eBankarstvo

HPB na polugodištu 2018. Odličnih 94,4 milijuna kuna neto dobiti, pripajanje Jadranske banke, spremnost za nove akvizicije


  • odlična profitabilnost HPB-a u prvom polugodištu, 94,4 milijuna kuna neto dobiti
  • rast bruto kredita trgovačkim društvima 15,3%, stanovništvu 4,5%
  • oko 4.000 novih klijenata
  • pripajanje Jadranske banke i osnivanje Regionalnog centra HPB-a za Šibensko-kninsku županiju
  • program za povećanje kvalitete i brzine Banke
  Jadranska banka (JABA) dobila je novu Upravu u sastavu Mato Filipović, predsjednik, i Alan Herjavec, član, čime je okončan rad sanacijske uprave. Cilj nove Uprave je što brže pripajanje Jadranske banke Hrvatskoj poštanskoj banci (HPB) koja je početkom srpnja 2018. postala njen vlasnik i svoju novu članicu HPB Grupe odmah dokapitalizirala sa 110 milijuna kuna. Kao novi vlasnik JABA-e Hrvatska poštanska banka osnovat će snažan Regionalni centar Šibenik koji će biti odgovoran za financijsku podršku i široki program partnerstva sa svim nositeljima razvoja u Šibensko-kninskoj županiji. Plan je u srednjoj Dalmaciji ojačati poziciju najveće banke u hrvatskom vlasništvu uvođenjem novih oblika suradnje, novih usluga i dodatnih kanala prodaje za klijente - građane, gospodarstvo te lokalnu zajednicu. Izjava Mate Filipovića, predsjednika Uprave Jadranske banke: Preuzimanjem JABA-e HPB povećava svoj tržišni udjel za oko 0,40%, širi bazu klijenata za približno 10% te stvara osnovu za dodatni rast i povećanje prihoda. Preduvjet za ostvarenje navedenih pozitivnih efekata stjecanja JABA-e je brzo i efikasno pripajanje u sustav HPB-a. Tijekom procesa sanacije JABA nije bila u mogućnosti provoditi prodajne aktivnosti te je potrebno poslovno restrukturiranje u cilju očuvanja vrijednosti i osiguranja normalnog funkcioniranja uz ispunjenje svih regulatornih zahtjeva koje banka po izlasku iz sanacije mora ispunjavati. Uprava JABA-e će djelovati s posebnim naglaskom na odgovornost prema zaposlenicima, prema klijentima Banke i prema lokalnoj zajednici. Rezultati HPB-a: Odličan financijski rezultat, fokus na velike projekte koji trebaju pomoći ostvarenju strategije rasta Zajedno s Jadranskom bankom HPB premašuje 5% tržišta, a daljnje povećanje tržišnog udjela najveće banke u hrvatskom vlasništvu ostvarit će se organskim rastom, ali i novim akvizicijama, ukoliko za njih bude prilike. Komentar Tomislava Vuića, predsjednika Uprave HPB-a: Kupnjom Jadranske banke Šibenik napravljeni su daljnji koraci u stvaranju kvalitetne i jake banke u hrvatskom vlasništvu. Neto dobit u prvih 6 mjeseci ove godine iznosi 94,4 mil. kuna. U narednom razdoblju u posebnom fokusu će biti brzo pripajanje Jadranske banke, povećanje operativnog rezultata te dizanje kvalitete i brzine usluge klijentima ali i vrijednosti za naše dioničare. Radit ćemo na ova tri prioriteta paralelno, kao što smo 2015. i 2016. istodobno uspjeli provesti dokapitalizaciju, ostvarili dvije rezultatski najbolje godine u povijesti HPB-a i restrukturirali Banku.   S 94,4 milijuna kuna neto dobiti HPB je ostvarila odličnu profitabilnost i svoj najbolji polugodišnji rezultat, usprkos žestokoj konkurenciji na kreditnom tržištu, dubinskoj analizi,  pregovorima za kupnju i pripremama za pripajanje Jadranske banke. HPB je krenula u  sveobuhvatni proces podizanja kvalitete i brzine Banke za postizanje izvrsnosti u korist klijenata i dioničara, a kada završe započeti projekti, uključujući pripajanje Jadranske banke, bit će bolji i operativni rezultat. Operativna dobit HPB-a iznosi 137,9 milijuna kuna, što je 34,5 mil. kuna ili 20% manje u odnosu na isto razdoblje 