eBank

HPB u prvom tromjesečju 2019: neto dobit 66,5 milijuna kuna


  • 66,5 milijuna kuna - najveća neto dobit prvog tromjesečja u 11 godina
  • operativna dobit 74,3 milijuna kuna, 7% više u odnosu na isto razdoblje 2018.
  • rast kredita u svim segmentima: građanstvo 4,2%, veliki i javni 3%, SME 5,6%
  • uspješno pripajanje Jadranske banke
  • program transformacije u banku znanja, brzih promjena i digitalnih usluga
  • reorganizacija s ciljem stvaranja najjače banke za poduzetnike
  • jačanje kartičnog poslovanja
Hrvatska poštanska banka ostvarila je u prvom tromjesečju 2019. neto dobit od  66,5 milijuna kuna, rast operativne dobiti, odlične rezultate svih prodajnih sektora i uspješno završila pripajanje Jadranske banke. HPB je pokrenula projekte reorganizacije i stvaranja banke spremne za brze promjene, podizanje  znanja i kompetencija zaposlenika i postizanje izvrsnosti u korist klijenta. RAST NETO DOBITI - HPB je u prvom tromjesečju 2019. ostvarila neto dobit od 66,5 milijuna kuna, što je najveća neto dobit prvog tromjesečja u posljednjih 11 godina. BOLJI OPERATIVNI REZULTAT - Operativna dobit iznosi 74,3 milijuna kuna i viša je za 5 milijuna ili 7% u odnosu na isto razdoblje 2018. Iako se na tržištu nastavlja pad aktivnih kamatnih stopa neto kamatni prihod  je gotovo nepromijenjen, uz porast kreditnog portfelja oko 5%. Neto prihod od provizija i naknada na istoj je razini kao prije godinu dana, a ostali nekamatni prihodi porasli su 56%, najviše zahvaljujući prihodima od trgovanja i rastu cijena vrijednosnih papira u portfelju Banke. Operativni troškovi su blago porasli (2,6%), u skladu s projektom pripajanja Jadranske banke i zbog regulatornih zahtjeva. Banka je i dalje usmjerena na optimizaciju procesa i ostalih troškova kako bi se smanjio pritisak troškova na operativnu dobit. REZERVACIJE - Banka nastavlja intenzivne aktivnosti naplate, praksu boljeg upravljanja kreditnim rizikom i primjerene pokrivenosti djelomično nadoknadivih plasmana. U prvom tromjesečju ostvaren je prihod od rezervacija od 9,4 milijuna kuna, dva milijuna kuna manje nego u istom razdoblju 2018. KREDITI I DEPOZITI - Svi sektori ostvaruju rast kreditiranja; bruto krediti Sektora poslovanja s malim i srednjim poduzećima porasli su 5,6% u prva tri mjeseca, povećanje kredita građanima je 4,2%, a velikim i javnim poduzećima 3%. Ukupni depoziti su u blagom padu zbog smanjenja depozita središnje države, no porasli su i depoziti stanovništva (+154 milijuna kuna ili 1,63%) u odnosu na kraj 2018. i depoziti trgovačkih društava (+84 milijuna kuna ili 3,3%). KAPITAL -  Prvo tromjesečje 2019. HPB završava s kapitalom od 2,1 milijardu kuna, 5,7% više u odnosu na kraj prošle godine, zahvaljujući ostvarenoj neto dobiti.  PRIPAJANJE JADRANSKE BANKE - Veliki poslovni uspjeh HPB-a je pripajanje Jadranske banke i jačanje pozicije u srednjoj Dalmaciji što je najbolji poticaj za nastavak tržišnog rasta najveće banke u hrvatskom vlasništvu. S novih 40 tisuća klijenata Jadranske banke HPB je premašila brojku od 600 tisuća klijenata, a nakon otvorenja velikog centra u Šibeniku ima 12 regionalnih centara te 58 poslovnica. RAZVOJ - Značajni resursi koji su protekle i početkom ove godine bili angažirani u Šibeniku sada se okreću unapređenjima u svojim poslovnim segmentima. HPB je sad fokusirana na brži tržišni rast, veća ulaganja u digitalno bankarstvo i širenje poslovanja sa strateškim segmentima stanovništva i malog i srednjeg poduzetništva. Novi model poslovanja s poduzetnicima čija primjena upravo počinje kreiran je s ciljem postizanja izvrsnosti za klijente i stvaranja najjače banke za poduzetništvo. Kadrovska pojačanja omogućila su intenzivniji razvoj kartičnih proizvoda i spremnost za preuzimanje značajnijeg udjela na kartičarskom tržištu. HPB je ustrajna u širenju baze klijenata, ostvarenju još boljih rezultata i adekvatnog povrata za dioničare. Komentar predsjednika Uprave Tomislava Vuića: U prvom smo tromjesečju ostvarili rast kreditiranja u svim segmentima, najviše u poduzetništvu. Završavamo  reorganizaciju poslovanja s malim i srednjim poduzetnicima i započinjemo intenzivniji rad u kartičnom poslovanju. Provodimo program transformacije HPB-a u banku znanja, brzih promjena i bržih i jeftinijih digitalnih usluga.
Povratak na novosti