Zaštita od zlouporabe kod korištenja kartice na internetu

  • čuvajte svoje kartice na sigurnom mjestu i ne ostavljajte ih bez nadzora
  • ne objavljujte fotografije svojih kartica na društvenim mrežama
  • sve podatke o karticama, PIN-ovima, tokenu/mTokenu čuvajte u tajnosti i ne odajte ih nikome osobno, putem telefona ili drugih sredstava za komunikaciju
  • ne šaljite podatke s kartica, kao ni fotografije kartica elektronskom poštom ili nekom od aplikacija za slanje poruka – za prodaju robe, npr. preko Njuškala, nije potrebno kupcu slati fotografiju kartice, dovoljno je dostaviti podatak o IBAN-u
  • ako primite elektroničku poštu sumnjivog sadržaja ili primatelja ne otvarajte poveznice iz poruke niti odgovarajte na poruke – Banka, Mastercard, Visa, Paypal, Google i slične institucije neće vas elektroničkom poštom tražiti nikakve korisničke podatke (lozinke, korisničko ime, broj kartice i dr.)
  • prilikom plaćanja na internetskim prodajnim mjestima obratite pozornost je li stranica na kojoj namjeravate izvršiti kartično plaćanje sigurna, odnosno, počinje li adresa stranice s HTTPS, dok stranice koje započinju s HTTP izbjegavajte
  • izbjegavajte kartična plaćanja te unošenje bilo kakvih podataka o kartici ukoliko ste spojeni na javnu WI-FI mrežu
  • izbjegavajte kupovine preko neprovjerenih oglasa na društvenim mrežama (Facebook, Instagram i sl.), a naročito kad se radi o robi poznatih robnih marki po nevjerojatno povoljnim cijenama. Najčešće se radi o lažnim stranicama koje služe za prikupljanje i krađu osobnih podataka i podataka o kartici, a roba često ne bude isporučena. Na taj način otuđeni podaci korisnika mogu se od strane lopova koristiti za plaćanje na drugim internetskim trgovinama, pri čemu korisnici tek naknadno uočavaju da su njihovi računi terećeni za transakcije koje oni nisu izvršili
  • nagradne igre koji pozivaju potencijalne korisnike na sudjelovanje ili ih obavještavaju o već osvojenoj nagradi vrlo često se koriste u svrhu prevare. U većini slučajeva nagradne igre vezane su za osvajanje mobilnih uređaja, računala, brendirane robe, avio karata i slično
  • nikako nemojte slati jednokratnu zaporku (Token, mToken) SMS-om, Messengerom, WhatsAppom, Viberom i drugim aplikacijama za slanje poruka
  • ukoliko obavljate jednokratnu kupovinu računalnih igrica ili nekih drugih aplikacija na nekom od uređaja koje nemate pod kontrolom (npr. Playstation konzoli, mobitelu neke druge osobe, a posebice mobitelu kojeg koriste djeca) dobro provjerite jesu li podaci o kartici ostali zapamćeni na tom uređaju te ih u tom slučaju obrišite
  • izbjegavajte prijave na usluge s besplatnim probnim periodom od nekoliko dana za koje se prilikom prijave traži unos podataka s kartice (osim ako se radi o provjerenom prodajnom mjestu) ili pak za takve registracije koristite kartice za koje imate potpunu kontrolu moguće potrošnje (npr. HPB Visa prepaid karticu)
  • u slučaju da vam nakon izvršenog plaćanja roba nije dostavljena ili vam je dostavljena oštećena ili pogrešna roba, odnosno da vam usluga koju ste platili nije bila omogućena, dužni ste najprije pokušati problem riješiti s prodajnim mjestom. Tek kad iskoristite sve dostupne mogućnosti za rješavanje spora s prodajnim mjestom, a i dalje smatrate da ste oštećeni, kontaktirajte Banku putem nekog od dostupnih kanala (poslovnice Banke, internetsko bankarstvo, poziv Kontakt centru) te će vam Banka pokušati pomoći u skladu s pravilima kartičnih transakcija
  • redovno ažurirajte svoj internetski preglednik i antivirusne programe na uređajima s kojih obavljate kupovinu na internetu