Žiro račun namijenjen je domaćim i stranim fizičkim osobama čiji se prihodi od samostalnog rada moraju evidentirati preko računa u banci, bilo u obliku uplate u gotovini ili doznakom sredstava od fizičkih ili pravnih osoba.
U HPB-u možete otvoriti kunski ili devizni žiro račun. Otvaranje žiro računa je bez naknade, vođenje žiro računa naplaćuje se 5,00 kuna mjesečno, a možete ga ugovoriti u bilo kojoj poslovnici HPB-a ili online kad je u pitanju kunski žiro račun.
Za što mogu koristiti kunski žiro račun?
Što trebam od papira?
Potrebna je samo osobna iskaznica.
- Opći uvjeti poslovanja za transakcijske račune i obavljanje platnih usluga za fizičke osobe
- Opći uvjeti za otvaranje, vođenje i zatvaranje transakcijskih računa fizičkih osoba
- Opći uvjeti u poslovanju s trajnim nalozima građana
- Opći uvjeti poslovanja HPB-a za izvršavanje jednokratnih platnih transakcija
- Metodologija utvrđivanja promjenjivih kamatnih stopa na dane kredite i primjenje depozite od fizičkih osoba
- Limiti u poslovanju s fizičkim osobama
- Terminski plan
- Informativni dokument o naknadama – Kunski žiro račun
- Informativni dokument o naknadama – Devizni žiro račun
- Pojmovnik
Kako do kunskog žiro računa?
Imam li neke pogodnosti u HPB-u?
Najnaprednije on-line bankarstvo – svojim novcem možete raspolagati bilo kad i bilo gdje
Pristup sredstvima uz HPB Maestro karticu i sigurno plaćanje online
Žiro račun u brojkama
Mjesečna naknada za vođenje računa iznosi 5 kuna
Možete opunomoćiti 2 osobe
Često postavljena pitanja
Nepismene osobe prihvaćaju opće uvjete Banke stavljanjem otiska prsta na obrazac Ugovora. Slijepe ili slabovidne osobe prihvaćaju opće uvjete Banke kao i sve druge, poslovno sposobne osobe vlastoručnim potpisom na obrazac Ugovora. Zaposlenik Banke je dužan pročitati opće uvjete poslovanja s fizičkim osobama nepismenoj, slijepoj ili slabovidnoj osobi. Nepismena ili slijepa osoba može biti u pratnji s osobom od povjerenja koja će joj pročitati – objasniti ugovore, opće uvjete i ostalu dokumentaciju te ujedno može provjeriti ispravnost unesenih podataka koje nepismena ili slijepa osoba ne bi mogla samostalno i pravovremeno uočiti.
Tekući račun možete zatvoriti u poslovnicama Banke ili poštanskim uredima, a potrebno je sljedeće:
- vratiti karticu tekućeg računa vlasnika i opunomoćenika ukoliko postoje
- vratiti uređaje za identifikaciju klijenta (token) te druge isprave i dokumente vezane za poslovanje po računu
- podmiriti sve obveze po računu i kreditnim karticama vezanim uz isti
Tekući račun može otvoriti:
- poslovno sposobna fizička osoba, rezident i nerezident;
- maloljetna osoba u radnom odnosu;
- maloljetna osoba uz zakonskog zastupnika;
- osoba pod skrbništvom uz skrbnika.
Trajni nalog može se ukinuti na zahtjev vlasnika transakcijskog računa u poslovnici Banke ili poštanskom uredu.
Potrebno je da se nasljednik/ci jave u poslovnicu Banke ili poštanski ured s važećim osobnim dokumentom i pravomoćnim rješenjem o nasljeđivanju (original ili kopija ovjerena kod javnog bilježnika). Ukoliko ostavinska rasprava nije pokrenuta i postoji mogućnost da će izdavanje rješenja o nasljeđivanju zahtijevati duže razdoblje Banku je potrebno obavijestiti o smrti vlasnika računa donošenjem smrtnog lista u poslovnicu Banke ili poštanski ured.
Izvršenje trajnog naloga, za koje na dan dospijeća nisu osigurana sredstva na transakcijskom računu s kojeg se izvršava plaćanje, provodi se na sljedeći način:
- za kredit odobren u Banci sve dok se u cijelosti ne naplati dospjeli anuitet
- 25 dana za trajne naloge u korist kredita po mandatnim poslovima
- 15 dana za trajne naloge u korist računa fizičkih osoba otvorenih u Banci
- 7 dana za trajne naloge u korist računa otvorenih u drugim bankama.
Istekom navedenog roka, ukoliko se trajni nalog nije izvršio, Banka će vam dostaviti Obavijest o neizvršenju trajnog naloga i naplatiti naknadu sukladno važećim naknadama Banke. Nakon tri uzastopna neizvršenja Banka zatvara trajni nalog.
Devizni račun možete otvoriti u poslovnicama Banke uz predočenje važećeg identifikacijskog dokumenta i potvrde o osobnom identifikacijskom broju (OIB-u). Otvaranje računa je besplatno.
Zahtjev za ukidanjem slanja izvatka na kućnu adresu možete podnijeti u bilo kojoj poslovnici Banke ili poštanskom uredu. Osim usluge slanja izvatka na kućnu adresu, Banka nudi mogućnost slanja izvatka putem email-a, a izvadak o promjenama stanja i transakcijama po računu možete zatražiti u svim poslovnicama Banke.
Potrebno je ispuniti zahtjev za aktivaciju SMS/E-mail usluge u najbližoj poslovnici Banke ili poštanskom uredu.
Naknade za korištenje SMS/Email usluge možete pronaći ovdje.