2017. kao posljedica manjih prihoda zbog padajućih kamatnih stopa i stalnog prirasta viškova likvidnosti. Neto kamatni prihod manji je 5,1%, a kao i u prethodnim razdobljima nastojali smo pad kamatnog prihoda (za 8,9% ili 29,7 mil. kuna) ublažiti smanjenjem kamatnog rashoda (za 23,3% ili 16,3 mil. kuna). Neto prihod od naknada manji je 2,9%, a ostali nekamatni prihodi niži za 29,8% zbog izostanka jednokratnih i/li neredovitih efekata od trgovanja vrijednosnim papirima kao i izostanka dividende od ovisnih društava u skladu s politikom zadržavanja dobiti 2017. Operativni troškovi su u blagom porastu (4%) što je uglavnom regulatorno uvjetovano (GDPR, IFRS9, AML, MIFID II) dok će pripajanje Jadranske banke kratkoročno utjecati na manji rast izdataka. Smanjenje rezervacija - Banka ima znatno manje troškove rezerviranja nego u prethodnom razdoblju koje je bilo opterećeno rezervacijama za Agrokor. Postignuti su solidni rezultati od naplate neprihodujućih plasmana i zadovoljavajuća pokrivenost ispravcima vrijednosti, 65% na kraju polugodišta. Rast depozita i kredita - Primljeni depoziti porasli su 897 milijuna kuna (+5,3%) što je odraz povjerenja naših klijenata. Imovina Banke porasla je 4,7% na 20,7 milijardi kuna, pri čemu je njena struktura poboljšana u smislu rasta neto kredita (+9,6%) čiji je udjel u bilanci povećan na 57,7%. Krediti stanovništvu porasli su 4,5%, ali je ovo razdoblje bilo u znaku kredita trgovačkim društvima s rastom 15,3%. Nakon pada u prvom kvartalu porasli su i krediti ostalim nefinancijskim pravnim osobama, 8,5% radi potrebe državnih jedinica za kratkoročnim financiranjem. HPB nastavlja povećavati broj klijenata u svim segmentima i u prvom polugodištu 2018. stekla je oko 4.000 novih. Kapital iznosi 1,95 milijardi kuna s povećanjem od 2,2% u prvom polugodištu i to najviše zahvaljujući ostvarenoj neto dobiti. Razvoj - Digitalizacija i nove tehnologije su smjer za koji se HPB opredijelila i u što nastavlja ulagati. Sve veći broj klijenata preferira e-poslovnicu, tako da će HPB svoju mrežu poslovnica širiti samo iznimno, gdje to opravdava potražnja klijenata kao što je u prvom polugodištu primjer Zadra. Nedavno smo digitalnu bankarsku ponudu prvi u Hrvatskoj proširili mogućnošću brzog slanja novca u sklopu naše usluge eGotovina. Komentar Davida Tomašeka, direktora Ureda za strateški razvoj HPB-a: Prvo polugodište 2018. označava naš povratak trendovima profitabilnosti koje smo postavili u 2015. i 2016. godini. Rekordna neto dobit za polugodište u uvjetima pritiska nove regulative, uz istovremeno uložene napore da uspješno zaključimo transakciju stjecanja Jadranske banke, je dokaz naše predanosti poslu i potencijala kojeg imamo. Međutim, da bismo ostvarili viziju HPB-a kao bitnog igrača na bankarskom tržištu - u narednom razdoblju ćemo se potruditi postići nužna poboljšanja u operativnom rezultatu.
O Upravi Jadranske banke: Mato Filipović i Alan Herjavec na funkcije predsjednika i člana Uprave JABA-e dolaze s rukovodećih pozicija u Hrvatskoj poštanskoj banci. Mato Filipović u HPB-u je radio od 2002. godine gdje je vodio najveću organizaciju jedinicu - Sektor poslovanja sa stanovništvom s više od 500 zaposlenika. Prije dolaska u HPB Filipović je bio na čelu Štedionice Dora te na rukovodećim pozicijama u Partner banci, Croatia banci i Ljubljanskoj banci. Alan Herjavec je u HPB-u od 2015. na poziciji izvršnog direktora Sektora upravljanja naplatom, a od 2017. zadužen za due diligence i akviziciju Jadranske banke. Radio je na rukovodećim pozicijama u SG-Splitska banka, a karijeru je započeo u HVB Bank Croatia 2002.
   
Povratak na novosti