Često postavljana pitanja - MasterCard kartice - HPB - Hrvatska poštanska banka

Često postavljana pitanja - MasterCard kartice

Tko može postati korisnikom MasterCard kartice?

Svaka punoljetna osoba s prebivalištem u Republici Hrvatskoj ili inozemstvu koja ima otvoren tekući račun u Hrvatskoj poštanskoj banci, a za koju banka procijeni da može uredno otplaćivati troškove učinjene karticom.

Zašto rabiti MasterCard karticu kad već imam međunarodno valjanu Maestro ili VISA electron karticu?

MasterCard kartica nudi vam čitav niz dodatnih pogodnosti, kao što su:

  • plaćanje većih iznosa jer MasterCard kartica nudi veće limite potrošnje od Maestro kartice
  • mogućnost plaćanja i kad na tekućem računu trenutno nemate dovoljno novca
  • odgoda plaćanja ili plaćanje troškova u mjesečnim obrocima
  • plaćanje putem Interneta, telefonske narudžbe ili kataloške narudžbe
  • rezervacija hotela i avionskih karata putem Interneta, telefona ili telefaksa i sl.
Koja je prednost uporabe HPB MasterCard kartica u odnosu na kreditne kartice drugih banaka i kartičnih kuća?
  • mogućnost podizanja gotovine, plaćanja računa i uplata u svim poslovnicama Fine i poštanskim uredima u zemlji uz povoljnije naknade
  • troškovi dospijevaju izravno na tekući račun i nije potrebno trošiti vrijeme za plaćanje na šalterima
  • odabir datuma terećenja tekućeg računa prema željama i mogućnostima korisnika - 5., 15. ili 25. u mjesecu
  • odabir postotka mjesečne otplate troškova za kreditne kartice - 5%, 10% ili 20% mjesečno
  • prijevremena otplata troškova bez naplate naknade
  • plaćanja u stranim valutama obračunavaju se u kunama
  • odobravanje revolving kredita u kunama (bez valutne klauzule)
Koja je razlika između MasterCard kartice s odgodom plaćanja i MasterCard kartice?

Hoćete li troškove plaćati s odgodom, u cijelosti ili djelomično, u odabranom postotku ukupnih troškova zavisi od toga koju ćete karticu odabrati: MasterCard karticu s odgodom plaćanja (charge) ili MasterCard kreditnu karticu (revolving).

MasterCard kartica s odgodom plaćanja (charge):

  • plaćanje svih troškova učinjenih u jednom obračunskom razdoblju od mjesec dana, jednom mjesečno u cijelosti
  • odabir datuma dospijeća troškova (5., 15. ili 25. u mjesecu)

MasterCard kreditna kartica (revolving):

  • korištenje kartice do visine odobrenog okvirnog iznosa kredita s automatskim obnavljanjem
  • izbor visine mjesečnog obroka putem odabira postotka otplate ukupnih troškova (5%, 10% ili 20%) uz minimalni iznos otplate od 100,00 kuna
  • odabir datuma dospijeća troškova (5., 15. ili 25. u mjesecu)
  • prijevremena otplata troškova
Koliko osoba mogu opunomoćiti na svoju MasterCard karticu?

Osnovni korisnik može opunomoćiti najviše dva dodatna korisnika.

Koja je razlika između kreditne kartice i kredita?

U odnosu na bankarske kredite revolving kartica ima više prednosti od kojih izdvajamo:

  • nema jamaca ni sudužnika
  • ovjera javnog bilježnika i ovjera poslodavca potrebni su samo prigodom prvog izdavanja kartice
  • kreditna kartica zapravo je stalno otvoreni kredit na odobreni okvirni iznos i omogućuje kontinuirano plaćanje bez naknadnih odobrenja
  • troškovi se izražavaju u kunama (bez valutne klauzule)
  • da biste dovršili kupnju, potrebno je samo potpisati potvrdu o plaćanju na prodajnom mjestu
Zašto rabiti kreditnu karticu, ako mogu plaćati čekovima na rate?

