eBank

Top poslovi budućih ekonomista


Želimo se natjecati za najbolja poduzeća i na poslu dati sve od sebe, a poslodavci moraju znati kako zaintrigirati i privući najbolje.     

Piše Magdalena Ećimović, studentica Ekonomskog fakulteta Zagreb, članica udruge Financijski klub i HPB Studentskog dvogleda

 

Poslovno je okruženje postalo toliko dinamično da nitko više ne očekuje i ne može očekivati da će karijeru završiti na radnom mjestu gdje ju je započeo. Osim toga, mladi ljudi koji ulaze na tržište rada osvješteniji su nego ikad, pa  Universum Global piše o pripadnicima milenijske generacije kao o osobama koje postavljaju pitanja, zahtijevaju odgovore, inovativni su i traže svrhu u poslu koji rade.
Činjenica je da većina današnjih studenata (u ovom članku govorit ćemo o studentima ekonomije) po završetku fakulteta traži više od plaće i radnog stola za kojim će provesti od 9 do 17. U zahtjevnom i dinamičnom okruženju postoje i oni koji se neće snaći i smatram da će u budućnosti prilagodljivost i brzina usvajanja promjena biti ključni za preživljavanje i  napredak.  

Tko je važniji: poslodavac ili zaposlenik 

Prema istraživanju Universuma o najpoželjnijim poslodavcima u svijetu u 2015. prvih deset mjesta zauzimaju redom tehnološke, financijske i konzultantske kompanije. Na ljestvici koju je Universum sastavio za Europu u top 10 ulaze i velika poduzeća iz industrije potrošačkih dobara, a najvažniji element koji ih razdvaja od ostalih je kontinuirano učenje i profesionalno usavršavanje. S druge strane, današnji studenti svjesni su da je fakultetska diploma tek ulaznica u svijet profesionalnog razvoja gdje žele raditi za najbolje. Svjesni su da poslodavci trebaju mlade i sposobne zaposlenike možda i više nego što zaposlenici trebaju njih. Riječ je o trendovima koji potpuno mijenjaju tržište rada jer pred poslodavce stavljaju izazov da se dokažu i zaintrigiraju buduće zaposlenike.

Jednako važno kao i novac postaje društveno odgovorno poslovanje, opći napredak u izazovnom okruženju i briga za zaposlenike. Najbolje studente poslodavci neće privući samo oglasom sa šturim opisom posla. Moraju pokazati kako njihovo poduzeće doprinosi okruženju, što ih čini različitima od drugih, kakvu organizacijsku kulturu razvijaju itd.

To je veliki izazov, ali istovremeno i velika prilika za poduzeća jer pripadnici milenijske generacije puno traže, ali su spremni i puno dati kada se pronađu u onome što rade. A gdje su u svemu tome hrvatski studenti? Prema jednom istraživanju Poslovnog dnevnika i Zagrebačke škole za ekonomiju i menadžment  situacija je prilično slična onoj u svijetu. Kao najvažniju karakteristiku prilikom odabira radnog mjesta, domaći studenti ekonomije navode mogućnost napredovanja i usavršavanja u karijeri te zanimljivost posla i dobru atmosferu.

Bit ćemo stručnjaci  

Logična je želja za napredovanjem jer je ono povezano s potvrdom sposobnosti što je sve nezamislivo bez stalnog učenja i novih znanja. U svemu tome, važno nam je da to što radimo ili ćemo raditi bude zanimljivo jer znamo da ćemo na poslu provoditi pola svojeg života. Upravo zato zanimljivost i dobro i poticajno okruženje kotiraju tako visoko.
Studenti u Hrvatskoj kao najpoželjnije poslodavce ističu one iz financijske industrije, IT kompanije, poduzeća iz prehrambenog sektora, a 13% ispitanika, prema spomenutom istraživanju, zaposlilo bi se u javnoj upravi.

Generacije koje dolaze svjesne su da je za veliki uspjeh potrebno uložiti  puno truda. Pri planiranju svoje profesionalne karijere važu mogućnosti i u svojem poslodavcu traže partnera s kojim će surađivati na obostrano zadovoljstvo. Ukratko, možemo reći da tražimo posao na kojem ćemo postati stručnjaci i imati mogućnost napredovanja. U tome značajnu ulogu ima planiranje karijere, a zahvaljujući razvoju tehnologije, informacije o poduzećima imamo na dlanu. Na raspolaganju nam je beskrajno puno izvora, ali su najvažnije informacije  koje studenti dobiju od starijih kolega koji već imaju iskustvo timske suradnje i korporativne kulture.

Motivirani, entuzijastični i lojalni zaposlenici najbolji su partneri koje poduzeće može imati i za to treba uložiti puno truda, volje i ideja za  izgradnju korporativnog imidža, ali i za svaki regrutacijski proces.

Mladi profesionalci danas žele poslodavca s kojim dijele iste vrijednosti, a poduzećima ostaje da svojom korporativnom kulturom i odgovarajućim selekcijskim procesom privuku najbolje zaposlenike koji će im postati dugoročni partneri na putu prema uspjehu.

 

HPB je omogućila studentima da iznesu svoje stavove i ideje. Studenti, javite nam se na pr@hpb.hr

Povratak na novosti