eBank

Tražim banku na društvenim mrežama


Na društvenim mrežama možemo vidjeti kako pojedine banke komuniciraju s klijentima, što korisnici njihovih usluga hvale i što zamjeraju, a sve su to iznimno vrijedne informacije za izbor banke.

Piše Paula Osojnik, Fakultet političkih znanosti u Zagrebu, suradnica Radio Studenta i portala Studentski.hr i članica HPB Studentskog dvogleda

 

Tehnološki je razvoj omogućio stvaranje internetskog svijeta i brže povezivanje na globalnoj razini. Često se kaže kako bi zahvaljujući „tri klika mišem“ sve potrebne informacije kvalitetno pohranjene na mreži trebale biti dostupne. Veliki dio interneta čine društvene mreže i mediji na kojima kreiramo vlastite profile, povezujemo se, razmjenjujemo informacije, dijelimo sadržaj, promoviramo svoje kompanije i biznis...

U svijetu je više od dvije milijarde korisnika društvenih mreža i servisa pri čemu dominiraju Facebook, YouTube, Google+, LinkedIn i Twitter, a najbrže rastuća društvena platforma u posljednje je vrijeme Instagram.

Funkcije društvenih mreža možemo svrstati u tri kategorije - informiranje, zabava i edukacija.

Informacije i zabava
S obzirom na to da u današnje vrijeme gotovo svaka tvrtka, udruženje, klub, projekt kao i velik broj pojedinaca ima profile na društvenim mrežama, informacije su tu - na dohvat ruke što je, naravno, važno i za poslovni život i odluke svakog od nas. Predstavljanje određene kompanije, potraga za zaposlenicima, oglašavanje proizvoda i informiranje korisnika o uslugama - sve se to preselilo na društvene mreže. I o financijskim se uslugama neizbježno informiramo putem interneta i društvenih mreža gdje su nam brzo i lako dostupni odgovori o traženom proizvodu kao i iskustva drugih korisnika odnosno komentari i savjeti ljudi koji nam mogu biti od pomoći.

Jasno je da su društvene mreže omogućile i novi vid zabave. Dijeljenjem zanimljivog sadržaja i komentara interaktivnost društvenih mreža postala je srž zabave korisnika.

Edukacija i savjeti
Internet se dokazao kao nezamjenjiv u edukaciji bez granica s pravim bogatstvom teorijskih i praktičnih lekcija te vodiča za podučavanje objedinjenih pod nazivom 'tutoriali'. Nije nevažno ni to da svatko od nas može snimiti, opisati i prenijeti određenu vještinu te ju podijeliti s drugima. Bogat i zanimljiv sadržaj dijeli se putem društvenih mreža koje su vrelo edukativnih 'recepata' čemu i ovdje dodajemo razmjenu iskustva i savjeta koji nadmašuju informativnu razinu.

Kako odabrati banku
Društvene su mreže definitivno promijenile način komuniciranja i strategiju oglašavanja i prodaje, pa je logično pitanje jesu li nam pomogle ili dodatno zakomplicirale financije i donošenje financijskih odluka. Brojnost informacija, što je u suštini pozitivna strana, u praksi ponekad može otežati odabir, a korisnici društvenih mreža nerijetko su upravo zatrpani informacijama. Kako, u takvim uvjetima, odabrati pravi proizvod i uslugu? Ili kako odabrati banku koja će nam najviše odgovarati ponudom svojih servisa?

Iz vlastitog iskustva mogu reći kako su mi društvene mreže pomogle u odluci o usluzi internetskog bankarstva i dopuštenog prekoračenja te da sam do svih informacija važnih za odlučivanje došla na društvenim mrežama tražene banke. Brzi i točni odgovori na upite korisnika preko društvenih platformi uvelike pridonose vjerodostojnosti i dobroj medijskoj slici koja će privući nove klijente.

Naglasila bih i veliku važnost oglasa koji bi trebali privući i informirati klijente, no još je važnije da se na društvenim mrežama može vidjeti feedback korisnika o određenoj instituciji i njezinim uslugama. Komentare drugih, sve pohvale i zamjerke, treba iznimno cijeniti jer je njihovo iskustvo najkorisnije oruđe u stvaranju naših preferencija ili odbojnosti.

Komunikacija s korisnicima
Možemo zaključiti kako na izbor banke i financijsko odlučivanje u vrijeme procvata društvenih mreža utječe nekoliko faktora. To je prije svega način komuniciranja određenih banaka s klijentima - odnosno interaktivnost, zatim savjeti drugih, iskusnijih korisnika te oglasi. Često nas kao korisnike različitih proizvoda i usluga podsjećaju kako trebamo čitati 'sitna slova' u obavijestima i ugovorima - takve su informacije na najbolji način upravo naznačene u komentarima drugih koji su spremni podijeliti svoja iskustva.

Iako financijsko informiranje putem društvenih platformi ima svoje prednosti, poput interaktivnosti kao i brzine razmjene informacija među korisnicima, svi znamo kako je za cjelovitu informaciju, a posebno za aktivaciju određenih usluga potrebno osobno doći u banku. Na kraju i jedan podsjetnik: svaki se korisnik društvenih mreža odriče dijela svoje privatnosti i stoga je važno kako se ponašamo i koje podatke i kome otkrivamo.

 

HPB je omogućila studentima da iznesu svoje stavove i ideje. Studenti, javite nam se na pr@hpb.hr.

Povratak na novosti