslovanju
- Metodologija utvrđivanja promjenjivih kamatnih stopa na dane kredite i primljene depozite od fizičkih osoba
- Uvjeti za dječju štednju
- Uvjeti za štednju – Kockica poklon bon
- Kamatne stope na depozite građana
- Upravljanje imovinom maloljetnika
- Suglasnost raspolaganje imovinom maloljetnici
Imam li neke pogodnosti u HPB-u?
Sredstva možete uplaćivati na oročenu štednju u poslovnoj mreži Banke i uredima Hrvatske pošte, bezgotovinskim prijenosom (trajnim nalogom, internetskim bankarstvom, itd.)
Dječju oročenu štednju možete ugovoriti na rok 12, 24 ili 36 mjeseci uz fiksnu kamatnu stopu
Dječja oročena štednja u brojkama
- Dječju oročenu štednju možete otvoriti iznosom već od 100 HRK, odnosno 15 EUR/USD/CHF
- Kamatne stope saznajte ovdje.
Kalkulator
Često postavljena pitanja
U slučaju prijevremenog raskida oročenja Banka obračunava trenutno važeću kamatnu stopu za najbliži ostvareni rok štednje. Naknada za prijevremeni raskid depozita ne naplaćuje se ukoliko se ugovor raskida u roku od 15 dana od dana ugovaranja ili nakon proteka roka od 15 dana od dana zaključenja ugovora uz uvjet da je depozit barem jednom automatski obnovljen. Prijevremeni raskid depozita nakon proteka roka od 15 dana od dana zaključenja ugovora naplaćuje se 0,50% od iznosa koji se dalje ne oročava, minimalno 100 kuna, maksimalno 500 kuna.
Internetsko bankarstvo HPB-a omogućuje online ugovaranje nenamjenski oročene i rentne štednje u kunama, eurima i američkim dolarima te oročene štednje s višekratnim uplatama u kunama i eurima. Najniži iznos uplate pri ugovaranju nenamjenski oročene štednje je 2.000 kuna, 500 eura ili 600 američkih dolara, a kod rentne štednje 10.000 kuna, 1.300 eura ili 1.700 američkih dolara. Najniži iznos pri ugovaranju oročenog depozita s višekratnim uplatama iznosi 200 kuna, odnosno 50 eura.
Štednja po viđenju je oblik štednje u kojem u svakom trenutku možete raspolagati sredstvima na vašem računu. Na štednju po viđenju obračunava se niža kamatna stopa nego na oročenu štednju. Ukoliko raspolažete viškom sredstava, isplati se ugovoriti kratkoročnu ili dugoročnu oročenu štednju. Uz oročenu štednju ostvarit ćete viši prinos na ušteđevinu, a ako vam novac ipak zatreba prije isteka ugovorenog roka, Banka će vam obračunati kamatnu stopu važeću za najbliži ostvareni rok u kojem ste štedjeli.
Nepismene osobe prihvaćaju opće uvjete Banke stavljanjem otiska prsta na obrazac Ugovora. Slijepe ili slabovidne osobe prihvaćaju opće uvjete Banke kao i sve druge, poslovno sposobne osobe vlastoručnim potpisom na obrazac Ugovora. Zaposlenik Banke je dužan pročitati opće uvjete poslovanja s fizičkim osobama nepismenoj, slijepoj ili slabovidnoj osobi. Nepismena ili slijepa osoba može biti u pratnji s osobom od povjerenja koja će joj pročitati – objasniti ugovore, opće uvjete i ostalu dokumentaciju te ujedno može provjeriti ispravnost unesenih podataka koje nepismena ili slijepa osoba ne bi mogla samostalno i pravovremeno uočiti.
Tekući račun možete zatvoriti u poslovnicama Banke ili poštanskim uredima, a potrebno je sljedeće:
- vratiti karticu tekućeg računa vlasnika i opunomoćenika ukoliko postoje
- vratiti uređaje za identifikaciju klijenta (token) te druge isprave i dokumente vezane za poslovanje po računu
- podmiriti sve obveze po računu i kreditnim karticama vezanim uz isti
Tekući račun može otvoriti:
- poslovno sposobna fizička osoba, rezident i nerezident;
- maloljetna osoba u radnom odnosu;
- maloljetna osoba uz zakonskog zastupnika;
- osoba pod skrbništvom uz skrbnika.
Trajni nalog može se ukinuti na zahtjev vlasnika transakcijskog računa u poslovnici Banke ili poštanskom uredu.
Potrebno je da se nasljednik/ci jave u poslovnicu Banke ili poštanski ured s važećim osobnim dokumentom i pravomoćnim rješenjem o nasljeđivanju (original ili kopija ovjerena kod javnog bilježnika). Ukoliko ostavinska rasprava nije pokrenuta i postoji mogućnost da će izdavanje rješenja o nasljeđivanju zahtijevati duže razdoblje Banku je potrebno obavijestiti o smrti vlasnika računa donošenjem smrtnog lista u poslovnicu Banke ili poštanski ured.
Izvršenje trajnog naloga, za koje na dan dospijeća nisu osigurana sredstva na transakcijskom računu s kojeg se izvršava plaćanje, provodi se na sljedeći način:
- za kredit odobren u Banci sve dok se u cijelosti ne naplati dospjeli anuitet
- 25 dana za trajne naloge u korist kredita po mandatnim poslovima
- 15 dana za trajne naloge u korist računa fizičkih osoba otvorenih u Banci
- 7 dana za trajne naloge u korist računa otvorenih u drugim bankama.
Istekom navedenog roka, ukoliko se trajni nalog nije izvršio, Banka će vam dostaviti Obavijest o neizvršenju trajnog naloga i naplatiti naknadu sukladno važećim naknadama Banke. Nakon tri uzastopna neizvršenja Banka zatvara trajni nalog.
Devizni račun možete otvoriti u poslovnicama Banke uz predočenje važećeg identifikacijskog dokumenta i potvrde o osobnom identifikacijskom broju (OIB-u). Otvaranje računa je besplatno.
Zahtjev za ukidanjem slanja izvatka na kućnu adresu možete podnijeti u bilo kojoj poslovnici Banke ili poštanskom uredu. Osim usluge slanja izvatka na kućnu adresu, Banka nudi mogućnost slanja izvatka putem email-a, a izvadak o promjenama stanja i transakcijama po računu možete zatražiti u svim poslovnicama Banke.
Potrebno je ispuniti zahtjev za aktivaciju SMS/E-mail usluge u najbližoj poslovnici Banke ili poštanskom uredu.
Naknade za korištenje SMS/Email usluge možete pronaći ovdje.