eBankarstvo

Ova sezona je moja prilika


Svi imamo svoje ljetne planove: netko putuje, drugi se pripremaju za dolazak turista, treći su u potrazi za sezonskim poslovima. Upravljanje financijama dio je svakog plana.

Nova turistička sezona je na pomolu, a s njom dolaze na red planovi za ljetni odmor, ali i prilike za zapošljavanje onih koji tragaju za poslom kao i za zaradu onih koji žive od turizma. Neki su već isplanirali svoj godišnji odmor, neki će u vlastitim kućama i vikendicama provesti nekoliko opuštajućih tjedana, a s obzirom na ekonomske okolnosti veliki broj građana još ne zna kako platiti svoje ljetno putovanje i predah.

 

Svaki odmor uključuje dodatne troškove koje ćemo podmiriti dopuštenim prekoračenjima ili karticama osim ako smo u krugu sretnika koji su već uštedjeli za sve svoje ljetne izdatke. Kako god bilo, važno je imati na umu da takva dugovanja trebamo planirati na kratki rok kako nam vrijeme nakon odmora ne bi postalo noćna mora. Ako nismo sigurni oko raspodjele ljetnih troškova i koja nam opcija najviše odgovara, isplati li se zadužiti za odmor i koliko možemo riskirati, financijski savjet uvijek možemo dobiti kod svojeg bankara. To je usluga koju ne plaćamo, imamo na nju pravo i može nam dobro doći.

Jesmo li dobri u turizmu
I dok kujemo planove za toplo ljeto, sjetimo li se ikad onih koji žive od ljetne sezone i brinu o našem udobnom smještaju i lijepom pogledu. Hrvatska je zemlja čije se gospodarstvo uvelike oslanja na turizam, hvalimo se da je to prioritet i tepamo da je jedan od glavnih pokretača gospodarskog rasta. Imamo li na umu da je cilj hrvatskog turizma uspon među vodeće turističke destinacije svijeta, krajnje je vrijeme da se pripremimo za početak još jedne sezone koja je pred vratima.

Hrvatska turistička zajednica ovih je dana objavila obećavajuće rezultate istraživanja pozivajući se na statistiku po kojoj je već siječanj zabilježio porast turističkog prometa. Pa ako se već očekuje da će hrvatski turizam ove sezone doživjeti procvat trenutak je za završnu šminku soba i apartmana, restorana, kafića, obrta, bazena, sportskih terena i svih ostalih sadržaja koji su dio turističke ponude.

Pripreme za sezonu
Za uspješnu sezonu najvažnija je dobra priprema - to su iskusili svi koji se ozbiljno bave turizmom u bilo kojem njegovom segmentu. Konkurirati možemo, između ostalog, poboljšanjem strukture i kvalitete smještaja. U Hrvatskoj je veliki broj malih iznajmljivača, odnosno onih koji nude nekoliko soba i ležaja. Često usluge smještaja gostima pružaju i građani u svojim domaćinstvima. Kako god bilo, sada je pravo vrijeme za planiranje ponude i uređenje prostora za turiste.

U razvoj hrvatskog turizma uključene su i banke svojom raznolikom ponudom kreditnih programa. Hrvatska poštanska banka uz novi kratkoročni kredit za pripremu sezone te postojeću dugoročnu kreditnu liniju za razvoj turističke djelatnosti namijenjenu poduzetnicima, i građanima nudi kredite za pripremu turističke sezone. Iznosi dosežu 15 tisuća eura za građane te milijun kuna za poduzetnike. Važan je u prvom redu plan, zatim informacije o uvjetima kredita i izračun koji se mora uklopiti u realne prilike.

Tražimo li istog domaćina
Iako najčešće turističku ponudu percipiramo kroz hotelske smještaje i razglednice sa slikama prekrasnih turističkih kompleksa, turizam, osim smještaja, podrazumijeva i drugačiju vrstu ponude. Turistička djelatnost obuhvaća sve ono sto našim turistima možemo ponuditi, a po čemu će pamtiti svoj boravak u lijepoj našoj. Dojmovi koje nosimo nakon godišnjeg odmora često se svode na dobru ugostiteljsku ponudu, ljubaznost i uslužnost domaćina, zabavan izlet ili izlazak, kupovinu suvenira koji će biti draga uspomena na mjesto koje smo posjetili. Kvalitetan sadržaj ukupne turističke ponude visoko je na ljestvici želja i prioriteta turista i ima ključnu ulogu u odabiru destinacije i povratak poznatom domaćinu.

Dobar ili loš glas
U konačnici, bilo da smo domaćini ili gosti, važno je znati da o nama ovisi perspektiva hrvatskog turizma. Gosti nam donose profit, ali trebamo imati na umu da su samo zadovoljni gosti siguran izvor prihoda i reklama našoj zemlji. Zanimljivo je da se čak 75 posto turista vraća u neko odredište zbog ljubaznog i vrijednog osoblja, a samo se četiri posto njih žali te onda to svoje nezadovoljstvo uslugom, ljubaznošću ili cijenama dijeli s devet do dvadeset osoba. Doduše, ako to uradi na Facebooku, ta brojka rapidno raste, dokazuju istraživanja mystery shoppinga agencije Heraklea za proteklu turističku sezonu. Stoga, osim pripreme smještaja i ostalih „sitnica“ koje čine ponudu valja poraditi na ovoj jednostavnoj, a toliko važnoj usluzi - ljubaznosti.

Povratak na novosti