Kreditna kartica je sigurnije, suvremenije i praktičnije bezgotovinsko sredstvo plaćanja, čije su glavne prednosti u odnosu na čekove sljedeće:

  • izgubljena kartica može se odmah blokirati i spriječiti zloupotreba
  • prilikom kupnje dovoljno je potpisati samo jednu potvrdu o plaćanju, a ne treba ispisivati mnoštvo čekova s datumom, brojčanim iznosom, iznosom slovima i potpisom
  • kartice omogućuju plaćanje putem Interneta, telefonske ili kataloške narudžbe
  • kartice omogućuju rezervacija hotela, avionskih karata putem Interneta, telefona, telefaksa i sl.
  • revolving kartica može se koristiti i u zemlji i u inozemstvu
Koji je najveći iznos koji mogu platiti MasterCard karticom?

Prigodom izdavanja kartice banka svakom korisniku dodjeljuje limite potrošnje, odnosno revolving kredit, prema više kriterija, od kojih je jedan od najvažnijih visina redovnih primanja. Iznos dodijeljenog limita naveden je u pismu koje banka upućuje prigodom prvog izdavanja kartice i na svakom mjesečnom izvatku, a može se saznati i na broju telefona HPB Kontakt centra 062 472 472 (ili +385 1 4890 365 za pozive iz inozemstva).

Kolika je rata otplate, ako MasterCard kreditnom karticom potrošim 10.000 kuna?

Visina mjesečne otplate ovisi o postotku otplate koji ste izabrali. U slučaju da ukupan iznos učinjenih troškova iznosi 10.000,00 kn, tada će Vaša prva otplata biti 2.000,00 kn ako ste odabrali otplatu 20% ukupnog iznosa troškova, odnosno 1.000,00 kn ako ste odabrali otplatu 10% ukupnog iznosa troškova, odnosno 500,00 kn ako ste odabrali otplatu 5% ukupnog iznosa troškova. Kod otplate sljedećih obroka, iznos otplate bit će jednak odabranom postotku preostalih ukupnih troškova uvećanom za iznos kamate.

Kako se podmiruju troškovi?

Za iznos troškova banka izravno tereti tekući račun, a obavijest o troškovima i iznosu terećenja šalje se korisnicima poštom ili e-poštom 10 dana prije datuma terećenja. Ukoliko na tekućem računu u trenutku terećenja nema dovoljno sredstava, dospjeli troškovi ostaju na računu kartice i smanjuju raspoloživi limit potrošnje, odnosno, raspoloživi dio revolving kredita.

Ne zaboravite...

Kod kreditnih kartica:

  • banka ne naplaćuje kamatu za nove troškove nastale u obračunskom razdoblju neposredno prije kreiranja mjesečnog izvatka
  • ukoliko želite troškove možete otplatiti i prije vremena zadavanjem naloga u poslovnicama banke ili izravno u Direkciji kartičnog poslovanja na broj telefona 01 4804 590 ili na telefaks 01 4804 596
  • minimalna rata otplate iznosi 100,00 kn (u minimalnu ratu od 100,00 kn uključena je otplata glavnice i kamata)
  • sa svakom otplatom troškova ponovno se povećava raspoloživi iznos okvirnog limita
  • limit za podizanje gotovine uvijek je manji od ukupnog odobrenog limita
  • korisnici kartica svaku transakciju na prodajnom mjestu odobravaju vlastoručnim potpisom, a podizanje gotovine na bankomatima tajnim brojem (PIN-om).

Ugovorite sastanak (fizičke osobe)

Želite li ugovoriti sastanak sa službenikom Banke u Vama najbližem mjestu, unesite svoje podatke i mi ćemo Vas kontaktirati.
Ime: *
Prezime: *
Jeste li klijent HPB-a:
Želim da me kontaktirate putem:
Broj telefona / E-mail adresa *
Želim sastanak u poslovnici: *
Zanimaju me informacije o: *
Detalji upita: