eBankarstvo

Briga o zajednici

HPB nastoji svoje poslovanje uskladiti s potrebama društva i djelovanjem pozitivno utjecati na lokalnu i globalnu zajednicu. Od 2007. godine HPB kao članica UN Global Compact inicijative svoj fokus stavlja na održivi razvoj o kojem redovito izvještava.
Briga o zajednici
Sve više slušamo o održivom razvoju i sami često govorimo o važnosti očuvanja okoliša i zaštiti prirodnih resursa, izgradnji boljeg društva, potrebnoj većoj brizi za zajednicu itd. Svijest polako raste.

Društveno odgovorno poslovanje predstavlja poseban koncept aktivnosti kojima nastojimo uskladiti svoje poslovanje s potrebama društva. Praksa društvene odgovornosti započela je u multinacionalnim kompanijama koje su bile izložene napadima zbog svoje politike prema okolišu ili zaposlenicima. Usmjerene isključivo na profit bez brige za potrebe društva i prirode isprovocirale su kritički stav javnosti prema takvoj neodgovornoj praksi. Svijest o tome počela se buditi 40-50-ih godina i stvari su se počele mijenjati. A gdje smo danas?

Vodi li neka kompanija brigu o okolišu, pitanjima siromaštva, pravima radnika, socijalno ugroženim skupinama, novijim je generacijama postalo važan kriterij pri odabiru poslodavca. Poznato je također da investitori prilikom odabira kompanija u koje će ulagati sve više gledaju principe i odgovornost na kojima temelje poslovanje, a ne samo profit.

Nije važan samo pozitivan dojam

Za sve nas važno je ne samo stvarati pozitivan dojam bez vidljive promjene ponašanja i djelovanja u svijetu kojim smo okruženi. Važan je način na koji djelujemo kao pojedinci i kako kao kompanija utječemo na lokalnu i globalnu zajednicu te kako to komuniciramo. Društveno odgovorno poslovanje ne može se svesti na donacije i sponzorstava – koja imaju svoju ulogu u stvaranju boljeg svijeta i koja i sami promoviramo, no odgovornost za društvo i trag koji želimo ostaviti u njemu puno je više. To nije samo mali segment kojim će se baviti pojedinci već način življenja i poslovanja koji moraju ‘disati’ svi zaposlenici počevši od vrha.

Kako HPB brine o zajednici

Hrvatska poštanska banka puno truda ulaže u financijsku pismenost klijenata, studenata i školaraca te umirovljenika. Riječ je o organizaciji konferencija i edukacija, provođenju studentskih praksi i predavanja za mlade kao i suradnji sa školama, vrtićima, fakultetima i studentskim udrugama.

Također, Banka kreiranjem posebnih linija proizvoda, ugovaranjem poslovnih suradnji te organiziranjem edukativnih radionica želi podržati specifične skupine poduzetnika, npr. branitelje, žene poduzetnice… Na taj način HPB osigurava bolje povezivanje s Bankom važno za otvaranje novih mogućnosti poslovanja i njegova širenja.

HPB-u je u listopadu 2019. dodijeljeno i priznanje ‘Odabrale mame’ čime je potvrđena kvaliteta usluga i proizvoda. Banka je uvijek u vrhu po povjerenju klijenata – to je najbolji znak da korisnicima pružamo kvalitetnu uslugu uz povoljne uvjete i pogodnosti i velikih i malih klijenata, a svi su nam važni.

HPB brine i o najmlađima pa je s Uredom UNICEF-a za Hrvatsku 2019. sklopila suradnju koja klijentima omogućava jednostavno sudjelovanje u UNICEF-ov programu Čuvari djetinjstva. Klijenti putem redovitih mjesečnih donacija stvaraju bolje uvijete za djecu koja su u teškim socijalnim  prilikama i kojima svi možemo pomoći.

HPB kontinuirano radi na statusu poželjnog i odgovornog poslodavca za što je primila priznanje ‘Poslodavac partner’ čak dva puta.

2012. godine HPB je pokrenula Zeleni ured čiji tim educira zaposlenike i promovira aktivnosti kojima se u svakodnevnom uredskom radu nastoji stvoriti zdravije radne uvjete i šire okruženje.

HPB je od 2007. godine članica i potpisnica UN Global Compact inicijative, pa i u sklopu te suradnje iz godine u godinu nastojimo unaprijediti praksu na području društveno odgovornog poslovanja utemeljenu na ulaganju u razvoj zaposlenika, transparentnom poslovanju i dostupnosti klijentima, profesionalnom odnosu s partnerima te pružanju potpore zajednici.

HPB svake godine priprema Izvještaj o napretku s pregledom stanja, ciljeva i poduzetih aktivnosti vezano uz deset načela odgovornog poslovanja podijeljena u četiri poglavlja:
  • ljudska prava
  • uvjeti rada
  • okoliš
  • antikorupcijska načela